AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Hei. Jeg fikk telefon nå med spørsmål om jeg kunne forskyves fra dagvakt til kveldsvakt i morgen. Jeg jobber allerede 6 dager denne uken. Hvordan regner jeg ut hvor mye jeg får ekstra for å bli forkjøvet? Anonymkode: 93ecc...794
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 De timene som faller utenfor normalarbeidstiden skal det betales forskjøvet arbeidstid for. Tariffene er litt ulike, men siden du fikk beskjed så sent går jeg utfra at det uansett vil tegnes som «kort varsel». For de fleste vil dette bety 100% (mot 50% ved «langt varsel»). Anonymkode: 6cde0...add 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: De timene som faller utenfor normalarbeidstiden skal det betales forskjøvet arbeidstid for. Tariffene er litt ulike, men siden du fikk beskjed så sent går jeg utfra at det uansett vil tegnes som «kort varsel». For de fleste vil dette bety 100% (mot 50% ved «langt varsel»). Anonymkode: 6cde0...add Stemmer dette da: Normal arbeidstid: 08-16 (8,5 t-har ubetalt matpause) Ny arbeidstid 15-23 (9t- har betalt matpause) Får betalt for 18 timer + kveldstillegg? Anonymkode: 93ecc...794
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 Du får forskjøvet arbeidstid -altså overtidstillegg fra 16. En halvtime vanlig overtid pga lengre vakt. Kveldstillegg fra 17. Anonymkode: 6cde0...add
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 Spørs helt på tariffen. De fleste får 50% tillegg for alle timene. Noen har kort varsel og da har mange 100% for hele vakta. Noen har også 50% fram til kl 17 og 100% tillegg etter kl 17. Det beste er å spørre TV eller sjefen Anonymkode: eb1b4...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå