Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på om noen vet noe om dette:

Jeg går sykepleien og er ferdig på skolen til jul, som vil si at jeg får autorisasjon en gang over nyttår (vil tippe slutten av januar/starten av februar). Siden høstsemesteret bare består av hjemmeeksamener i fag jeg allerede har hatt, vil jeg starte å søke jobb fra oktober av. Vet noen om det er mulig å få jobb som sykepleier i påvente av autorisasjon? Eller om jeg kun kan søke på hjelpepleier/student stillinger frem til jeg får autorisasjon?

Anonymkode: e80ea...49b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ferdigutdannet for 4 år siden, i juni. Mange på mitt kull søkte jobb i desember/januar og fikk jobb med forbehold om at de fikk autorisasjon (altså at de bestod de siste eksamene og praksis på våren). Jeg begynte og jobbe i juni men skolen rotet det til slik at autorisasjonen ikke var på plass før etter 2 uker. Jeg fikk jobbe som sykepleier i påvente av den, men fikk ikke dele ut medisiner. 

Anonymkode: 894e1...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke sykepleier før du har fullført Bachelor. Men etter datoen Bachelor er godkjent, så kan du jobbe som sykepleier uten autorisasjon. Det eneste du trenger da er dobbeltkontroll på medisiner frem til autorisasjon foreligger 😃

Du kan søke jobb som sykepleier med forbehold om at du består og får autorisasjon. Og da jobber du som helsefagarbeider den høsten frem til bestått. Sykepleiere er mangelvare og du vil garantert få jobb på den måten!

Anonymkode: c17fe...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...