Gå til innhold

Når begynner barna på skolen om morgenen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har tenkt veldig på at hvis foreldre begynner på jobb klokka 7, hvordan løser man det i forhold til å følge barna på skolen om morgenen? Har en på 1,5 år så er fortsatt lenge igjen til skolestart her, men for meg er det uaktuelt at han skal gå alene til skolen. Desverre sett flere barn gjøre dette. Åpner sfo før skolen begynner? 

Anonymkode: 84d02...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her er Sfo åpen fra 7-17.  Pendlerkommune. 

Anonymkode: 57734...829

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her er Sfo åpen fra 7-17.  Pendlerkommune. 

Takk for svar! Vet ikke hvorfor jeg plutselig begynte å bekymre meg om dette når det er så langt fram i tid, men tanken slo meg plutselig 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her starter skolen kl 9 og SFO kl 7. Men det er helt vanlig å gå alene til skolen altså...

Anonymkode: eab6e...0f0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her starter skolen kl 9 og SFO kl 7. Men det er helt vanlig å gå alene til skolen altså...

Gå alene er en ting. Stå opp alene, lage seg frokost og komme seg ut av huset på egenhånd om morgenen er ikke normalt blankt mine 1.-2. klassinger som ikke har eldre søsken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

SFO har åpent 7-17, skolen begynner 8.30.

Anonymkode: 30f5e...1dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Vet ikke hvorfor jeg plutselig begynte å bekymre meg om dette når det er så langt fram i tid, men tanken slo meg plutselig 😅

Den tanken har og slått meg. Jeg tenkte ikke over Sfo. For Sfo fantes ikke da jeg var skolebarn 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her starter skolen 8.45. SFO 7-16.30

Anonymkode: 23a66...dbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

SFO har åpent 7-17, skolen begynner 8.30.

Det har vært reduserte åpningstider 8-16 nå etter koronastengt så da har vi vekket henne før vi drar på jobb også spiser hu frokost før hun tusler bort på skolen. Hun har xplora ringeklokke så har ringt henne når hun må gå også har hun ringt dersom det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her starter skolen 08.25. SFO åpner 06.30.

Anonymkode: a6140...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en som begynner i førsteklasse til høsten, her starter skolen 08.30. Tror det er ganske normal tid som jeg har inntrykk av. SFO er vel åpent før skolen starter, men vi skal kun ha SFO etter skolen. Jeg har fleksibel jobb hjemmefra, så følger han til skolen samtidig som lillesøster leveres i barnehagen på samme vei :) hadde ikke latt han gå den veien alene. 

Anonymkode: a372f...44d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er uansvarlig å la små barn gå alene til skolen. I tillegg må han over en bilvei og igjennom ett skogholt for å komme seg til skolen og det er helt uaktuelt å sende små barn på 5 år (han ee født sendt på året) alene en sånn strekning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er uansvarlig å la små barn gå alene til skolen. I tillegg må han over en bilvei og igjennom ett skogholt for å komme seg til skolen og det er helt uaktuelt å sende små barn på 5 år (han ee født sendt på året) alene en sånn strekning. 

Kommer vel an på hvordan man bor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her begynner skolen 0815, SFO er åpen fra 0730 til 1630.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er så langt frem i tid ts, at du har kanskje en annen jobb og arbeidstid når så langt kommer. Eller du rett og slett begynner å planlegge litt i forkant, og gjør avtale det første året om å begynne litt senere og heller jobbe litt lengre. Ofte er det noen som er hjemme med barna i nabolaget, og som kan fungere som dagmamma om morgenen (sørge for frokost og følge til skolen). Det ordner seg nok.

Anonymkode: ad06c...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her starter skolen kl 8.30. SFO åpner kl 7.30.

Anonymkode: 348be...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...