AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Hei! Korona har blitt spisetid og null trening. Jeg har kunnskapen, men mangler gjennomføringsevnen. Bør gå ned minst 10 kg. Kan noen sende motivasjon? Anonymkode: 292fb...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 For meg brukte jeg samme taktikk mentalt som når jeg slutta å røyke for evigheter siden: Jeg fortalte meg selv om og om igjen, at viljen min er sterkere enn et sug/lyst. Også ville jeg det nok. Jeg har tatt av 20 kilo og har nå 2 kilo igjen til drømmemålet, og tar det sakte og rolig nå. Mitt råd er: Spør deg selv: Vil du det nok? Vil du gå ned i vekt MER enn du vil kose deg? Og er svaret ja, så minn deg på dette når du velger is (så velger du kanskje lollipop over en Lion-kjeksis), når du strekker deg etter den tredje lefsa ved tacobordet og når du leter i skapene etter noe godt, samtidig som det er epler i fruktfatet. Råd nr 2: Badevekta er din venn. Vei deg regelmessig. Om du vet at det er en periode hvor du kommer til å gå opp (fester, bryllup, jul, 17 mai osv) så fortsett med å veie deg, like regelmessig. For det er når du slutter å veie deg og forsøker å ikke tenke på det, at det er lett å gå opp igjen alt man har gått ned (og i blant litt til). Du har kontrollen. Anonymkode: 32f47...cc0 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Det handler om å se hva som er alternativet. Hvis man liker å være feit, så kan man det, hvis ikke så kan man gjøre noe med det. Er greit at man kan velge. Men i motsetning til personen over, så trenger det ikke handle om viljestyrke, men at du ser at du har et valg. Det er ikke vanskelig å ta valget når du vet hva som er best for deg. Anonymkode: 05afc...c96
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 Ta på deg et favorittplagg fra da du veide mindre? Jeg så stor forskjell på kroppen når jeg mistet 10 kg og trives mye bedre. Kanskje tenke på trivsel? Uansett, om du ikke klarer å finne motivasjon for å slanke deg så kanskje du kan klare å finne motivasjon for å spise sunnere? Å spise mye frukt, grønnsaker og gode proteinkilder, også øke mosjonen i daglig... Så vil du både bli slakere og sunnere Anonymkode: 79067...209
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 Intermittent fasting. Anonymkode: 3a968...5e9 2
Morpheus Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 Spis mindre enn du forbruker. Så går resten av seg selv. Lett!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 Hver gang du er sulten - har du lyst på et tørt knekkebrød? Har du ikke det er det psykisk sult, og du dropper å spise. Ta en kopp te i stedet. Velg litt mindre, og litt sunnere til hvert måltid. Dropp pesto på salaten. Kok egg i stedet for å stek. Knekkebrød i stedet for brød. Stopp etter tre pizzastykker, ikke stapp i deg til det gjør vondt. Anonymkode: 54df0...b56
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 Kaloritelling og veie seg hver dag. Begge deler bidrar til at ting ikke sklir ut, og gjør det lettere å justere inntaket dersom man går opp en kilo eller tre (som er fort gjort!). Kostholdet er viktigst, trening er bonus Anonymkode: a6f17...cf5 2
Nuith Skrevet 7. juli 2020 #9 Skrevet 7. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Kaloritelling og veie seg hver dag. Begge deler bidrar til at ting ikke sklir ut, og gjør det lettere å justere inntaket dersom man går opp en kilo eller tre (som er fort gjort!). Kostholdet er viktigst, trening er bonus Anonymkode: a6f17...cf5 Jepp, denne metoden er den eneste som virkelig fungerer for meg iallefall. Uten kaloritelling er det lett å tenke sånne dumme ting som "jeg spiste kanskje litt mye men det var jo sunn mat da..." og "jeg har jo jogget tur så jeg fortjener en sjokolade". Og uten regelmessig veiing (og skriv det ned!) så kommer vektøkningen/nedgangen så sakte at du ikke "ser" hva som virker - og ikke virker. Spesielt viktig når du har nådd målvekten og skal vedlikeholde. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå