Gå til innhold

Dere som har kuttet kontakt med familien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har kuttet all kontakt med familien: hvor og hvordan feirer dere jul og andre høytider? Hvis dere har barn, hva sier dere til barna når de spør om besteforeldre? Savner dere foreldrene deres? 

Anonymkode: 633b9...a32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feirer jul hos oss hos selv. Har en mor jeg har kuttet ut og den eneste som lever av besteforeldrene, har sagt at hun bor langt borte. Enkelt og greit foreløpig, men har barna har nok skjønt at ting ikke er som de skal der men de savner jo ikke noe de ikke har hatt. Heldigvis kuttet jeg henne ut lenge før jeg fikk barn så hun vet ikke engang at jeg har barn. Aldri savnet henne, eneste jeg angrer på er at jeg ikke kuttet henne ut før. Skulle kuttet henne ut første gang jeg hadde muligheten men misforstått lojalitet vet du... 

Anonymkode: dccb7...5ed

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feirer jul hos oss hos selv. Har en mor jeg har kuttet ut og den eneste som lever av besteforeldrene, har sagt at hun bor langt borte. Enkelt og greit foreløpig, men har barna har nok skjønt at ting ikke er som de skal der men de savner jo ikke noe de ikke har hatt. Heldigvis kuttet jeg henne ut lenge før jeg fikk barn så hun vet ikke engang at jeg har barn. Aldri savnet henne, eneste jeg angrer på er at jeg ikke kuttet henne ut før. Skulle kuttet henne ut første gang jeg hadde muligheten men misforstått lojalitet vet du... 

Anonymkode: dccb7...5ed

Hva gjorde hun? 

Anonymkode: 5416d...713

AnonymBruker
Skrevet

Alltid feiret jul hos oss selv. Sa at bestemor ikke er noe snill. Aldri savnet henne, bare angrer på at jeg ikke kuttet henne ut lenge før. Hun er heldigvis død nå.

Anonymkode: 0d9e1...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid feiret jul hos oss selv. Sa at bestemor ikke er noe snill. Aldri savnet henne, bare angrer på at jeg ikke kuttet henne ut lenge før. Hun er heldigvis død nå.

Anonymkode: 0d9e1...85e

Hva gjorde hun? Trist du er glad hun er død 😕

Skrevet

Vi feirer hjemme hos oss selv. Jeg har feiret jul hjemme hos meg selv siden jeg fikk barn.

Mine tre eldste barn får velge selv om de vil ha kontakt med besteforeldrene eller ikke. De to mellomste ønsker foreløpig ikke kontakt, da min mor har behandlet dem svært dårlig og det har vært mange episoder. Eldste har noe kontakt med dem. 

Yngste er 6 mnd og har aldri møtt besteforeldrene på morssiden. Jeg kuttet kontakten før jeg ble gravid. 

Jeg kommer aldri til å pålegge mine barn noe kontaktforbud overfor besteforeldrene, men jeg kommer heller ikke til å legge noe energi i at de skal ha kontakt. Det er en grunn til at jeg ikke vil ha de i livet mitt. Men det er et personlig valg, ikke noe jeg kan velge på vegne av barna. 

Jeg er veldig glad for at jeg har kuttet kontakten, jeg har fått et mye bedre liv etterpå. Burde gjort det tidligere, men det sitter langt inne å gå til så drastiske skritt overfor familiemedlemmer. Man har jo en slags idé/illusjon om at blod er tykkere enn vann, selv om det bare er tull. Hvis noen behandler deg dårlig, burde ikke familiebånd spille noen rolle. Få det vekk, du er verdt så uendelig mye mer enn å la deg tråkke på av folk som egentlig skal være glad i deg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en som har kuttet kontakten med familien. Vi feirer jul og høytider her hjemme alene eller innimellom sammen med nære venner. Ikke noe savn her i gården, men det er klart det er såre følelser rundt det å være familieløs.

Vi har ikke barn enda, men hvis vi får kommer de ikke til å hverken få høre den sanne historien eller å kunne ha noen form for kontakt. Historien blir vel bare "X, Y, Z etc er ikke snille mennesker og derfor kan vi ikke treffe dem" uansett barnas alder. Det finnes ingen annen historie vi kan gi dem uten å direkte lyve og det mener jeg at ikke er rettferdig. Sier vi at de er døde vil det før eller senere bli gjennomskuet og vi er garantert at barna vil prøve å ta kontakt. Med den sanne (om enn veldig korte og forenklede) historien kan det være at de respekterer vårt forbud mot kontakt, det må vi nesten bare krysse fingrene for at de gjør. Alternativt velger vi å ikke få barn da vi aldri kan vite hundre prosent sikkert om vi greier å holde barna unna dem og dermed trygge. 

Anonymkode: d9c3c...15a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift med en som har kuttet kontakten med familien. Vi feirer jul og høytider her hjemme alene eller innimellom sammen med nære venner. Ikke noe savn her i gården, men det er klart det er såre følelser rundt det å være familieløs.

Vi har ikke barn enda, men hvis vi får kommer de ikke til å hverken få høre den sanne historien eller å kunne ha noen form for kontakt. Historien blir vel bare "X, Y, Z etc er ikke snille mennesker og derfor kan vi ikke treffe dem" uansett barnas alder. Det finnes ingen annen historie vi kan gi dem uten å direkte lyve og det mener jeg at ikke er rettferdig. Sier vi at de er døde vil det før eller senere bli gjennomskuet og vi er garantert at barna vil prøve å ta kontakt. Med den sanne (om enn veldig korte og forenklede) historien kan det være at de respekterer vårt forbud mot kontakt, det må vi nesten bare krysse fingrene for at de gjør. Alternativt velger vi å ikke få barn da vi aldri kan vite hundre prosent sikkert om vi greier å holde barna unna dem og dermed trygge. 

Anonymkode: d9c3c...15a

Hva er den sanne historien?

• 3 år senere...
Skrevet

Jepp og måtte bli ca 40 år før jeg gjorde det. Var heldigvis kun overfladisk kontakt i typisk familieselskap osv,men til slutt bare blokkerte jeg dem og fjernet alle.

Man vokser opp med den kjennelsen at familie "består" alltid og er viktigst,bare tull. Hvis mennesker gjør at du føler deg dårligere, tapper deg for glede og behandler deg dårlig kutter du de ut enten det er familie ,venner,kjæreste +.

Det er en befrielse. Har ny familie i samboer sin familie samt barn og bonus barn😊

Anonymkode: 2eb5c...42f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...