AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Del Skrevet 6. juli 2020 Vet noen om det er rundt hjørnet? Min ektefelle døde for ca 3 år siden, og jeg sitter alene igjen med to biler. En gammel varebil og en større hybrid. Ser at jeg har veldig glede av varebilen, og har tenkt at den får leve så lenge den ikke koster altfor mye i vedlikehold. Jeg kjører ikke veldig mye (så 2 biler er i mestelaget), men jeg trenger bil - og jeg må ha mulighet til å kjøre turer på opptil 60 mil. Plutselig innså jeg at det kanskje er en god ide å selge begge og kjøpe meg en ny varebil. Ser at den minste Opel Combo er innenfor budsjettet og en størrelse jeg er komfortabel med. Så spørsmålet mitt er - vet noen om det kommer plug in varebiler av tilsvarende størrelse? Transit ser jeg har, men den er for stor. Anonymkode: 43259...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Del Skrevet 6. juli 2020 Må den være hybrid da? Har jo kommet mange fine elektriske varebiler nå. Anonymkode: 1a9bf...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Del Skrevet 6. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må den være hybrid da? Har jo kommet mange fine elektriske varebiler nå. Anonymkode: 1a9bf...d0a Jeg ser for meg at det blir vanskelig i forhold til lengre turer - har familie flere steder på vestlandet (45-60mil å kjøre) og hytte ca 30 mil hjemmefra. Har forstått det som om vinter over fjellet med elektrisk bil er nesten umulig? eller i alle fall dumdristig - men godt mulig jeg ikke har fått med meg ny informasjon? Anonymkode: 43259...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Del Skrevet 6. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser for meg at det blir vanskelig i forhold til lengre turer - har familie flere steder på vestlandet (45-60mil å kjøre) og hytte ca 30 mil hjemmefra. Har forstått det som om vinter over fjellet med elektrisk bil er nesten umulig? eller i alle fall dumdristig - men godt mulig jeg ikke har fått med meg ny informasjon? Anonymkode: 43259...46a Hold deg til en hybrid, men ikke sikkert du kan få tak en enda. Vær tålmodig og vent til de er på markedet. Selg den en så lenge. Anonymkode: 31439...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Del Skrevet 6. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold deg til en hybrid, men ikke sikkert du kan få tak en enda. Vær tålmodig og vent til de er på markedet. Selg den en så lenge. Anonymkode: 31439...78d Takk, det er vel det jeg tenker selv nå. Til å begynne med så tenkte jeg hybriden var en bil jeg ville ha glede av i mange år - men innser at den egentlig er et tapsprosjekt der den mest står stille. Anonymkode: 43259...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Del Skrevet 6. juli 2020 Håper bare at en liten hybrid varebil er rett rundt hjørnet 😄 Anonymkode: 43259...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Del Skrevet 7. juli 2020 Varebilmarkedet er dominert av én overordnet faktor: Pris. Derfor ser jeg ikke at fordyrende elementer som batteri og ekstra elmotor finner veien til en varebil med det allerførste. Kvaliteten på varebiler er også lav til å begynne med; du ser det ofte at de ruster godt allerede etter 5-7 år. Hva med en brukt flerbruksbil? Stillere og høyere kvalitet, men samtidig god rom til å transportere store eller tunge ting. Anonymkode: 32295...47f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #8 Del Skrevet 7. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Varebilmarkedet er dominert av én overordnet faktor: Pris. Derfor ser jeg ikke at fordyrende elementer som batteri og ekstra elmotor finner veien til en varebil med det allerførste. Kvaliteten på varebiler er også lav til å begynne med; du ser det ofte at de ruster godt allerede etter 5-7 år. Hva med en brukt flerbruksbil? Stillere og høyere kvalitet, men samtidig god rom til å transportere store eller tunge ting. Anonymkode: 32295...47f Ville du da heller beholdt en Toyota Rav4 som har gått ca 20 000km, 2016 modell- enn å kjøpe en brukt flerbruksbil? - og brukt den som en flerbruksbil - enventuelt lagt en presenning over nedfelte bakseter når man transporterer hageavfall eller andre ting? Om du orker å svare Anonymkode: 43259...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #9 Del Skrevet 7. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Varebilmarkedet er dominert av én overordnet faktor: Pris. Derfor ser jeg ikke at fordyrende elementer som batteri og ekstra elmotor finner veien til en varebil med det allerførste. Kvaliteten på varebiler er også lav til å begynne med; du ser det ofte at de ruster godt allerede etter 5-7 år. Hva med en brukt flerbruksbil? Stillere og høyere kvalitet, men samtidig god rom til å transportere store eller tunge ting. Anonymkode: 32295...47f Eller bør jeg selge Rav-en og kjøpe ny når den gamle (Litt rusten Opel Corsa - 9 år, 200 000km) ikke er verdt å lappe på om 1-2 år? Anonymkode: 43259...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #10 Del Skrevet 7. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville du da heller beholdt en Toyota Rav4 som har gått ca 20 000km, 2016 modell- enn å kjøpe en brukt flerbruksbil? - og brukt den som en flerbruksbil - enventuelt lagt en presenning over nedfelte bakseter når man transporterer hageavfall eller andre ting? Om du orker å svare Anonymkode: 43259...46a Ja, definitivt. 2016 er i mine øyne en helt ny bil. Klarer du å beskytte den greit nok med en presenning, er vel den nok. Jeg har nesten ikke hatt fine biler og først nå har jeg en fin bil som jeg vil passe litt på. Presenning har jeg alltid klar. Så jeg forstår om du beholder varebilen...koster vel ca 4000 kr i forsikring + 3000 kr i veiavgift fast i året. Det fornuftige er å selge den for en slikk og ingenting, men det er bare du som tar den avgjørelsen. Anonymkode: 32295...47f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #11 Del Skrevet 7. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, definitivt. 2016 er i mine øyne en helt ny bil. Klarer du å beskytte den greit nok med en presenning, er vel den nok. Jeg har nesten ikke hatt fine biler og først nå har jeg en fin bil som jeg vil passe litt på. Presenning har jeg alltid klar. Så jeg forstår om du beholder varebilen...koster vel ca 4000 kr i forsikring + 3000 kr i veiavgift fast i året. Det fornuftige er å selge den for en slikk og ingenting, men det er bare du som tar den avgjørelsen. Anonymkode: 32295...47f Tusen takk for svar, det er slik jeg har tenkt -men så fikk jeg en ide om at en helt ny varebil ville være lurere. Samtidig så ser jeg at den varebilen jeg har er godt rusten. Jeg har ikke vurdert muligheten av en ny bil før nå, men innså at jeg kunne "bytte" Rav-en i en helt ny varebil. En ny presenning er jo ikke veldig dyr, og jeg har mulighet til å henge den opp i garasjen. Anonymkode: 43259...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #12 Del Skrevet 7. juli 2020 Ja, du kommer langt med de tynneste 3x3m presenninger til 50kr. En ny varebil er en stor investering, nesten uansett. Om du etter hvert selger eller vraker Opelen og savner den veldig, kan du alltids kjøpe noe brukt for 30-50000kr som bør holde i 3-5 år relativt problemfritt. Men en ny bil for smal bruk som dette ser jeg på som sløsing. Det er nå i hvert fall ett innspill. Anonymkode: 32295...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #13 Del Skrevet 8. juli 2020 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare - innser at jeg revurderer og er fornøyd med bilen jeg har. Anonymkode: 43259...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå