Gå til innhold

Roser på iskake!

Anbefalte innlegg

Gjest kylling1
Skrevet

Tenkte å lage iskake til familiebursdag, og siden det er til en liten jente hadde det vært flott å dekke den med rosa roser (sånn sprøytemønster). Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få til noe sånt på en iskake? Er det enklest å bruke halvfrossen jordbæris, smørkrem, ostekrem?  Hva smaker best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at marsipanroser ville vært det fineste. :)

Skrevet

Ikke hva du spør om, men hva med å i stedet pynte med små stemorsblomster i f.eks. rosa/lilla farge?  De er spiselige, og om sommeren pynter jeg derfor ofte is og kaker med stemor eller blomkarse som jeg plukker i hagen.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare laget det med ulike typer smørkrem før, men tenker det smaksmessig ikke blir så bra på iskake? Jeg ville testet med myk jordbæris 😊 Men viktig å ikke fylle sprøyteposen for mye da isen vil smelte mellom hendene...

Anonymkode: 417fe...70e

Gjest kylling1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bare laget det med ulike typer smørkrem før, men tenker det smaksmessig ikke blir så bra på iskake? Jeg ville testet med myk jordbæris 😊 Men viktig å ikke fylle sprøyteposen for mye da isen vil smelte mellom hendene...

Ja, får prøve noe sånt 😊 eller hvit sjokoladeganache med rosa farge kanskje?

18 timer siden, Zienna skrev:

Ikke hva du spør om, men hva med å i stedet pynte med små stemorsblomster i f.eks. rosa/lilla farge?  De er spiselige, og om sommeren pynter jeg derfor ofte is og kaker med stemor eller blomkarse som jeg plukker i hagen.  

Friske spiselige blomster også noe jeg skal sjekke ut! Smart! Stemorblomstene er ferdig for året, men kanskje noe annet? Ekte roser kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at roser av smørkrem (som er det vanlige på slike rosekaker) ikke passer smaksmessig på iskake. 

Anonymkode: d1368...13a

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kandisere blomster, f.eks roser. Det tror jeg blir fint (hvis du har rosa roser, da). 

Anonymkode: d1368...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...