AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #21 Del Skrevet 6. juli 2020 Jeg liker mange navn innenfor samme sjanger: gammelt, tradisjonelt og ujålete, men akkurat dette navnet er ingen favoritt. Det jeg ikke liker ved det er at det er kvinnenavn på norsk og mannsnavn på et par andre nordiske språk. Jeg har et navn som også er slik, og hater akkurat det. Liker ikke unisex-navn i det hele tatt. Anonymkode: ec2bc...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #22 Del Skrevet 6. juli 2020 Liker det ikke. Har assosiasjoner til ei dritsur stemor som nektet stesønnen å komme inn så han måtte sove på gata. Anonymkode: aeda9...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #23 Del Skrevet 6. juli 2020 Magny er jeg vant til, Magni er litt uvant for meg. Jeg synes det er et helt normalt pent navn. Anonymkode: 5dc34...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 6. juli 2020 #24 Del Skrevet 6. juli 2020 Er det islandsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #25 Del Skrevet 6. juli 2020 Ville nok heller valgt Magnhild, Martha, Lilly eller noe liknende. Det viktigste er uansett hva du/dere synes klinger best. Anonymkode: d532b...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #26 Del Skrevet 6. juli 2020 Farmor ❤️ Anonymkode: 7719e...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #27 Del Skrevet 6. juli 2020 Nja, litt rart.. kanskje bare uvant. Hva med Magna? Anonymkode: f935d...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #28 Del Skrevet 6. juli 2020 Verdens koseligste bestemor heter Magny, så jeg synes navnet er kjempefint -og like bra om det slutter på i. Gamle navn er fremdeles tidsriktige, og da er det jo gøy å finne et som ikke "alle" heter. (jeg har alltid vært veldig fornøyd med å ha et navn som "ingen" andre har. Jeg syntes litt synd på dem som het Hilde, Bente og Anita, for det het omtrent 20% av jentene på skolen 😁) Anonymkode: bc028...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Random Skrevet 8. juli 2020 #29 Del Skrevet 8. juli 2020 Typen sier det er gammelt norsk mannenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 8. juli 2020 #30 Del Skrevet 8. juli 2020 3 minutter siden, Random said: Typen sier det er gammelt norsk mannenavn. Typen tar feil. Dump! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #31 Del Skrevet 8. juli 2020 4 minutter siden, T-Rex said: Typen tar feil. Dump! Vel... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Móði_and_Magni Anonymkode: 88243...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Random Skrevet 8. juli 2020 #32 Del Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, T-Rex skrev: Typen tar feil. Dump! Nå må jeg altså sette meg ned og skrive på dette forumet, javel. Ikke til å unngå, noen tar feil på internett, det må ordnes opp i 🤣 https://no.wikipedia.org/wiki/Magne "Magne er et mannsnavn med opprinnelse i de norrøne ordene magn og megin som betyr «makt, styrke». Magni var den norrøne formen av navnet." Du finner ikke mer gammelnorsk enn norrønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 8. juli 2020 #33 Del Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, Random said: Nå må jeg altså sette meg ned og skrive på dette forumet, javel. Ikke til å unngå, noen tar feil på internett, det må ordnes opp i 🤣 https://no.wikipedia.org/wiki/Magne "Magne er et mannsnavn med opprinnelse i de norrøne ordene magn og megin som betyr «makt, styrke». Magni var den norrøne formen av navnet." Du finner ikke mer gammelnorsk enn norrønt. Jeg har ingen som kan dumpe meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Random Skrevet 8. juli 2020 #34 Del Skrevet 8. juli 2020 1 minutt siden, T-Rex skrev: Jeg har ingen som kan dumpe meg. Jeg må slutte å spørre typen om svar når jeg skriver på forum. Hvis noen sier at svaret hans var feil så tar han fra meg keyboard 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 8. juli 2020 #35 Del Skrevet 8. juli 2020 Just now, Random said: Jeg må slutte å spørre typen om svar når jeg skriver på forum. Hvis noen sier at svaret hans var feil så tar han fra meg keyboard 😛 Dump! Likkavæl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #36 Del Skrevet 8. juli 2020 Syns Ragni er penere Anonymkode: d265d...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #37 Del Skrevet 8. juli 2020 På 6.7.2020 den 17.27, AnonymBruker skrev: Litt rart, det høres ut som om noen sa Magni rett, men jeg trodde jeg ikke hørte de ordentlig og trodde de sa Dagny. Anonymkode: 7fb97...a29 Ja, det var nettopp Dagny jeg tenkte på (uten at jeg har et forhold til Dagny i det hele tatt utover å ha lest navnet hennes i medier et par ganger). Anonymkode: 169d1...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #38 Del Skrevet 8. juli 2020 Helt OK, veldig Vestlands-navn (ikke at det er negativt, altså, men jeg som østlending synes det er litt "fremmed"). Anonymkode: 857c1...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 8. juli 2020 #39 Del Skrevet 8. juli 2020 Magni er et flott navn. Kort og sterkt. Jeg synes det er rart at noen ikke liker et navn fordi de vet av noen gamle som har navnet. Den gamle var en liten baby da navnet ble gitt. Det er jo ikke slik at når man blir pensjonist så får man et nytt navn reservert for gamlinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå