AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Jeg er utdannet jurist og jobber i dag som saksbehandler i det offentlige. Jeg er småbarnsmor og har derfor ikke søkt meg mot advokatyrket enda. Jeg ønsker å legge en karriereplan. Jeg ønsker å jobbe som advokat en gang i livet mitt. Men er dette en utopi all den tid jeg har to barn. ? Burde jeg heller søke meg mot lederstilling i det offentlige så lenge barna er i barnehage/skolealder? Rives mellom ønske om å gjøre karriere og ønsket om å ikke å bli en Tårnfrid...😅 Anonymkode: 444f3...bff
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 Spørs hva slags familieliv du ser for deg. Advokat er sjelden en 8-16 jobb. Det spørs selvfølgelig hva slags firma du jobber i, men du må regne med mye jobb. Har du en mann som kan stille opp mtp skole, aktiviteter osv med barna så hjelper det. Men stress og arbeidspress vil ofte gå utover ekteskap og familieliv. Lederstilling i det offentlige er veldig trygt, og det er gode arbeidsforhold med tanke på å ha barn. Det går selvfølgelig an å være advokat i det offentlige. Da får du være advokat under ordnede forhold. Anonymkode: 44708...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Skrevet 6. juli 2020 Jeg er selv småbarnsmor og jobber som advokat. Jeg synes ikke det er problematisk, men jeg jobber ikke i et av de store firmaene. Har prøvd, det var ikke noe for meg. Har du lyst, og har en mann som stiller opp, er det bare å kjøre på - det er et utrolig givende yrke. Og veldig fleksibelt, noe som er gull med småbarn. Trives du ikke kan du jo gå tilbake til det offentlige? Anonymkode: 4c575...686
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 On 7/6/2020 at 7:53 AM, AnonymBruker said: Jeg er selv småbarnsmor og jobber som advokat. Jeg synes ikke det er problematisk, men jeg jobber ikke i et av de store firmaene. Har prøvd, det var ikke noe for meg. Har du lyst, og har en mann som stiller opp, er det bare å kjøre på - det er et utrolig givende yrke. Og veldig fleksibelt, noe som er gull med småbarn. Trives du ikke kan du jo gå tilbake til det offentlige? Anonymkode: 4c575...686 Hva slags firma jobber du i? Tenker på omtrentlig størrelse på byen og firmaet. Hvilke karakterer krevdes for fullmektigstilling? Anonymkode: 1023a...885
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags firma jobber du i? Tenker på omtrentlig størrelse på byen og firmaet. Hvilke karakterer krevdes for fullmektigstilling? Anonymkode: 1023a...885 By litt utenfor Oslo. Ca 10 ansatte. Jeg fikk bevilling før jeg begynte der, men vet at for ansettelse av fullmektiger krever de greie karakterer, men ikke noe krav om kun A feks. Anonymkode: 4c575...686 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå