Gjest snart gift Skrevet 16. september 2002 #1 Skrevet 16. september 2002 Er det noen som har tips til gjestepresentasjon som skal ligge ved sangheftet osv... Hva skriver dere om den enkelte? f.eks. Hilde - venninne av bruden Lene - toastmaster og venninne av bruden Tom - samboer til Lene Kari - Mamman til bruden osv. osv..... TIPS???
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #2 Skrevet 16. september 2002 Hei Vi skrev; Venner av Siri og Hans: Hilde og Thomas Svein og Hanne etc Siris Familie: Kari - Siris mamma etc
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #3 Skrevet 16. september 2002 Syns det er koselig å skrive en eller to setninger om hver enkelt jeg. Det var ihvertfall suksess i vårt bryllup. Når man plasserer mennesker som ikke kjenner hverandre rundt et bord er det gøy at man kan lese litt om hvilken tilhørighet de personen som sitter rundt seg har til brudeparet, og f.eks hva de jobber med. Gjør ofte også til at praten går litt lettere. Eks. på tekster Erik Hansen. Venn av brudgommen. Jus-student med sans for fest og moro. Hanne Eriksen Førskolelærer og venn av brudens famillie. osv.
Furstina Skrevet 17. september 2002 #4 Skrevet 17. september 2002 Jag tycker det är trevligt om man kan skriva något mer kring presentationen. Att få läsa lite mer om sig själv och sin bordsgranne uppskattas av många. Så här skrev vi: B G - brudgummens mor. Bor i K, arbetar med f hos Bolaget A. Gillar Sport och korsord. Men gillar mest att sitta i solen och ta det lugnt. J L G - brudgummens far. Bor i K, arbetar som f på F i Staden M. Gillar meka på bilar, motorcyklar, båtar m.m. Har inte sprungit en meter sen tidigt 70tal. K-G K - brudens far. Bor i G och arbetar med utbildningar inom data. Marlboro man med hästsvans och datorer. Saknar motorcykel men är stolt ägare till en tunna whisky. L T - brudens fars kvinna. Bor i G, arbetar med hår både i Sverige och Brasilien Tempramentsfull brasilianska som har bott flera år i Trondheim.
Gjest gjest Skrevet 17. september 2002 #5 Skrevet 17. september 2002 HAr vært i flere bryllup der enten fedrene til brudeparet eller toastmaster har hatt presentasjon av gjestene. F.eks blir hvert par ropt til bordet: Ola og Kari Hansen. Ola er barndomsvenn av brudgom, er glad i jakt og fiske, jobber i posten... blabla. Kari er gift med Ola og er glad i å strikke og male.... Jaja dere skjønner poenget? Det som er artig er om toastmaster fleiper litt og tuller litt med gjestene. Det lager en avslappet stemning. Syns det er bedre enn bare skrevet presentasjon- selv om man jo kan ha det i tillegg
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2002 #6 Skrevet 17. september 2002 Det tar jo en del ekstra tid, da.... selv om det er hyggelig. Med70 gjester tror jeg ikke det hadde latt seg gjøre. Det er viktig å komme i gang med middag, taler og alt det der sånn at man ikke blir sittende alt for lenge til bords
Imax Skrevet 17. september 2002 #7 Skrevet 17. september 2002 Jeg synes det er morsommere når man har spesielle ting om personene, og ikke om hvor de jobber osv. Eks. Lise Kusine av brudgommen Kreativ fallskjermhopper (som viser at hun faktisk EN gang har hoppet i fallskjerm og at hun driver med håndarbeid). er enig i at slike lister lar seg bedre gjøre i små forsamlinger - er det 70 blir det vanskelig både å få info om alle og evnt. rope dem opp.
Juli-79 Skrevet 17. september 2002 #8 Skrevet 17. september 2002 Syntes ikke det er noe nødvendig å utdype dette mer en nødvendig, vi skrev først min slekt: Tine-mor, Svein-far, Olav-bestefar, Kari-tante (søster til Tine)ol. Så hans slekt på samme måte og venner tilslutt og da skrev vi: Line og Tore-vennepar, ol.
Augustbrud02 Skrevet 17. september 2002 #9 Skrevet 17. september 2002 Vi hadde en muntilig presentasjon av alle gjestene vi. Vi var 40 til middag og brukte toppen 5 minutter på en slik runde. Vi sa da navnet til gjesten og hvilken relasjon de hadde til brudeparet, ikke noe mer. tror alle synes det var en grei måte å gjøre det på, og det er faktisk en mulighet selvom man er fler gjester også. En del av gjestene er jo også par og kan presenteres samtidig.
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2002 #10 Skrevet 17. september 2002 Hei Jeg legger merke til at brudene her inne er altfor opptatt av detaljer. Det var jeg også, men det kan faktisk bli litt for mye av det gode!! Vi gjorde presentasjonen enkel da vi syntes at nå som vi er gift har vi ikke lenger mine og dine venner, det er venner av oss begge to!!
Gjest Solskinn Skrevet 17. september 2002 #11 Skrevet 17. september 2002 Jeg har värt i ett bryllup hvor brudeparet gikk rundt og presenterte alle. Er i alle fall sikker på at jeg ikke skal gjöre det. Det var kjedelig og alt for mange navn man uansett ikke husket. En kort og grei skriftlig presentasjon som Juli-79 nevner over her er glimrende. Dessuten kan man smyglese under middagen, det er alltid bra!!
Gjest viwi- ikke innlogget Skrevet 17. september 2002 #12 Skrevet 17. september 2002 Det var jeg som skrev det om å rope opp folk. Det har vært kjempevellykket i ALLE bryllupene. Og det har vært over 80 gjester. Tar ikke lang tid og mye artige ting kommer fram. Har ikke hørt om noen som ikke syntes det var kjekt.
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2002 #13 Skrevet 17. september 2002 Vi var kun 35 stk. i vårt bryllup og alle kjente alle der så det ble ikke noe gjestepresentasjoner. Folk ble jo kjent med hverandre også i timen før vi ankom festen. Uansett jeg synes at en gjestepresentasjon i forb. med større bryllup er helt topp jeg. Dette er hva jeg har fått med meg. I et bryllup så stillte alle gjestene seg i en halvsirkel og etterhvert som toastmaster ropte opp navnene gikk vi rundt og håndhilste på alle. Toastmaster leste også opp hvilken tilknytning vi hadde til brudeparet. I et annet bryllup ble gjestene ropt opp av toastmaster når vi skulle til bords. 20April2002 http://home.no.net/waraas
Gjest Solskinn Skrevet 18. september 2002 #14 Skrevet 18. september 2002 Det var jeg som skrev det om å rope opp folk. Det har vært kjempevellykket i ALLE bryllupene. Og det har vært over 80 gjester. Tar ikke lang tid og mye artige ting kommer fram. Har ikke hørt om noen som ikke syntes det var kjekt. Det må da väre lov å mene noe annet, eller? Det kan jo tom hende at vi har värt i samme bryllup, men oppfatter det forskjellig vet du. Ville bare si at ikke alle syns sånt er like festlig.
diddi Skrevet 18. september 2002 #15 Skrevet 18. september 2002 Jeg har opplevd begge deler. Jeg reagererte ikke på at opprop tok lang tid. Men det er fort glemt!!! Man står bare og venter på sitte eget navn, og hører ikke så godt etter alt annet. Der hvor både alfabetisk gjesteliste og bordoversikten lå i sangheftet, fikk jeg god tid til å smugtitte litt under middagen. (Hvem er det som ler så høyt der borte?? Å ja, tante xxx fra Bergen!) Selv skriver jeg alt med både for- og etternavn. Jeg skriver venninne av bruden, samboer med brudens venninne, xxx. osv. Vi har det litt slik "min og dine" venner fremdeles. Og det er fordi ingen er nye venner. Det er mine venninner og hans kameratgjeng. De som er nye er samboere og kjærester. F.eks. skriver jeg: Hansen, Janne: tante av bruden. Søster av brudens mor. Gift med Per. Bosatt i Mo i Rana. Hansen, Par: Onkel av bruden. Gift med Janne. Bosatt i Mo i Rana. Men jeg lurer litt på dette med å skrive noe personlig. Da er det jo noen vi ikke vet så mye om. F.eks. tante og onkler vi ikke har hatt kontakt med på flere år. Venners samboere og kjærester, som vi ikke har sett så ofte. Hmmm.. ikke lett det der. I tillegg gjør vel min mor slik hun gjorde i min søsters bryllup: Hun ønsker velkommen, og da spesielt til xx og xx som kommer helt fra London, og xx fra Paris. Så ønsker hun også spesielt velkommen til de som hjelper til slik at hun kan sitte ned og nyte kvelden; toastmasteren. Da får man presentert litt bedre noen ihverfall.
viwi Skrevet 18. september 2002 #16 Skrevet 18. september 2002 Jada solskinn selvsagt kan du mene hva du vil. JEg bare utdypet det litt og det må da være lov det og?????
magnhild Skrevet 20. september 2002 #17 Skrevet 20. september 2002 Jeg synes det er veldig gøy å ha litt mer enn bare hvem de er og hvilken 'side' de tilhører. Jeg har begynt på min allerede og det blir litt om hvem de er, hva de gjør og om det er noe spesielt de driver med. Feks: Tore: brudens kamerat fra universitetet, hovedfagstudent, lever til tider i barkebillenes verden. Bente: brudens mor, politiker og heltids kontrollfrik. startet klubb for de klubbløse. Litt morsommere og artigere å lese enn: Bente-brudens mor... Det mener i alle fall jeg!!! magnhild
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2002 #18 Skrevet 23. september 2002 Hei, Vi laget presentasjon av hver enkelt gjest og puttet det inn i sangheftet. På den måten føler alle at de ikke drukner i mengden, for det blir jamen meg nok fokus på brudeparet en slik dag. Vi brukte nesten hele sommeren på å skrive en morsom liten snutt (fire-fem linjer) om hver gjest, og folk snakker fortsatt om hvor gøy det var at vi gjorde det sånn. Det er dessuten smart å ha når middagen varer i noen timer. Det virket ikke påfallende at folk satt og leste litt i heftet mellom rettene, og jeg vet at mange brukte det som rettesnor for hvem de ønsket å ta en prat med når middagen var over (felles interesser, felles kjente o.l). Jeg tror at folk flest ikke er så interessert i akkurat hvem som er hvem sin tante og gift med hvilken onkel, så vi la mer vekt på å skrive litt om hva den enkelte driver med, sære hobbyer eller tilbøyeligheter, om de er B-menneske, kjører rallycross, har vært på loffen i Kina, samler frimerker, liker å bade året rundt, og gjerne litt om hvordan vi er blitt kjent med dem eller morsomme ting de pleier å si osv. Det er arbeidskrevende, og man må passe på å ikke tråkke på noen tær (vite hvem som tåler ironi og unngå alle negative ting, som skilt, syk osv...) Til de fjerneste slektningene fikk vi litt hjelp av foreldrene våre til å finne ut hva vi skulle skrive. Vår toastmaster, som har vært toastmaster mange ganger før og gjorde en fantastisk jobb for oss, advarte på det sterkeste mot muntlige presentasjoner. Han fortalte om en bryllup der gjestepresentasjonen tok to timer. Vi hadde 70 gjester, og om man skal bruke et minutt på hver person kan du jo selv regne ut hvor lang tid det tar. Folk husker ikke så mange navn og detaljer uansett, så jeg synes det beste er å ha det skriftlig. Dessuten et fint minne etter bryllupet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå