Jaja, Skrevet 5. juli 2020 #1 Del Skrevet 5. juli 2020 (endret) Hei! Som tittelen sier så blir håret mitt fett rett etter vask. Dette hår foregått i snart en måned, hvor håret mitt altså ikke tørker skikkelig, men går rett fra å være vått til å bli fett. Jeg har prøvd en del ting, som bl.a. være sikker på å få ut alt av produktet fra håret, vaske håret i kaldt vann, vasket det uten noen produkter, brukt ulike shampooer, ikke vasket det på noen dager osv, men så langt har ingenting fungert. Jeg har også prøvd å la det tørke naturlig, å tørke det i solen og med hårføner (ingen forskjell). Jeg pleide å ha store problemer med tørr hodebunn og fett hår (hvor håret mitt ble fett etter en/to dager). Når jeg var hos frisøren ville jeg alltid spørre om tips til shampoo, men ingen av de fungerte og jeg ga litt opp etterhvert. Nylig fant jeg igjen en av disse og prøvde den igjen, og denne gangen fungerte den. Det sto derimot ingenting om hvordan den skulle bli brukt (og jeg er dum, så tenkte aldri på å søke det opp), så jeg brukte den bare som hverdagslig shampoo og brukte den fram til nå. Fant siden ut at det er en "purifying shampoo" og at man ikke burde bruke den for ofte. Jeg har ikke hatt problemer med verken hodebunnen eller fett hår igjen før nå, så lurer på om det kan ha noe med at jeg brukte den for mye? Endret 12. juli 2020 av Jaja, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Del Skrevet 5. juli 2020 Det kan være på grunn av at det er silikon i shampoen. Kjøp en renseshampo. Anonymkode: cc846...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Del Skrevet 5. juli 2020 Har slitt med det samme. Vask håret en gang med zalo, og det er borte. Ikke bra for håret men blir borte med en gang (i alle fall hos meg) Anonymkode: 635b9...8c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitterGuri Skrevet 5. juli 2020 #4 Del Skrevet 5. juli 2020 Har hatt dette problemet selv, og har funnet noe som funker utrolig godt for meg! Bruker volume-shampoo fra frisør salong, bruker av merket Joico, dropper da balsamen i dusjen og bruker heller spray-balsam, som man sprayer i håret etter man har vært i dusjen når håret er vått 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2020 #5 Del Skrevet 5. juli 2020 (endret) Bruker du balsam? Jeg hadde samme problemet inntil jeg skjønte at balsam bare skal i tuppene, ikke i hele håret. Jeg har balsam i hendene og klemmer / drar balsam gjennom håret i retning tuppene. Det har fungert for meg. I tillegg vasker jeg håret to ganger først med vanlig shampo deretter sølvshampo eller bare med vanlig shampo to ganger. Da blir håret renere en med bare en shamponering. Endret 5. juli 2020 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaja, Skrevet 5. juli 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 5. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Det kan være på grunn av at det er silikon i shampoen. Kjøp en renseshampo. Anonymkode: cc846...8f2 Jeg brukte med et uhell en type renseshampo i over ett halvt år som hverdagsshampo, så tror det kan være en del av problemet. Prøvde å bruke andre for så å bruke renseshampoen igjen, men det fungerte dessverre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå