AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Hei, Vi har et barn på 18 måneder som startet i barnehagen for ca 2 måneder siden. Det er en del ting vi har reagert på... •Han viser fortsatt ikke glede over å komme dit og klamrer seg fast til meg(kanskje normalt?) •Han startet ofte å hyle i det han ser meg og har det veldig travelt med å komme seg hjem. Han hentes tidlig så han er mett og uthvilt •Han har kommet hjem med et stygt sår som ikke ble plastret og heller ikke informert om, en stor kul i pannen som ikke ble informert om og et par ganger bæsj i bleien •Han går alltid for seg selv når jeg kommer og hentet. Jeg har aldri sett han sitte på et fang eller leke sammen med en annen voksen. De to andre små barna som har vært der lenger er alltid i følge med en voksen.. I barnehagen sier de det går veldig bra og at han sjelden gråter. Jeg spurte på foreldremøte om han søkte seg til andre voksne og da svarte ped.leder nei som om det var positivt. Jeg er bekymret for at han ikke er trygg nok til å vise følelser, som igjen fører til en voldsom reaksjon når jeg kommer og henter. Hva mener dere? Har jeg grunn til å reagere? Anonymkode: 7c79b...19a 3
JuliaKepler Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 (endret) Han et ikke trygg Stakkars liten Selvsagt sier bhg at han har det tipp topp, da trenger de ikke å sette i gang noen tiltak Endret 5. juli 2020 av JuliaKepler 12
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 Det høres ikke bra ut at han kommer hjem med skader som de ikke engang har oppdaga.. Anonymkode: 55577...8f1 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Takk for svar. Jeg har bedt om et møte men nå er ped.leder syk og neste uke er det ferie. Jeg er bekymret for høsten da det kommer seks nye barn. Hvordan skal det da gå når jeg fortsatt ikke føler han er trygg? Kjenner jeg er så fortvilet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre Anonymkode: 7c79b...19a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #5 Skrevet 5. juli 2020 Jeg tenker at mye av dette er normalt. Gutten er liten, og mange vil bruke lang tid på å bli trygg i barnehagen. Ikke unormalt med gråt, seperasjonsangst ved levering og heller ikke unormalt at han vil dra med en gang du kommer. At han ikke sitter/er med voksne er kanskje han selv som har bestemt? Gutten min feks har alltid vært selvstendig i barnehagen, fra han var liten, og krevd lite av voksne. Tror aldri han satt i fanget feks. Ikke unormalt. Men dialog med de voksne i barnehage er viktigst her tenker jeg. Snakk med de om dette? Si at du føler gutten virker utrygg. Spør om han går «alene» mye? Kanskje prøver de voksne å tilnærme seg han, men at han selv ønsker litt avstand? Kanskje er det bare slik han prøver å takle den nye hverdagen? Spiser han godt til måltidene, sovner greit og sover godt, så tenker jeg reaksjonene ved bringing og henting er normale. Det er nok hans måte å si fra på, at den nye hverdagen er litt skummel og utrygg og at han heller vil være hjemme med deg. Mange barn bruker lang tid på å bli trygg. To måneder er ikke lang tid for mange av de små. Men snakk med personalet, gi utrykk for bekymringene dine. Anonymkode: 903bc...5f7 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #7 Skrevet 5. juli 2020 Er det noen slags form for kontroll av bhg? Bor rett ved en selv. Og unger hulker og gråter i opp til en halvtime. Virker som de ikke har tilstrekkelig med tilsyn når de leker utendørs. 🤷🏼♀️ Fryktelig frustrerende å høre på, og om jeg hadde hatt barn selv hadde jeg blitt skeptisk til bhg. Anonymkode: 4c122...b74 1
Cer3s Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 Jeg synes ikke dette høres normalt ut. Har du mulighet til å holde barnet hjemme, eventuelt noen som kan passe barnet for deg mens du er på jobb? Ihvertfall fram til du får oppklart ting. Det høres ikke ut som gutten din har det noe fint i bhg 😟 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #9 Skrevet 5. juli 2020 Leverer du tidlig? For for mange barn hjelper det å få en rolig start i bhg og ikke komme når alle er der. Anonymkode: 3de4d...973 1
beige Skrevet 5. juli 2020 #10 Skrevet 5. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg har bedt om et møte men nå er ped.leder syk og neste uke er det ferie. Jeg er bekymret for høsten da det kommer seks nye barn. Hvordan skal det da gå når jeg fortsatt ikke føler han er trygg? Kjenner jeg er så fortvilet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre Anonymkode: 7c79b...19a Da snakker du med styrer. Hvis du ikke føler deg trygg på barnehagen er det barnehagens oppgave å gjøre så du føler deg trygg på at barnet ditt har det bra der! 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #11 Skrevet 6. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen slags form for kontroll av bhg? Bor rett ved en selv. Og unger hulker og gråter i opp til en halvtime. Virker som de ikke har tilstrekkelig med tilsyn når de leker utendørs. 🤷🏼♀️ Fryktelig frustrerende å høre på, og om jeg hadde hatt barn selv hadde jeg blitt skeptisk til bhg. Anonymkode: 4c122...b74 Det lurer jeg også på Triller forbi en barnehage hver dag, til ulike tider på dagen. Uten unntak ser jeg de voksne stå i klynge å prate sammen, mens barna leker. De står ofte med ryggen til barna og skravler, har sett 1-2 unger der leke alene hver gang. Ingen av de voksne ser ut til å bry seg, eller hjelpe inn i lek Blir trist. Det verste er at dette er en av to barnehager min unge kan begynne i også. Anonymkode: bd769...13b 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #12 Skrevet 6. juli 2020 Det verste er vel at han ikke går til de voksne syns jeg. Det er ett helt tydelig tegn på at han ikke føler trygghet hos de ansatte. Anonymkode: df961...ecb 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #13 Skrevet 6. juli 2020 Vi bytteT bhg da vi opplevde at barnet vårt ikke ble ivaretatt på en god nok måte. Barnet ble rett og slett ikke likt av personalet! Tenk det, å ikke like et barn på 2!!! år!! I ny bhg strortrives barnet, vi er veldig fornøyd og personalet viser masse omsorg både til vårt og de andre barna Barnet har utviklet seg raskt på en positiv måte etter skifte av Bhg. Så er overbevist om at det finnes Bhg som ikke passer for alle barn. Anonymkode: 825ad...e5c 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #14 Skrevet 6. juli 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Vi har et barn på 18 måneder som startet i barnehagen for ca 2 måneder siden. Det er en del ting vi har reagert på... •Han viser fortsatt ikke glede over å komme dit og klamrer seg fast til meg(kanskje normalt?) •Han startet ofte å hyle i det han ser meg og har det veldig travelt med å komme seg hjem. Han hentes tidlig så han er mett og uthvilt •Han har kommet hjem med et stygt sår som ikke ble plastret og heller ikke informert om, en stor kul i pannen som ikke ble informert om og et par ganger bæsj i bleien •Han går alltid for seg selv når jeg kommer og hentet. Jeg har aldri sett han sitte på et fang eller leke sammen med en annen voksen. De to andre små barna som har vært der lenger er alltid i følge med en voksen.. I barnehagen sier de det går veldig bra og at han sjelden gråter. Jeg spurte på foreldremøte om han søkte seg til andre voksne og da svarte ped.leder nei som om det var positivt. Jeg er bekymret for at han ikke er trygg nok til å vise følelser, som igjen fører til en voldsom reaksjon når jeg kommer og henter. Hva mener dere? Har jeg grunn til å reagere? Anonymkode: 7c79b...19a Derfor har små barn det best hjemme med far eller mor. De første årene. huff Anonymkode: ed0aa...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #15 Skrevet 6. juli 2020 Det at han gråter ved levering betyr ikke at han ikke liker barnehagen, men at han har en trygg og god relasjon til deg. Helt normalt. Barn blir ofte ekstremt glad for å se mamma igjen etter mange timer i bhg. å komme hjem med kul og sår uten beskjed er overhode ikke greit. Jobber selv i barnehage med de aller minste. Det er veldig viktig å være obs på de stille barna. De har det mye verre enn de som gråter. De som gråter blir sett og trøstet og de får det ut. De stille barna kan bli oppfattet som at de har det bra, og de krever lite. Men trenger like mye som de andre, kanskje mer. fint å høre at du ønsker samtale med ped leder. Si akkurat det du har skrevet her og du er utrygg på om barnet ditt blir sett nok i barnehagen. men slik samtale er gull verdt! Du skal føle deg 100% trygg på at barnet ditt blir godt ivaretatt Anonymkode: 8c54b...516 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #16 Skrevet 6. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Derfor har små barn det best hjemme med far eller mor. De første årene. huff Anonymkode: ed0aa...1b9 Ja på mange måter. Men samfunnet vårt er ikke lagt opp slik at folk kan gå hjemme ulønnet i flere år. De fleste har lån og regninger som skal betales, og foreldre må tilbake på jobb. ikke gi småbarnsforeldre dårlig samvittighet for å levere i barnehagen. Det er det siste de trenger. Alle hadde ønsket å være hjemme med full lønn i 2 år, men slik er det ikke Anonymkode: 8c54b...516 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #17 Skrevet 6. juli 2020 Karrierejaget har gjort sånn at barn må bo mer i barnehagen enn hjemme hos foreldrene. Nå sier jeg ikke at det er slik for TS, men det er gale at ikke barn får mer individuell tilpassing. Ingen barn er like. Anonymkode: fc724...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Skrevet 7. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Derfor har små barn det best hjemme med far eller mor. De første årene. huff Anonymkode: ed0aa...1b9 Ikke alle barn som reagerer slik. Sønnen min elsket barnehagen fra starten av, var trygg og gledet seg til barnehagen. Anonymkode: adbde...ca2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #19 Skrevet 7. juli 2020 Min datter var en krevende unge, men når hun begynte i barnehagen 14 mnd gammel. Gråt hun helt hysterisk hele hennes første år, ved levering. Ekstremt slitsomt. Fikk også beskjed at hun gråt mye å lenge etter at jeg gikk. Hun var ikke så glad i menn i utgangspunktet, fikk da selvfølgelig en mannlig ped-leder.🥴Tenkte det at det må hun vel bare venne seg til. Men det ble hun fader aldri😳 Skiftet barnehage andre året, å det var som natt og dag. Gråt de første 14 dagene ved levering, men så gikk det over. Siden da gikk alt bra. Hadde prøvd å skifte barnehage jeg Anonymkode: 3fbe7...a98 1
Gjest BethD Skrevet 7. juli 2020 #20 Skrevet 7. juli 2020 Jeg tror du bør snakke med pedleder om dette. For dette høres ikke normalt ut og jeg er sikker på at om du snakker med de om det så får du ordnet opp i dette. Om ikke,så bytter du barnehage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå