AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Hei. Jeg søkte studieplass i en annen by enn jeg bor og begynner å angre en del med tanken på lån osv. Jeg tenker det kunne vært gøy å gå der et år for så å bytte over til studiet i byen min, men har lest at det kan være vanskelig med tanke på at skolene ofte har ulik studieforløp og evalueringspraksis. Hvordan kan jeg finne ut om det er mulig for meg å bytte studiested etter et år eller ei? Er ikke mye å gjøre med selve situasjonen nå som søknadsfristen er over, men hadde vært greit å vite. Takk for alle svar! Anonymkode: 3346b...24c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 Ta kontakt med universitetet du vil bytte til Anonymkode: 85d4c...c7c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 Det kommer veldig an på hvilket studium det er. Særlig yrkesrettede studier som sykepleie, barnehagelærer o.l, altså det som ikke er tradisjonelle universitetsstudier, men det som tidligere var høgskolestudier, er vanskelig å bytte undervegs. Dette fordi man skal gjennom en ganske fastspikret læreplan i løpet av tre år på bachelor, men rekkefølgen man tar det i, og opplegget på studiet, er ulikt fra sted til sted. Noen steder er enklere å bytte mellom enn andre, men det er enklere å ta hele bachelorstudiet ved ett sted, og heller bytte studiested når man søker master. Anonymkode: dd3d9...f93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå