Gjest gjesten Skrevet 6. juli 2005 #1 Del Skrevet 6. juli 2005 Noen som har deltatt på dette? Anbefales eller frarådes? Er det noen "fordeler" at baby har gått på babysvømming i forhold til senere trygghet i vannet? Noen meninger? Vurderer dette da mor har en anelse vannskrekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betcy Skrevet 6. juli 2005 #2 Del Skrevet 6. juli 2005 Heisann! Kan anbefale babysvømming Det var flott både for babyen og mor! Min datter er nå trygg og flink i vannet, til forskjell fra sin fetter som aldri har vært på babysvømming (jevngamle). Min datter hopper, dykker, plasker og storkoser seg (hun er 3 år). Er en skikkelig fisk Er du redd for vannet, kan dette være godt for deg også. Her har du profesjonelle instruktører som kan rettlede deg. Det kan gi deg en større trygghet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 6. juli 2005 #3 Del Skrevet 6. juli 2005 Babysvømming anbefales på det sterkeste. Barna blir mye tryggere i vannet og får det mye morsommere i bassenget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 6. juli 2005 #4 Del Skrevet 6. juli 2005 Stod det ikke no i avisene her om dagen at babyer som hadde gått på svømming mye lettere fikk astma, eksem eller noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 6. juli 2005 #5 Del Skrevet 6. juli 2005 Her står noe om babysvømming + linker til den undersøkelse Melk refererer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 6. juli 2005 #6 Del Skrevet 6. juli 2005 Vi begynte på babysvømming da tulla var 6 uker. Har gått veldig bra og vi stusser ikke med å fortsette etter ferien. Er kjempe gøy og bra for barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 6. juli 2005 #7 Del Skrevet 6. juli 2005 Stod det ikke no i avisene her om dagen at babyer som hadde gått på svømming mye lettere fikk astma' date=' eksem eller noe slikt?[/quote'] Det var en svensk undersøkelse for et års tid siden som hevdet det, men det finnes også forskning som tyder på at dette ikke er tilfelle. Klorvannet i de fleste bassenger kan imidlertid være et problem for barn som har eller er disponert for eksem, men det går an å prøve å smøre dem med fet krem før en går i vannet. Evt finnes de togså noen bassenger med svært lite klor (f.eks. på Hovseter i Oslo). Jeg tror at ungene har godt av å bli trygge i vann og at babysvømming er en fin måte å lære dem det på. Jeg gikk på babysvømming med guddatteren min fra hun var tre måneder til et halvt år, og vi storkoste oss begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. juli 2005 #8 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg kan på det varmeste anbefale babysvømming. Jeg meldte på mannen og sønnen vår da gutten var 6 mnd (jeg er allergisk mot klor og kunne derfor ikke være med i vannet, men sto på kanten). Han hadde helt siden fødselen vært redd vann og ble helt hysterisk når vi bada han. Så jeg var veldig spent på hvordan han skulle reagere på vannet i et stort basseng når han ikke klarte å bade hjemme. Men det gikk kjempefint. Han kosa seg masse, plaska og lo og dykka. Nå er han kjempeglad i vann og koser seg alltid med å bade. Får vi flere barn blir det mer babysvømming på oss - om tilbudet fortsatt er her da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 6. juli 2005 #9 Del Skrevet 6. juli 2005 Vi har en baby som elsket å bade i vasken, tummytuben og badekaret fra første stund. Men basseng har han aldri nytt like mye. Og de første gangene 5 av 12) skreik han som en stukken gris. Vi fikk aldri dykket med ham - fordi han skreik og da ville vi ikke gjøre noe nytt. Bare jobba med å få ham trygg. Nå koser han seg og vi er med på alt - foruten dykkinga. Far og gullet storkoser seg. Jeg synes hele badingen var et pes fra ende til annen. Jeg drar heller i svømmehall og koser meg på egenhånd med babyen, enn å ha ei som bestemmer når vi skal synge, være i badering osv. Så her i hus var babysvømmingen fars aktivitet. Han har et helt annet inntrykk av det enn meg. Vi fortsetter ikke til høsten, av praktiske årsaker egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 12. juli 2005 #10 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg anbefaller babysvømming.Vi begynte på babysvøm da veslemor var 3 mnd,og har nybegynner og vidregående kurs 1. Vesla mi stortrives i vannet og elsker og dukke og plaske rundt i vannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå