AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Det er sånn ca 7000 tråder her på kg om hvilken type mennesker vi ser ned på/Hvilke fordommer vi har/ hvem vi baksnakker/ og holdninger til mennesker vi ikke tør å si. Det er greit nok i seg selv, jeg kan forstå hvorfor vi liker å slarve/dømme men jeg syntes kanskje vi kan trenge én tråd hvor vi skryter litt av andre mennesker, enten det gjelder grupperinger eller enkelt mennesker. Så; hvem ser du opp til? Hvilken grupper ønsker du å fremsnakke? Enten det er flaut eller ikke 😊 For min egen del har jeg en enorm respekt for mennesker med psykiske sykdommer. De kjemper en kamp få forstår og ingen ser og blir fortalt å "Ta seg sammen" som sikkert er like enkelt som å slutte å spy når en er matforgiftet, eller ikke ha kreft for de med det. Det er nok også flere grupperinger jeg har respekt for som ikke er så enkelt å bli/være klar over... Anonymkode: 266cd...86b 8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 Jeg ser opp til mennesker som tørr å satse alt på ideer de tror på. Mennesker som skaper store ting og er folka som driver samfunnet fremover. Jeg ser også opp til mennesker som greier å stå igjennom alle slags utfordringer uten å la seg knekke. De kommer seg igjennom problematisk barndom, sykdom eller andre tøffe utfordringer uten å gi opp eller gi seg hen til selvmedlidenhet. Anonymkode: f7dfb...572 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 Det finnes haugevis av folk jeg ser opp til, men de som troner høyest er de som «får til ting» og fortsatt er ydmyke eller i det minste vennlige/milde. Av «hvermansen» ser jeg opp til de som er genuint hyggelige mennesker, de som har integritet og de som engasjerer for å bidra med noe godt i verden, uansett størrelsen på bidraget. Anonymkode: 44701...621 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Motebloggere, influencere og kjønnsforskere. Samfunnets bærebjelker Anonymkode: 66aaa...ef2 3
exictence Skrevet 5. juli 2020 #5 Skrevet 5. juli 2020 Ser opp til mennesker som er storsinnet, god og alltid snill og man føler seg verdsatt og ivaretatt. 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #6 Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Motebloggere, influencere og kjønnsforskere. Samfunnets bærebjelker Anonymkode: 66aaa...ef2 Haha- de ser jeg også opp til 😆 Anonymkode: d4bbe...c14 1
Honey Dew Skrevet 5. juli 2020 #7 Skrevet 5. juli 2020 Jeg ser opptil folk som starter opp bedrifter, som har suksess i livet. 1
Ullvott Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 Jeg ser opp til de som er gode til å kommunisere med omtrent alle slags mennesker, helt uavhengig av alder, utdanningsnivå, sosial status osv. De som framstår som (og sikkert også er) like trygge og respektfulle mot alle i alle situasjoner, og dermed aldri blir verken nedlatende eller underdanige. De som får alle til å føle seg sett og ivaretatt. Det er egenskaper jeg skulle ønske jeg hadde mye mer av selv. 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. juli 2020 #9 Skrevet 5. juli 2020 (endret) Mennesker som aldri gir opp, uansett hvor tøft livet deres er. De som er villige til å hjelpe andre, men forventer ikke noe tilbake. Endret 5. juli 2020 av AthenaRavenLuna
T-Rex Skrevet 5. juli 2020 #10 Skrevet 5. juli 2020 Jeg beundrer folk som er flinke og energiske, som får gjennomført saker og ting. Er dette kombinert med en ok personlighet, er det helt topp!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #11 Skrevet 5. juli 2020 Tror faktisk ikke jeg ser opp til noen. For å si det som gode, gamle Shania Twain, That don't impress me much. 😂 Anonymkode: 0de09...686
Kågebruker Skrevet 5. juli 2020 #12 Skrevet 5. juli 2020 Jeg ser opp til mennesker som er strukturerte og får til å trene, være sosial, lese bøker og samtidig være god i jobben sin. At de er tilstede og skjerpet. At de ikke kategoriserer andre mennesker som de ikke kjenner. Jeg har mye å lære. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #13 Skrevet 5. juli 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror faktisk ikke jeg ser opp til noen. For å si det som gode, gamle Shania Twain, That don't impress me much. 😂 Anonymkode: 0de09...686 Men ser du ned på enkelte mennesketyper/grupperinger/enkeltmennesker da? I så tilfelle, hvorfor er det langt enklere å se ned på noen enn opp til noen? Anonymkode: 266cd...86b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #14 Skrevet 5. juli 2020 Helhjertet gode og uselviske folk som stiller opp for andre uten å tenke seg om. Kan telle på en hånd de jeg har truffet i denne kategorien i løpet av mine 50 år. Er heller ikke en sånn selv. Anonymkode: d8f3e...df3 1
Søgni Skrevet 5. juli 2020 #17 Skrevet 5. juli 2020 Folk som har opplevd mye vondt, og som av årsaker/forhold som, iallefall delvis, har vært og er utenfor deres kontroll, har hatt masse motgang, og likevel ikke setter seg i offerrollen, men bruker ressursene de har for å gjøre det beste ut av situasjonen. Å komme dit hvor man klarer det, er så ekstremt beundringsverdig! Det kan være ulike forhold. Helse, vond barndom, sosiale forhold, og mye annet. Men man skal samtidig være forsiktig med å tenke at det handler om kun personlige egenskaper, da. Det er dessverre litt mer sammensatt. Så konklusjonen må bli at jeg beundrer de som klarer det uten å dømme de som ikke klarer det. 5
miaw Skrevet 5. juli 2020 #18 Skrevet 5. juli 2020 (endret) Jeg kjenner ei som er så real. Hun er så ekte, er aldri tilgjort eller falsk. Jeg har aldri hørt henne baksnakke noen. Hun er bare så utrolig grei mot alle, uansett hvem det er. Også har hun et godt humør som smitter over på folk irundt. Hun har jeg alltid sett opp til. Endret 5. juli 2020 av miaw 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #19 Skrevet 5. juli 2020 Folk som bruker bind Anonymkode: f5835...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #20 Skrevet 5. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men ser du ned på enkelte mennesketyper/grupperinger/enkeltmennesker da? I så tilfelle, hvorfor er det langt enklere å se ned på noen enn opp til noen? Anonymkode: 266cd...86b Hmmm ... ikke bevisst, hvertfall. Eller, det spørs, hva mener du med "se ned på"? Jeg syns ikke noe positivt om nynazister liksom, er det å se ned på? Men sånn generelt er jeg er egentlig ikke så opptatt av andre mennesker og hva de gjør eller ikke gjør. Anonymkode: 0de09...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå