Gå til innhold

Hjelp til symaskin?? Bernette 420

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har arvet en symaskin av min bestemor og jeg er veldig nybegynner på dette. Jeg sliter veldig med å kunne starte å sy, fordi når jeg prøver å få undertråden opp hekter overtråden jeg fast inne der jeg har satt inn undertråden. Jeg fant en bruksanvisning på nett, den er vanskelig å forstå og jeg aner ikke om jeg gjør rett! Noen som har tips til hva jeg gjør feil?

Anonymkode: c53c6...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynig så får du ikke festet den greia som spolen til undertråden ligger i skikkelig. Jeg har gjort samme feilen. Du må se rett inn der du setter inn greia, det er et lite hakk øverst der som den stanga som går tvers over der må passe inn i. Beklager dårlig ordlegging, men jeg vet ikke hva de tingene heter :(

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Candiru skrev:

Mest sannsynig så får du ikke festet den greia som spolen til undertråden ligger i skikkelig. Jeg har gjort samme feilen. Du må se rett inn der du setter inn greia, det er et lite hakk øverst der som den stanga som går tvers over der må passe inn i. Beklager dårlig ordlegging, men jeg vet ikke hva de tingene heter :(

Haha, jeg aner ikke hva noe heter heller, så det går fint! Når jeg setter den inn kommer det en klikkelyd, regner med det betyr at den sitter fast? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, jeg aner ikke hva noe heter heller, så det går fint! Når jeg setter den inn kommer det en klikkelyd, regner med det betyr at den sitter fast? 

Ja skulle jo tro det.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk et tips om å se om nåla var helt rett, viste seg at den har bøyd seg litt.. Har ingen til overs så skal dra å kjøpe i morgen og se om det funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...