Pepita Skrevet 6. juli 2005 #1 Skrevet 6. juli 2005 Jeg er så dårlig på å spise sunt. Og enda dårligere på å variere middag! Så hvis noen har tips til sommermat så blir jeg kjempeglad! Blir glad for oppskrifter på alt som er sunt og godt!
Gjest Brudeberta 06/07? Skrevet 7. juli 2005 #2 Skrevet 7. juli 2005 En god salat pleier å gjøre susen i varmen, og her er det jo ingen begrensninger for hva man kan ha oppi :-) Jeg personlig MÅ ha med pasta, Kylling/skinke, fetaost, agurk, paprika etc. bruker gjerne trippelsalat. I de pakningene er det jo flere sorter bl. a ruccula. Bønnespirer og pinjekjerner er også godt å ha i. Med loff til........mmmmmmmmm........
MiniMjau Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 Isbergsalat, piknikskinke i små terninger eller strimler, sånne små-tomater delt i 2, agurk i små terninger og gaspatzo-bønner(fåes på rimi i hermetikkbokser). Veldig mettende med de bønnene oppi.
Grooo Skrevet 13. juli 2005 #5 Skrevet 13. juli 2005 Vi har kjøpt gassgrill med et kokebluss på siden. Genialt! Da er det liksom enda litt enklere å koke poteter, ris, couscos, bulgur eller ett eller annet annet "nyttig" ved siden av grillmaten...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. juli 2005 #6 Skrevet 14. juli 2005 Salat er godt! Og hvis du skal være litt ekstra sunn, bruk fisk i salaten! Laks kan du f.eks dele i terninger, marinere og steke i stekepanna. Kok pasta, legg opp salat og pasta på en stor tallerken. hell over litt olivenolje eller dressing og laksen på toppen. Nammmmmm!
Grooo Skrevet 17. juli 2005 #7 Skrevet 17. juli 2005 Pai er også enkelt og greit... Kan lages en dag og servers varm da, og så brukes kald feks. til lunch dagen etter
Calla Skrevet 18. juli 2005 #8 Skrevet 18. juli 2005 Mager grillmat med godt tilbehør til.. Jeg pleier å lage f.eks tzatziki og ha det stående i kjøleskapet. Det er jo magert og smaker godt til det meste! Ellers er det jo lettvint å slenge sammen en salat også, eller ta det du har av grønnsaker i folie med litt krydder, olje og sitron og slenge på grillen. Fortsatt god sommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå