Gå til innhold

Mistenker samboer er utro. Noen som kjenner til hvordan dette fungerer (bilde)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har ingen å prate med ang dette, så prøver her.

Jeg har en samboer som jeg er utrolig glad i, og som egentlig er helt fantastisk. Det eneste er at det gjennom årene har dukket opp flere kvinner i forskjellige situasjoner som jeg synes er mistenkelig.

Han har det jeg synes virker som tendenser til å ta kontakt/skape nye bekjentskap med nye kvinner helt uten videre (på sosiale media).

Den ene gangen tok han kontakt med en kvinne han hadde snakket med via en side om hunder på Facebook, de ble enige om å gå turer sammen, følge hverandre på alle sosiale medier osv.

Den andre gangen dukket det opp en ny kvinne på Snap, hun havnet fort på topplisten av hans venner. Han forklarte dette med at det var en gammel venninne, som han alltid har hatt kontakt med, noe han da åpenbart ikke har hatt iom jeg ikke har sett eller hørt noe om henne før 2 år inn i forholdet?

Det har i tillegg dukket opp nye kvinnelige Snap forespørsler på telefonen hans (som han forklarer med at han ikke skjønner hvorfor folk legger han til hele tiden). 

Det skal merkes at jeg aldri har snoket på telefon eller noe som helst tidligere. At jeg har sett det har bare vært helt tilfeldig når han feks har vist meg noe på telefonen sin, så har alt dette dukket opp.

Det siste nå (ref. bildet jeg har lagt ved) viser hvordan telefonen velger fram det jeg forstår er "favoritt" eller mest kontaktede personer for øyeblikket, når noe skal deles eller lignende. Hvis noen forsto den klønete setninga? 😅

Bildet er ikke fra hans telefon altså, men det er for å illustrere hva jeg oppdaget denne gang. Nå dukket det opp et nytt kvinnenavn merket med instagram logo. Jeg bestemte meg denne gang for at jeg faktisk skulle inn og se om det var noe der, altså snoke... sank dypt der, jeg vet.. der fant jeg ingenting..? Dvs. han må ha slettet samtalene mellom dem isåfall? Og det gjør på en måte situasjonen enda mer mistenkelig for min del.

Jeg har selv prøvd å gå inn på flere kontoer på Instagram osv for å se om min telefon velger ut mennesker jeg egentlig har hatt kontakt med, men det gjør den ikke? 🤔 jeg har også gått så langt for å finne ut av dette at jeg har gått gjennom alle bildene til kvinnen for å se om det er en like på et bilde, eller en kommentar eller noe som kan forklare hvorfor hun dukker opp som utvalgte mennesker på hans telefon. Der er det altså heller ingenting.. så da må det ha vært personlige meldinger inne i bildet?

Merk også at hverken min samboer eller denne kvinnen følger hverandre på hverken Insta eller Facebook, jeg har heller ingen bekjentskap med kvinnen, og det står at hu bor helt på andre siden av landet. Hun er også 10 år yngre enn samboer..

Hva tenker dere om dette? Jeg har ikke nevnt noe til han om dette, men jeg kjenner at jeg ikke klarer å slå meg til ro med å ikkje gjøre noe heller? 

I tillegg vil jeg påpeke at vi fra første stund har snakket om hva vi anser som utroskap, og det har blitt tydelig uttrykt at all form for flørting, hemmeligheter osv også er utroskap for oss.

Hilsen litt fortvilet kvinne 🙂

20200705_211952.jpg

Anonymkode: cbb03...a10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På min telefon kommer det opp de siste samtalene jeg har hatt på SMS og messenger. Ingen fra insta, men det et fordi jeg har «skjult» instagrammen min. Dvs. Ingen notifications eller noen som helst «logg» over de jeg snakker med på insta. Kan være nok at han har fått en melding av henne fra insta.... 

Anonymkode: 749f9...a59

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På min telefon kommer det opp de siste samtalene jeg har hatt på SMS og messenger. Ingen fra insta, men det et fordi jeg har «skjult» instagrammen min. Dvs. Ingen notifications eller noen som helst «logg» over de jeg snakker med på insta. Kan være nok at han har fått en melding av henne fra insta.... 

Anonymkode: 749f9...a59

Takk for svar! Hans konto er nok så anonym. Han legger ut bilder av hunden sin osv, tror han har 1 eller 2 bilder av seg selv i bakgrunnen eller noe. Kvinnen derimot er en veltrent dame med bare kroppsbilder (ingen hund å spore), så hvorfor hun skulle sendt en melding til han forstår jeg ikke? Prøver å finne et svar som kan forklare dette, men sliter litt med det altså..  🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er ofte at magefølelsen stemmer, men ikke alltid! Noen ganger kan magefølelsen bli forstyrra av tidligere erfaringer. Har du en eks som har vært mye utro og at dette sitter igjen? 

Uansett så ville jeg holdt ett øye med ting. Dersom du ikke finner noe bevis kan du nok slå deg til ro med at det ikke er noe å være bekymra for. De som er utro klarer stort sett alltid å avsløre seg selv på ett tidspunkt. De blir slappe og sløve med å skjule bevis når det har gått bra lenge nok. 

Anonymkode: 171db...07b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så mye å tilføye, annet enn at jeg ganske ofte også får forespørsler av andre på Snapchat, og jeg prøver å være så anonym som mulig på alle sosiale medier.

Anonymkode: 2e75b...681

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd utroskap tidligere nei 🤞 så kan ikke skylde på det dessverre 🙈 Jeg kan nevne at jeg er 40 uker gravid med vårt først barn i skrivende stund, og at det muligens er noe hormoner inne i bilder også.. Jeg må også si at jeg ikke er av typen som klarer å vente å se heller.. 😬 det gnager i meg, og jeg kjenner mer på flight enn fight respons i slike tilfeller, men det at jeg nå er gravid gjør situasjonen x antall ganger mer komplisert 🙈 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye å tilføye, annet enn at jeg ganske ofte også får forespørsler av andre på Snapchat, og jeg prøver å være så anonym som mulig på alle sosiale medier.

Anonymkode: 2e75b...681

Kan være tilfeldig ja, selvom jeg aldri opplever slikt selv 🤷‍♀️ eneste er at han har et meget spesielt etternavn, og tviler på at han ofte blir forvekslet med andre 🤷‍♀️

Skrevet

Har en venninne i ganske lik situasjon, han slettet alt av samtaler, men hun fant ut gjentatte ganger at han sendte damene meldinger først. Han bedro henne så det sang etter........ 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket på min tlf, prøvde dele et bilde, det som kom opp var på snap, ei venninne jeg sendte snap til for 1 time siden, samt broren min som jeg sendte til for 1 dag siden. Sms var det min mor som jeg skrev til før i dag, og min sjef som jeg skrev med den 3 juli. Så hos meg dukker det opp folk jeg relativt nylig har vært i kontakt med, men samtidig ikke de jeg har vært mest i kontakt med eller de jeg sist har samhandlet med. Litt random.

Anonymkode: a33d9...c51

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Romilo skrev:

Har en venninne i ganske lik situasjon, han slettet alt av samtaler, men hun fant ut gjentatte ganger at han sendte damene meldinger først. Han bedro henne så det sang etter........ 

Hadde jeg bare fått bekreftet eller avkreftet det😔 vanskelig å gjøre noe når jeg ikke har bevis som din venninne. 🤷‍♀️

Skrevet

Hos meg dukket det opp to Snapchat forslag og 2 WhatsApp forslag.. mine to på snapchat er ei nær venninne, men ser at sist jeg snuppa henne var Torsdag..  nr 2 på Snapchat er ei venninne som heller litt mot bekjent,men hun er ivrig på snapchat så får 2-6 snapper daglig,minst... kan ikke huske sist jeg snuppa henne.

2 whatsapp forslag er helt absurd. Jeg har aldri brukt whatsapp,men var innom på appen for noen dager siden, av ren nysgjerrighet. De to forslagene er ganske på viddene, to bekjente jeg ikke kan huske sist jeg har hatt kontakt med.. muligens år...

Men at din samboer skal få et forslag til ei pp insta som han ikke følger, ikke følger han, ikke har kommunisert med, det virker helt absurd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekket på min tlf, prøvde dele et bilde, det som kom opp var på snap, ei venninne jeg sendte snap til for 1 time siden, samt broren min som jeg sendte til for 1 dag siden. Sms var det min mor som jeg skrev til før i dag, og min sjef som jeg skrev med den 3 juli. Så hos meg dukker det opp folk jeg relativt nylig har vært i kontakt med, men samtidig ikke de jeg har vært mest i kontakt med eller de jeg sist har samhandlet med. Litt random.

Anonymkode: a33d9...c51

Takk, slikt hjelper 👍 vanskelig å gå å gruble over noe når jeg ikke helt vet hvordan ting fungerer/hvordan telefonen er programmert til å velge ut disse personene 🙂

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Baktusen skrev:

Hos meg dukket det opp to Snapchat forslag og 2 WhatsApp forslag.. mine to på snapchat er ei nær venninne, men ser at sist jeg snuppa henne var Torsdag..  nr 2 på Snapchat er ei venninne som heller litt mot bekjent,men hun er ivrig på snapchat så får 2-6 snapper daglig,minst... kan ikke huske sist jeg snuppa henne.

2 whatsapp forslag er helt absurd. Jeg har aldri brukt whatsapp,men var innom på appen for noen dager siden, av ren nysgjerrighet. De to forslagene er ganske på viddene, to bekjente jeg ikke kan huske sist jeg har hatt kontakt med.. muligens år...

Men at din samboer skal få et forslag til ei pp insta som han ikke følger, ikke følger han, ikke har kommunisert med, det virker helt absurd.

Takk 👍 kan kanskje virke som telefonen fremhever generelt nylig aktivitet da 🤷‍♀️ men alikevell, hva er årsak til at hun dukker opp ja 🤷‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har IPhone og hos meg dukker de siste jeg har pratet med på Messenger og SMS opp, i helt riktig rekkefølge. Jeg fikk en melding på Instagram for kort tid siden og den dukker ikke opp der. Selv tolker jeg det som at de som dukker opp er mennesker man sist har hatt kontakt med på forskjellige apper, men jeg ser jo at det nødvendigvis ikke stemmer likevel.

Uansett, vil råde deg til å følge magefølelsen. Eventuelt følge litt ekstra godt med fremover og konfrontere han dersom du får tydelige bevis😊

Anonymkode: 130f0...967

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har IPhone og hos meg dukker de siste jeg har pratet med på Messenger og SMS opp, i helt riktig rekkefølge. Jeg fikk en melding på Instagram for kort tid siden og den dukker ikke opp der. Selv tolker jeg det som at de som dukker opp er mennesker man sist har hatt kontakt med på forskjellige apper, men jeg ser jo at det nødvendigvis ikke stemmer likevel.

Uansett, vil råde deg til å følge magefølelsen. Eventuelt følge litt ekstra godt med fremover og konfrontere han dersom du får tydelige bevis😊

Anonymkode: 130f0...967

Takk 👍ja får nok bare følge litt med som du sier 🙂

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er ofte at magefølelsen stemmer, men ikke alltid! Noen ganger kan magefølelsen bli forstyrra av tidligere erfaringer. Har du en eks som har vært mye utro og at dette sitter igjen? 

Uansett så ville jeg holdt ett øye med ting. Dersom du ikke finner noe bevis kan du nok slå deg til ro med at det ikke er noe å være bekymra for. De som er utro klarer stort sett alltid å avsløre seg selv på ett tidspunkt. De blir slappe og sløve med å skjule bevis når det har gått bra lenge nok. 

Anonymkode: 171db...07b

Personlig erfart den siste tiden at slike magefølelse stemmer. 

Anonymkode: 1e486...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er utro. Du godtar alt for mye. 

Anonymkode: 1e497...96d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Emosjonell utroskap er vanskelig, også å oppdage, for det er så hårfine grenser.

Jeg har slått meg mer til ro med at mannen (nå mener jeg vel litt sånn generelt) alltid innerst inne vet hva som er ok og hva som ikke er det. Og velger han likevel å gjennomføre, så må han ta ansvaret for det når sannheten kommer for en dag.

Og dette du skriver her: « I tillegg vil jeg påpeke at vi fra første stund har snakket om hva vi anser som utroskap, og det har blitt tydelig uttrykt at all form for flørting, hemmeligheter osv også er utroskap for oss.» - betyr nada. De som er tilbøyelige til å være utro, emosjonelt eller fysisk, jatter som regel kun med når sånt kommer opp, så det skal du ikke stole for mye på.

Det er mye som skurrer med forklaringen til typen din, bl.a hvorfor damer legger han til på snap osv. Og at han avtalte en turdate med en fremmed kvinne. Allerede der ville jeg satt en strek, ingen tvil.

Jeg hadde også begynt å lure på om han holder på med sånne sex-chat sider, der folk utveksler snap etc. For det kan faktisk høres sånn ut. 

Ikke alltid man får gjort så mye uten beviser, dessverre 😕

Endret av SpeilEggos
Skriveleif
  • Liker 1
Gjest rains of castamere
Skrevet

Det er vanskelig å si noe ut fra bildet du har lagt ved/at han får opp forslag, men... Jeg skjønner godt at du får en ekkel magefølelse når han ofte ender opp med nye "bekjentskaper" av det motsatte kjønn med heller vage forklaringer. Er han en veldig kontaktsøkende person ellers? Jeg ville definitivt stusset om min kjæreste plutselig fikk god kontakt med tilfeldige damer på nettet. 

Det er litt en gråsone det der, men når dere har snakket om det slik du skisserer mener jeg det ikke er innafor å oppsøke kontakt med det motsatte kjønn på den måten. Så klart kan man ha venner, så klart kan man også tilfeldigvis finne tonen vennskapelig med noen på nettet, men når det blir en tendens... Ja. Det er dog vanskelig å bekrefte uten å se samtalene. 

Nå er jeg generelt for å stole på kjæresten sin (helt sikker kan man aldri være uansett og tillit er utrolig viktig) men det er litt det med å ikke avfeie magefølelsen heller. Det er vanskelig å si uten å kjenne deg og mannen, men hvordan reagerer han hvis du konfronterer ham "ut av det blå"? Blir han veldig defensiv eller vag? Jeg føler reaksjonen i slike situasjoner ofte sier mye. Man har lov til å ha irrasjonelle følelser (iallefall når man er gravid!) og det er lov å spørre. 

En mulighet er jo å lage en falsk profil og kontakte ham, da. Det er ganske i gråsonen, men jeg synes det er mye som skurrer ut fra det du sier og det er vanskelig å bekrefte eller avkrefte ellers. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts Her.

Takk for svar og råd.  Det er greit å få bekreftet at det ikke bare er jeg som har overreagert på situasjonen, det gjør at jeg enklere kan konfrontere ham med dette. Jeg får nok følge litt ekstra med fremover, og krysse alle fingre og tær for at det et en misforståelse. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...