AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Hun la ut et par videoer hvor den ene ser ut til å bli sett av flere. Hun er bare ti år, men driver med idrett som vises på denne profilen. Er det noe man burde tenke på eller er det bare koselig? Anonymkode: 395d8...3ee
Katten.2.0 Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 Hvorfor i allverden har tiåringen din instagram hvor hun legger ut videoer? 33
Havtorn Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 Det går an å sette profilen i en modus hvor hun må godkjenne alle følgere, anbefaler det. Kan aldri være for sikker. 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Med ÅPEN profil til og med?? Hvor inkompetent er det lov å være?? 😱 Anonymkode: 7d7d9...290 19
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #5 Skrevet 5. juli 2020 Hvorfor i himmelens navn er 10 åringen din på instagram? 😳 Anonymkode: 3c56b...148 21
Sirah Skrevet 5. juli 2020 #7 Skrevet 5. juli 2020 Hvorfor i alle dager har du gitt et så lite barn en åpen Instagram??? Du vet at aldersgrensen er der av en grunn? 17
Cinnamondiva Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 Vel er ikke instragram til skummelt til en 10 åring å være med tanke på pedofile? Bare spør😇 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #9 Skrevet 5. juli 2020 Alle i hele verden har tilgang til barnet ditt. Det er skummelt, ikke koselig. Anonymkode: 832d4...77b 14
Havtorn Skrevet 5. juli 2020 #10 Skrevet 5. juli 2020 Jeg kjenner flere foreldre med barn som har instagram, det i seg selv er ikke et problem så lenge foreldrene følger med. Nye venneforespørsler skal godkjennes av foreldre uansett om det ser ut som om det er Justin Bieber eller Josefine i parallellklassen. Å ha en sosial plattform hvor 10-15 venner legger ut bilder med strenge regler i samråd med foreldre er noe annet enn å legge ut bilder/videoer av barnet så alle kan se det. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #11 Skrevet 5. juli 2020 Hun har dette pga idretten hun driver med. Jeg lar henne få lov og jeg følger godt med. Likevel ble jeg litt overrasket når den ene videoen plutselig ble sett av så mange. Det blir litt som de som lar barna være med på diverse talentprogram, bare at jeg har jeg full kontroll. hi Anonymkode: 395d8...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #12 Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har dette pga idretten hun driver med. Jeg lar henne få lov og jeg følger godt med. Likevel ble jeg litt overrasket når den ene videoen plutselig ble sett av så mange. Det blir litt som de som lar barna være med på diverse talentprogram, bare at jeg har jeg full kontroll. hi Anonymkode: 395d8...3ee Du har jo tydeligvis ikke full kontroll... Anonymkode: 254dd...2c9 26
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #13 Skrevet 5. juli 2020 Nei ikkje koselig. Anonymkode: 697a4...374 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #14 Skrevet 5. juli 2020 Så alle barn med et spesielt talent burde aldri vises på sosiale medier? Er det det alle her mener? Hi Anonymkode: 395d8...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #15 Skrevet 5. juli 2020 Hvorfor i alle dager skal hun ha Instagram pga idretten hun driver med? Hva er argumentasjonen her? Anonymkode: a30aa...54a 14
Katten.2.0 Skrevet 5. juli 2020 #16 Skrevet 5. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så alle barn med et spesielt talent burde aldri vises på sosiale medier? Er det det alle her mener? Hi Anonymkode: 395d8...3ee Småjenter på ti år bør ikke ha en åpen instagram som hele verden har tilgang til, nei. Herregud, lær deg litt nettvett. 19
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #17 Skrevet 5. juli 2020 Akkurat nå, Katten.2.0 skrev: Småjenter på ti år bør ikke ha en åpen instagram som hele verden har tilgang til, nei. Herregud, lær deg litt nettvett. Det er ikke en profil hun bruker til annet enn små klipp som handler om talentet hennes. hvorfor er dette så forferdelig? Hi Anonymkode: 395d8...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #18 Skrevet 5. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så alle barn med et spesielt talent burde aldri vises på sosiale medier? Er det det alle her mener? Hi Anonymkode: 395d8...3ee Nei, du har misforstått. INGEN barn på 10 år burde være på sosiale medier, heller ikke de med et spesielt talent. Tar jeg fullstendig feil hvis jeg tipper at dette idrettstalentet er i en idrett hvor jenta er lettkledd, kledd i veldig tettsittende klær og/eller kan sees i uvanlige eller avslørende kroppsposisjoner? Anonymkode: 0b954...0c8 15
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #19 Skrevet 5. juli 2020 Verden går mot instagram, tik tok, youtube, facebook. At en 10 åring har instagram føler jeg ikke direkte er det aller verste som kan skje her i verden. Men at det virker som om du som forelder ikke har kontroll på hvem som har tilgang til profilen og bildene hennes, det er mer bekymringsverdig. Som andre sier, du bør ha det slik at alle som skal følge henne må godkjennes, av deg. Ville satt meg ned meg henne og instagrammen og sett om du vet hvem alle som følger henne er, og evt. blokkere dem som du ikke har peiling på. Anonymkode: 873d0...16a 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #20 Skrevet 5. juli 2020 Jaja, takker for råd! Jeg kommer ikke til å avsløre her hva det gjelder. Jeg er av ulik oppfatning enn dere. Enig i at barn ikke trenger å eksponeres for alt mulig, men samtidig er det endel ting som fortjener å bli anerkjent. Dette handler for meg om en «rolle» om du vil, og ikke om hele hennes liv som settes til spott og spe. Ser ikke dere filmer og serier hvor barn spiller skuespill? Eller ser program hvor barn viser hva de kan eller hva som helst? Jeg respekterer at dere er uenig med meg, men stenger ikke ned med mindre noe ubehagelig skjer. Til nå har det ikke vært slik. hi Anonymkode: 395d8...3ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå