Gå til innhold

Nakke/ryggproblemer og tung pust

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig stiv og låst i nakken/øverst i ryggen blant annet. Har ikke så veldig mye vondt men er stiv og anspent. Kan slikt gjøre at det føles tungt å puste?

Anonymkode: 14d15...5f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan det . Forovebøyd holdning er svært uheldig for kroppen og vil hemme pusten . Hvis du klarer det bør du med en gang begynne å rette deg opp i ryggen så ofte og mye som mulig .
Du bør også sette av noen minutter om dagen til å puste skikkelig , rett i ryggen og nakke , puste inn med nesen og ut gjennom munnen , dype jevne pust . 
Du vil muligens føle deg litt svimmel men det er normalt , du får mer oksygen til blodet og hjernen og det er bra .
Det går en bunt med nerver fra nakken (hjernen) ned til rygg, bekken, beina og til skuldrene og ut i armene.
Dårlig holdning legger klem på disse nervene og skaper problemer for lungene, vevet og musklene rundt .

Anonymkode: 16258...289

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 16258...289

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har ikke dårlig holdning tror jeg, men er helt stiv og låst pga mye psykisk stress siste måneder. Syns faktisk det er lettere å puste om jeg krommer ryggen litt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ubehag mellom skulderbladene og rundt skuldrene og litt lenger ned midt i ryggen og opp langs sidene. Av og Til rundt/under brystene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...