Gå til innhold

4 åring som hylgråter for vondt i øret.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet i 6 tiden hvor han gråter litt for vondt i øret og halsen. Fikk paracet og roet seg litt, samt sovnet i 7 tiden. Våkner igjen kl 21 og har storgrått siden da. Er det for pinglette grunn til å ringe legevakta for? Må kjøre 2 t til legevakta pg av idiotiske kommunesammenslåing og dumt for barnet å ta bomtur på natta men.

Anonymkode: 837a5...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe for råd....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakt.

Anonymkode: 58067...457

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Øreverk er kjempevondt -ring legevakta for råd, så avgjør de om dere bør komme

Anonymkode: d0073...0fc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Som den over meg sier: ring for å få råd. Personlig ville jeg ringt fastlegen i morgen tidlig når de åpner i stedet for å dra til legevakten i kveld (på grunn av lang reisevei). Har barnet feber? 

Anonymkode: 7cce3...20a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel ikke noe for legevakt. Ring fastlege imorgen tidlig.

Anonymkode: 3d738...d5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ha hodet eller sengeenden litt høyt, gi paracet igjen hvis det har gått nok timer. Drikke rikelig. Du kan ringe legevakta for råd, men du vil nok få ca samme rådene.

Anonymkode: 4a255...987

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hev senga,gi paracey og bruk nesespray

Anonymkode: f5aa5...449

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ikke noe for legevakt. Ring fastlege imorgen tidlig.

Anonymkode: 3d738...d5a

Joda, man kan alltid ringe legevakten, spesielt når det gjelder barn! Legevakten er der for å hjelpe, komme med råd og svare på spørsmål når fastlegen er stengt!

Anonymkode: b1181...cd9

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

--

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hev senga,gi paracey og bruk nesespray

ja var det legevakten sa også.

Skrevet

Hlres ut som ørebetennelse. Stakkars barn, det er jo kjempevondt. Ring legevakten du, så får du råd. Sannsynligvis er det best å gi paracet og dra til fastlegen i morgen, men det rådet vil du ha fra legevakt, ikke fra kg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

--

ja var det legevakten sa også.

Mange års erfaring med dette så jeg regnet med de ville si det ja

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier å gå over med en Paracet og en natts søvn. Er ikke noe poeng å ringe legevakta før dere har prøvd det. 

Anonymkode: 7d19b...406

AnonymBruker
Skrevet

Øreverk er kjempe vondt, så forstår godt at han hylgråter. Jeg slet masse med dette da jeg var liten og måtte til slutt operere for det. 

Anonymkode: 7ba74...a82

Skrevet (endret)

Gråter selv som voksen når jeg har ørebetennelse, så skjønner godt om 4 åringen din hylgråter! Er ikke så mye å gjør enn å følge råd fra legevakten og være der for barnet sitt. 

Edit: Føler at det "funker" med en liten bomullspad i øret. Har lest at litt varm olivenolje på bomullen skal funke bra. 

Endret av Kenelz
Skrevet

Som de andre sier, ring legevakt for råd! Sist ørebetennelse ringte jeg bare fastlegen for å høre litt ang smertestilling og fikk svært nyttige råd som hjalp oss gjennom det hele ganske greit. Så ring! 

AnonymBruker
Skrevet

Nurofen kan hjelpe bedre enn bare paracet. Ring legevakt/lege for dosering og intervaller. 

Anonymkode: 16cee...d64

AnonymBruker
Skrevet

Kombiner Paracet og neurofen. Gi de annenhver gang, for da har du mulighet for litt hyppigere smertelindring. 

Anonymkode: ce102...1cd

AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2020 den 0.37, Kenelz skrev:

Gråter selv som voksen når jeg har ørebetennelse, så skjønner godt om 4 åringen din hylgråter! Er ikke så mye å gjør enn å følge råd fra legevakten og være der for barnet sitt. 

Edit: Føler at det "funker" med en liten bomullspad i øret. Har lest at litt varm olivenolje på bomullen skal funke bra. 

Nei det skal man ikke putte i ørene , det suer hvertfall alle de ønh spesialistene vi har vært hos

AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegen, ikke legevakten.

Anonymkode: f37a0...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...