Jr.Garcon Skrevet 13. november 2020 #21 Skrevet 13. november 2020 (endret) På 5.7.2020 den 17.54, Lilletulipan skrev: Jeg har en litt voksende interesse for aksjer, men jeg kan ingenting om det. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan tilegne meg kjappest mulig kunnskap? Bøker, blogger? Og ikke minst, hvor skal jeg følge med når jeg etterhvert blir mer oppe og nikker når det gjelder prinsippet aksjer, slik at jeg vet hva jeg skal kjøpe aksjer? Anbefaler boken Aksjer og Aksjehandel av Stig Mikaelsen. Den synes jeg var veldig lærerik og nøktern - fullstendig blottet for tullball av typen " hvordan bli rik på 43 sekunder". Den gir en god og bred innføring i aksjer, børsen og en drøss av råd/tips til hvordan man kan/bør gå frem når man plukker ut aksjer. Leser du den så vil du iallefall få langt mer peiling enn mange andre småsparere - trolig unngå en del klassiske nybegynnerfeil" - og du vil lettere navigere og lære mer via andre tilgjengelige kilder etter hvert som tiden går. Finansavisen, e24, Dn investor er greie å følge med på synes jeg. Forum som Shareville (kan leses uten medlemskap) og finansavisen sitt forum kan ofte være til hjelp. Selv om langt fra alle som uttaler seg der er eksperter så kan man fort finne brukere som er ærlige og kunnskapsrike - og som er villige til å dele på kunnskapen. Ofte vil nyheter fra andre fora - børsmeldinger osv, legges ut av brukere der så du på den måten lett kan få med deg de viktigste begivenhetene i den/de aksjene du har kjøpt - f.eks. så følger du med på tråden som omhandler Storebrand. Endret 13. november 2020 av Jr.Garcon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå