Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her har ungen på snart 3år fått gnagesår etter en dag i bhg med nye sko. Så vi prøve først gnagsår plaster når vi tokk det av, så det ikke godt ut i det heletatt. Så gikk vi for plaster i dag, men god lufting. Men ser virkelig ikke noe bedre ut, hadde det ikke vært for at det var søndag hadde vi bare dratt på apoteket og fått hjelp. Men hva kan hjelpe? Ser veldig ille ut! 

har forverra seg 10x mer en det var til og starte med. 

117048C3-5130-41A9-9B93-B1DC988F40FF.jpeg

Anonymkode: 96daa...c9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Værsåsnill og hold dere saklig, jeg får allerede vondt nok i hjertet at lille har fått et sånt sår stakkar😞

AnonymBruker
Skrevet

Til en annen gang er forebygging en god ide, som du sikkert har skjønt. Men gnagsårplaster skal ikke tas av, det skal sitte på til det løsner av seg selv. Jeg ville vasket/renset såret og dekket det med compeed (varm godt opp plasteret i hendene først, og sett på mens foten er i strekk). Så lar du det være til plasteret være på til det løsner, sår gror fortere i lukket miljø enn når det skal "luftes". Blir det tegn til infeksjon tar du kontakt med lege. La barnet bruke andre sko til det er helt grodd, gjerne noen som er litt store så det ikke "tar" akkurat der han ha vondt. Litt avhengig av hvor du bor og været der kan det være greit å gå barfot/på sokkelesten så langt det lar seg gjøre. Å bruke nylonstrømpe under vanlig sokk kan også lette gnaging.

Anonymkode: 04304...3e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til en annen gang er forebygging en god ide, som du sikkert har skjønt. Men gnagsårplaster skal ikke tas av, det skal sitte på til det løsner av seg selv. Jeg ville vasket/renset såret og dekket det med compeed (varm godt opp plasteret i hendene først, og sett på mens foten er i strekk). Så lar du det være til plasteret være på til det løsner, sår gror fortere i lukket miljø enn når det skal "luftes". Blir det tegn til infeksjon tar du kontakt med lege. La barnet bruke andre sko til det er helt grodd, gjerne noen som er litt store så det ikke "tar" akkurat der han ha vondt. Litt avhengig av hvor du bor og været der kan det være greit å gå barfot/på sokkelesten så langt det lar seg gjøre. Å bruke nylonstrømpe under vanlig sokk kan også lette gnaging.

Takk for svar, jeg brukte compeed gnagsår plaster i 2 døgn, ikke et tegn til og løsne. Men så det ble en større og større hvitere flekk, derfor jeg måtte sjekke. Og så da at det hadde blitt et gigantisk sår, kontra det som var. Startet bare som et bittelite sår. Glemte og ta det med, men har generelt ikke brukt sko nå når det har vært der, siden hu viser at det gjør veldig vondt med en gang.  

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, jeg brukte compeed gnagsår plaster i 2 døgn, ikke et tegn til og løsne. Men så det ble en større og større hvitere flekk, derfor jeg måtte sjekke. Og så da at det hadde blitt et gigantisk sår, kontra det som var. Startet bare som et bittelite sår. Glemte og ta det med, men har generelt ikke brukt sko nå når det har vært der, siden hu viser at det gjør veldig vondt med en gang.  

Selvfølgelig løsner det ikke etter 2 døgn, det tar mye lenger for et sår å gro! Plasteret sitter ofte på i 1-2 uker før det løsner. Den hvite flekken i plasteret er fukt i såret som fremmer groevnen, når du rev det av dro du med huden rundt og skapte større sår (sorry, men det er sant). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv mepilex sårhelingsplaster, har funket godt hos meg og mine kjøttsår på hælene ☺

Anonymkode: 0e5d3...337

AnonymBruker
Skrevet

Ser "fint" ut det der. Ikke infeksjon. Støtter over her. Sett på gnagsårplaster og la det sitte på. IKKE ta det av

Anonymkode: 15575...45e

AnonymBruker
Skrevet

Det skal bli stor hvit flekk ved brul av compeed! Les bruksanvisningen🙄

Den hvite puta er også med på å dempe smerte når man skal ha på sko. 

Anonymkode: c6c8d...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...