Gjest glad jente Skrevet 6. juli 2005 #1 Skrevet 6. juli 2005 Jeg er en jente på 20 år som i de siste årene har hatt litt uren hud. Det går mest i små kviser, og sorte prikker her og der. Dette har vært veldig irriterende, og det har alltid vært små buler i huden. Huden er aldri ren. Jeg bruker noen få Dermalogica produkter, og har prøvd Facial Lotion fra MD formulations. Jeg har jo fått disse tipsene av å surfe litt her inne i blant. Etter å ha begynt med disse produktene vil jeg ikke si at huden min har endret seg. Jeg husker jeg tenkte at huden ble verre av Facial Lotion. Uansett, så sluttet jeg å bruke den. For to-tre uker siden surfet jeg litt og kom over www.acne.org, og leste en del om benzoyl peroxide, og hva folk hadde erfart. Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, men tenkte at jeg ikke hadde noe å tape på å prøve dette. Man blir jo ganske desperat etterhvert. Jeg kjøpte en sånn bpgel, den kostet under hundrelappen med frakt, og jeg fikk den ganske kjapt! Jeg begynte forrige uke en gang denne geleen. Ettersom jeg ikke har så veldig uren hud har jeg begynt veldig forsiktig. I begynnelsen ble huden litt rød og litt tørr. Så jeg påførte bare annenhver natt. I tillegg bruker jeg en mild renser fra Nivea og Dermalogica Active Moist etter jeg har påført geleen. Jeg har prøvd noen fetere kremer også når huden var på det tørreste. Men nå etter en uke, ser jeg ikke noe til rødhet, stikking eller tørrhet. Jeg så faktisk bedring i huden dagen etter jeg påførte geleen for første gang. Jeg tenkte bare JESS endelig! Huden min har ikke sett så bra ut på evigheter, det er som om porene er helt åpne uten tilstoppinger. Jeg får lett urenheter på hakepartiet, men nå er der ingenting! Man må regne med en kvise her og der, men hele huden har en helt annerledes "tekstur" som jeg ikke har opplevd før. Jeg har en bitteliten kvise mellom øynene, og en på venstre kinn. Det er alt Man får vel kjøpt basiron eller hva det heter på apoteket, som inneholder benzoyl peroksid. Jeg vet ikke hvordan konsistensen er på denne. Denne bpgel som jeg bruker er i allefall veldig drøy, og enkel å bruke. Den trekker lett inn i huden og fungerer flott sammen med fuktighetskrem. Jaja, jeg ville bare dele det glade budskap om hva som fungerer for meg
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2005 #3 Skrevet 6. juli 2005 Jeg får ikke linken til å fungere. :klø: Fjern kommaet bak linken? Men hvor kjøpte du denne? Og er dette det samme som Basiron? Må kjøpe noe slikt jeg også, får alltid småkviser på hakepartiet før mensen :evil:
Milly:) Skrevet 6. juli 2005 #4 Skrevet 6. juli 2005 Jeg får ikke linken til å fungere. :klø: Fjern kommaet i web-adressen http://www.acne.org/
Gjest glad jente Skrevet 6. juli 2005 #5 Skrevet 6. juli 2005 Fjern kommaet bak linken? Men hvor kjøpte du denne? Og er dette det samme som Basiron? Må kjøpe noe slikt jeg også, får alltid småkviser på hakepartiet før mensen :evil: Der kjøpte jeg den: http://www.acnesupplies.com/ Jeg kan ikke uttale meg om Basiron, kanskje noen har erfaringer med det? Dette skal ikke brukes sammen med andre syrer som f.eks salisyre, eller hva det heter, som ofte er i renseprodukter for uren hud. bpgel inneholder: Active ingredient: 2.5% benzoyl peroxide Other ingredients: deionized water, propylene glycol, carbomer 940, sodium hydroxide, methylparaben, propylparaben
Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2005 #6 Skrevet 6. juli 2005 Husk også å bruke ekstra solbeskyttelse ved bruk av benzoylperoksid, for det kan gjøre huden solømfintlig. Jeg tror at Basiron og co på apoteket har en litt sterkere konsentrasjon, muligens 5%.
Milly:) Skrevet 6. juli 2005 #7 Skrevet 6. juli 2005 Dette skal ikke brukes sammen med andre syrer som f.eks salisyre, eller hva det heter, som ofte er i renseprodukter for uren hud. Noen som vet om jeg kan bruke den i kombinasjon med Shiseido Pureness? Eller bør jeg gå over til noe mildere mens jeg tester ut geleen?
Gjest glad jente Skrevet 6. juli 2005 #8 Skrevet 6. juli 2005 Husk også å bruke ekstra solbeskyttelse ved bruk av benzoylperoksid' date=' for det kan gjøre huden solømfintlig. Jeg tror at Basiron og co på apoteket har en litt sterkere konsentrasjon, muligens 5%.[/quote'] Riktig. Om noen vil kjøpe, så er det lurt å lese grundig om bruk av produktet først. 2.5% bp vil nok uansett være mer skånsomt for huden enn 5% og 10% som også finnes.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2005 #9 Skrevet 6. juli 2005 Okey... Dette er hva Basiron inneholder. GEL 5%: Basiron AC: 1 g inneh.: Benzoylperoksid 50 mg, propylenglykol, glyserol, acrylatkopolymer, karbomer 940, natriumedetat, poloksamer 182, dokusatnatrium, vannfri kolloidal silika, natriumhydroksid, renset vann. Så denne er jo faktisk sterkere...
Gjest Gjesta Skrevet 6. juli 2005 #10 Skrevet 6. juli 2005 Jeg ville brukt en slik gele bare flekkvis på urenheter, og ikke på større partier. Og det er sikkert en god ide å venne huden til produktet ved å bruke det kun annenhver dag den første tiden.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2005 #11 Skrevet 6. juli 2005 Jeg ville brukt en slik gele bare flekkvis på urenheter' date=' og ikke på større partier. Og det er sikkert en god ide å venne huden til produktet ved å bruke det kun annenhver dag den første tiden.[/quote'] Det er nok lurt ja.. Men rensevannet som jeg bruker har bittelitt salisylsyre, så kan vel ikke bruke dette uansett. Akk
Milly:) Skrevet 6. juli 2005 #12 Skrevet 6. juli 2005 (endret) Trådstarter: Fjerner den sorte prikker altså? Jeg har selvfølgelig bestilt kremen/geleen allerede.. lettpåvirkelig, jeg? Neida Endret 10. august 2005 av Milly:)
Carmen_ Skrevet 6. juli 2005 #13 Skrevet 6. juli 2005 Trådstarter: Fjerner den sorte prikker altså? Jeg har selvfølgelig bestilt kremen/geleen allerede.. lettpåvirkelig, jeg? Neida Morsomt!
Milly:) Skrevet 6. juli 2005 #14 Skrevet 6. juli 2005 (endret) ...og så gjør vi skriften enda litt mindre.. :oops: Endret 10. august 2005 av Milly:)
Gjest Timmi Skrevet 6. juli 2005 #15 Skrevet 6. juli 2005 Så deilig at du har fått kjempefin hud! Men - jeg er kanskje litt treg nå altså, men hvorfor bør jeg bestille den geleen i stedet for å kjøpe Basiron på apoteket?
Gjest glad jente Skrevet 6. juli 2005 #16 Skrevet 6. juli 2005 Så deilig at du har fått kjempefin hud! Men - jeg er kanskje litt treg nå altså, men hvorfor bør jeg bestille den geleen i stedet for å kjøpe Basiron på apoteket? Fordi den inneholder 2.5% benzoyl peroksid (som Dan på www.acne.org har funnet ut er det beste middelet for å bekjempe urenheter), i motsetning til basiron som har 5%, og er dermed mer skånsom mot huden, men fortsatt effektiv.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #17 Skrevet 26. august 2005 Fikk vi svar på om den virket mot sorte prikker..?
Englepus Skrevet 27. august 2005 #18 Skrevet 27. august 2005 Apoteket har og en som heter Brevoxyl som er litt mildere enn Basiron.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #19 Skrevet 27. august 2005 Er det http://www.acnesupplies.com/images/tubeflattowelmeasure.jpg denne det er snakk om ? Som koster 8.50 dollar ? Har lyst til å bestille den.. Men er skeptisk til det. Synes nettsiden ser litt.. hm... "billlig" ut... ? Og 8.5 dollar er jo kjempelite
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #20 Skrevet 27. august 2005 Fikk vi svar på om den virket mot sorte prikker..? ← Ut i fra trådstarters innlegg å dømme så gjorde den vel det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå