AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Del Skrevet 6. juli 2020 Jeg er gravid og kommer til å være i uke 35 når jeg skal i kirka og se på at noen i familien gifter seg. De valgte å utsette festen til neste år når koronaen var på sitt verste, men skal likevel gifte seg i kirka og kun ha nærmeste familie til middag etterpå. Lurer egentlig på hva som er innafor å kle seg meg da? I og med at det bare er i kirka og jeg er en del større enn vanlig, frister det veldig lite å bruke mye penger på en kjole som bare kommer til å bli brukt maks et par timer. Har ingen penkjoler som går over magen, men har en del stretchy/ribbestrikkede kjoler som passer. Føler kanskje det ikke passer seg? Evt. tips til billige kjoler som passer til gravide? er 27 år. Anonymkode: 0b0ff...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Del Skrevet 6. juli 2020 Veldig få kommer til å bry seg om hva du har på deg, hvis det er en time i kirken er det veldig kort, og de fleste er opptatt av bruden. Kan ikke se for meg at de som bare skal i kirken kler seg som de skal i hele bryllupet, men heller kjører en pent kledd variant. Det er vel fort vinterbryllup, og da har du vel uansett en jakke over. Ta på deg noe du blir komfortabel i, men som fortsatt er pent, som du ville brukt i f.eks et 50-årslag eller julaften. Anonymkode: c1f59...9e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6. juli 2020 #3 Del Skrevet 6. juli 2020 HM har mange billige gravid kjoler. Eneste du må tenke på er at den skal være tekkelig og at du må ha tildekkede skuldre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Del Skrevet 6. juli 2020 Tusen takk for svar! Er ikke vinterbryllup nei, er i august. Så dere mener det er innafor med noe ala disse kjolene: https://www.zalando.no/evenandodd-jerseykjole-khaki-ev421c0zl-n11.html , https://www.zalando.no/evenandodd-jerseykjole-black-ev421c0zk-q11.html (ikke svart da) ? Anonymkode: 0b0ff...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Del Skrevet 6. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar! Er ikke vinterbryllup nei, er i august. Så dere mener det er innafor med noe ala disse kjolene: https://www.zalando.no/evenandodd-jerseykjole-khaki-ev421c0zl-n11.html , https://www.zalando.no/evenandodd-jerseykjole-black-ev421c0zk-q11.html (ikke svart da) ? Anonymkode: 0b0ff...67a Pynt de opp så går det bra det der. Anonymkode: 2aa53...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Del Skrevet 6. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Er ikke vinterbryllup nei, er i august. Så dere mener det er innafor med noe ala disse kjolene: https://www.zalando.no/evenandodd-jerseykjole-khaki-ev421c0zl-n11.html , https://www.zalando.no/evenandodd-jerseykjole-black-ev421c0zk-q11.html (ikke svart da) ? Anonymkode: 0b0ff...67a Ville ikke valgt sort, men ellers er de helt innafor. Bare pynt den litt opp, som det sies over her.men Anonymkode: abf62...1f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #7 Del Skrevet 6. juli 2020 Ville vurdert strømpebukse under hvis de blir veldig korte. Har du ikke heller et pent skjørt? Anonymkode: b7f2f...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 6. juli 2020 #8 Del Skrevet 6. juli 2020 Jeg synes du kan kjøpe deg en sommerkjole du vil kunne bruke utenom også. Pynte deg litt ekstra akkurat den dagen med hår, sminke og smykke etc. Så vil du være helt innafor. Ikke stress ihvertfall. Kos deg i svangerskaps tiden forresten😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #9 Del Skrevet 6. juli 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar! Er ikke vinterbryllup nei, er i august. Så dere mener det er innafor med noe ala disse kjolene: https://www.zalando.no/evenandodd-jerseykjole-khaki-ev421c0zl-n11.html , https://www.zalando.no/evenandodd-jerseykjole-black-ev421c0zk-q11.html (ikke svart da) ? Anonymkode: 0b0ff...67a Kall meg gjerne prippen, men jeg syns de der er i korteste laget for å være et høytidelig festantrekk, gravid eller ei Ta heller en lengre sommerkjole, masse på salg for eksempel på hm nå. Anonymkode: 3cdc6...150 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 6. juli 2020 #10 Del Skrevet 6. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kall meg gjerne prippen, men jeg syns de der er i korteste laget for å være et høytidelig festantrekk, gravid eller ei Ta heller en lengre sommerkjole, masse på salg for eksempel på hm nå. Anonymkode: 3cdc6...150 Enig. Hadde ts vært 14 hadde det vært mer innenfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #11 Del Skrevet 6. juli 2020 Jeg ville ikke ha gått med så bare legger i kirke. Tenker minst til kneet der, og husk at skuldre skal dekkes Kan ha cardigan/sjal eller noe sånt. Det er ikke så viktig at du pynter deg opp kun til kirka, ville bare ha tatt en kjole du ellers går i eller passer? Anonymkode: 04254...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #12 Del Skrevet 6. juli 2020 Jeg hadde pyntet meg fint i noe jeg hadde i skapet og som passer- gjerne skjørt eller bukse med en litt pyntet bluse/topp til. Å kjøpe de billige, stygge kjolene du viser til for å bruke dem en gang i maks en time hadde ikke vært noe alternativ. Er dessuten enig med dem som sier de er for korte i kirkebryllup. Anonymkode: 9e50b...a3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 6. juli 2020 #13 Del Skrevet 6. juli 2020 (endret) Ta på deg noe sommerlig og pent som du har i skapet fra før. Eller kjøp deg en enkel og lett midi-/maxikjole som gir plass til en voksende mage gjennom sommeren og bruk den på dagen pluss alle andre anledninger hvor du har lyst til å gå i kjole i sommer. Du finner det i de fleste kjedebutikker til en billig penge. De litt lange genserne du lenker til er feil på så mange måter. For det første er det noe jeg ville gått med på jobb, med tette strømper til. De er så uformelle at det skal litt til å stæsje dem opp. For det andre er bryllupet i august, og kjolene er veldig høst- eller vinterlige. For det tredje: putter du en 35-ukers gravidmage inni de kjolene der, er det en viss risiko for at trusa di blir den store attraksjonen denne dagen, og DET vil du ikke. For det fjerde: det trenger ikke være galt med svart, men denne svarte kjolen er litt for stusselig. Endret 6. juli 2020 av Ullvott 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 6. juli 2020 #14 Del Skrevet 6. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid og kommer til å være i uke 35 når jeg skal i kirka og se på at noen i familien gifter seg. De valgte å utsette festen til neste år når koronaen var på sitt verste, men skal likevel gifte seg i kirka og kun ha nærmeste familie til middag etterpå. Lurer egentlig på hva som er innafor å kle seg meg da? I og med at det bare er i kirka og jeg er en del større enn vanlig, frister det veldig lite å bruke mye penger på en kjole som bare kommer til å bli brukt maks et par timer. Har ingen penkjoler som går over magen, men har en del stretchy/ribbestrikkede kjoler som passer. Føler kanskje det ikke passer seg? Evt. tips til billige kjoler som passer til gravide? er 27 år. Anonymkode: 0b0ff...67a Eg ville ha brukt dei kjolane du har frå før, og dressa dei opp så langt som råd. Folk har forståing for at ein ikkje kjøper seg ny kjole for ein time i kyrkja, og du kan dra på med litt større smykke, litt høgare hår og litt meir stæsj viss kjolen er enkel. Pass på at du har gode sko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #15 Del Skrevet 6. juli 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Kall meg gjerne prippen, men jeg syns de der er i korteste laget for å være et høytidelig festantrekk, gravid eller ei Ta heller en lengre sommerkjole, masse på salg for eksempel på hm nå. Anonymkode: 3cdc6...150 Her kaller jeg deg prippen. Er da ikke noe ufint over disse? Anonymkode: 284e7...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Del Skrevet 7. juli 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Her kaller jeg deg prippen. Er da ikke noe ufint over disse? Anonymkode: 284e7...939 Les Ullvott sitt innlegg over her, hun grunngir det veldig greit Anonymkode: 3cdc6...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Del Skrevet 7. juli 2020 Jeg tenker at for kun en time i kirken er det begrenset hvor mye du trenger å dolle deg opp som høygravid. Har du en pen bluse og et skjørt eller en fin bukse (ikke dongeri) er det mer enn nok. Evt ville jeg kjøpt meg en sommerkjole som kan brukes resten av sommeren også. De to kjolene du linket til gjør seg beste som "slenge hjemme" kjoler, eller til en traust dager på kontoret med 100 denier strømpebukse som ikke viser veien rett hjem. Anonymkode: 33174...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 7. juli 2020 #18 Del Skrevet 7. juli 2020 (endret) Hvis du ikke er gjest i bryllupet og bare er i kirka for å se, kan du nesten kle deg som du vil, i allefall lenge du er normalt anstendig og velstelt. Bruk gjerne bukse og bluse. En sommerkjole som du også kunne brukt til daglig er ok, men unngå å være for pyntet. Å pynte seg mye virker rart når du ikke er gjest. Da kan det se ut som du ønsker å være en av gjestene, og i verste fall gi inntrykk av å være skuffet over at du ikke er invitert. Endret 7. juli 2020 av Kniv & gaffel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #19 Del Skrevet 7. juli 2020 Kanskje du kan leie en kjole for anledningen? Anonymkode: c1f1c...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #20 Del Skrevet 7. juli 2020 23 timer siden, Jolene skrev: Enig. Hadde ts vært 14 hadde det vært mer innenfor. Selv ikke da hadde det vært greit i en kirke! Anonymkode: 0515f...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå