AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Hei. Jeg vil vite mer om jobbmuligheter med disse studiene i Bergen. Havsbrukbiologi er en 2års master mens bioingeniør er 3års bachelor (jeg tror jeg kan få godkjent noen eksamer fra min forrige bachelor og forrige master). Jeg vet at havsbrukbiologi kan åpne dørene til fisk og sjømatindustriet samt forskning/avdelingsingeniør (sars senter, Havforskninginstitutet, Uib og andre). Biøingeniørstudie gir muligheter ved sykehuslaboratorier eller ved klinikk. Kanskje avdelingsingeniørstillinger også. Uavhengig av lønna, jeg lurer på om det lønner seg i framtida å velge en av disse to utdanninga fremfor den andre. Jeg liker bioingeniørstudiet men er redd at jobbsonkurranse er for høyt i forbindelse med få arbeidsplasser. Noen som kan guide meg? Anonymkode: 6a090...23d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 Jeg har jobbet et år som bioingeniør på en avdeling, pluss sommerjobb på en annen avdeling. Positive ting: -Jobb med mening -Flinke kollegaer -God opplæring -Ryddige arbeidsforhold Negative ting: -Underbetalt og overarbeidet -På store sykehus jobber de fleste turnus (De fleste syns dette er negativt) -Rutinejobb. Når man først er utlært har man ingen utfordringer -Arbeidet er ganske «låst», lite fleksibilitet i arbeidsdagen Har inntrykk av at det er få søkere til jobber som bioingeniør. Det er mange som blir gravide der, så sjansen for å få vikariater er god. Jeg personlig ville valgt havbruksbiologi, siden jeg syns det høres gøyere ut. Jobber nå i teknisk, administrativ stilling på Universitetet og trives mye mer med det. Anonymkode: fbfc3...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå