AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Jeg har en mor som ikke har innsett at jeg er en voksen dame med eget liv. Jeg er glad i min mor, og har vært glad for vår relasjon tidligere, men nå begynner jeg å få nok. På grunn av at det var oss to i min oppvekst, har hun alltid vært en stor del av livet mitt. Og jeg har sett opp til henne og hørt på hennes råd. Ordtaket "Gir du fanden lillefingeren så tar han hele hånda" er veldig beskrivende for henne. Involverer jeg henne i noe som helst i mitt liv, tar hun over. Det kan være fra små bagateller og filleting til store avgjørelser i livet. Som for eksempel da jeg spurte henne om tips til kjøkkenhagen jeg skulle anlegge, og hun en dag mens jeg var på jobb hadde gravet opp hagen min og plantet masse slik hun ville ha det. Og da jeg var i et psykisk voldelig forhold og delte min frustrasjon over daværende partner, overtalte hun meg gang på gang til å fortsette forholdet, hun ville vi skulle få barn og hun få barnebarn. Det var ikke før han var voldelig mot meg at jeg klarte å gå. Og midt oppi dette skal jeg være takknemmelig for hennes gjerninger. Jeg har sagt fra på greie måter, men i det siste blir alt hun sier og gjør feil for meg. Hver gang vi snakker sammen så nevner hun enten barnebarn, eller kjøkkenhage, eller hvordan jeg skal kle meg og ikke. Vi kan ikke snakke om været uten at hun begynner å mase om noe hun ikke har noe med, men mast om 10 ganger før. Jeg er ikke takknemmelig nok sier hun, jeg er bortskjemt og får alt på et sølvfat. Men jeg har ikke bedt om det på et sølvfat. Jeg har ikke lyst å kutte henne ut. Hun er den eneste familien jeg har og vi bor på samme tettsted. Men jeg trenger noen måter å få dette til å fungere... Anonymkode: 73483...668
Glød Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 La være å involvere henne i det du ikke vil at hun skal blande seg i. Om hun planter en kjøkkenhage så er ikke det noen krise, men personlige ting som dårlige forhold, barn og slikt har hun mistet retten til å få vite noe om, med en slik oppførsel. Velg dine kamper hvis du vil fortsette kontakten med henne, la henne gjøre det som ikke er så viktig, og finn noen andre p betro deg til på viktige ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå