AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Der snakkes mye om hvor rasistisk det er at det er lettest for hvite skuespillere, og at produsenter i USA og Norge diskriminerer de som ikke er hvite. Nå så jeg nettopp filmen som vant Oscar for beste film nylig, Parasite fra Sør-Korea. Til min store forbauselse oppdaget jeg at 100 % av alle de mange skuespillerne i filmen var fra Sør-Korea! Tenk om man hadde laget en norsk film i dag, eller en storfilm i Hollywood, hvor absolutt alle skuespillerne hadde vært hvite! Hadde blitt ramaskrik. Men når det går andre veien, så er det liksom greit? Kanskje det ikke er Norge og USA som er de verste rasistiske landene likevel? For øvrig en veldig kul film! Anbefales! Anonymkode: aebfe...769 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Skrevet 6. juli 2020 Filmer bør vel gi et korrekt bilde av den virkeligheten de skal gjengi, tenker jeg. Hvis det er en film om indianerne i Amerika for 500 år siden, er det naturlig at det ikke er hvite eller svarte i filmen. I Sør-Korea er det kanskje ikke så multi-etnisk, at det er naturlig å dra inn andre raser i filmen? Anonymkode: 5b664...e93 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: dbffb...1f5 Ja, hvordan tror du det er for ikke-koreanere i Sør-Korea? Mange hovedroller? Får neppe en statistrolle engang. Anonymkode: aebfe...769 3
Commander Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 Penga rår. Filmselskapene har selvfølgelig stålkontroll på hva publikum vil ha. Hva som selger. Det er en grunn til at blondiner ofte har den kvinnelige hovedrollen og filmens helt som får dama tilslutt meget sjelden er en asiatisk mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå