AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Jeg er veldig stiv og låst i nakken/øverst i ryggen blant annet. Har ikke så veldig mye vondt men er stiv og anspent. Kan slikt gjøre at det føles tungt å puste? Anonymkode: 14d15...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 Ja, det kan det . Forovebøyd holdning er svært uheldig for kroppen og vil hemme pusten . Hvis du klarer det bør du med en gang begynne å rette deg opp i ryggen så ofte og mye som mulig . Du bør også sette av noen minutter om dagen til å puste skikkelig , rett i ryggen og nakke , puste inn med nesen og ut gjennom munnen , dype jevne pust . Du vil muligens føle deg litt svimmel men det er normalt , du får mer oksygen til blodet og hjernen og det er bra . Det går en bunt med nerver fra nakken (hjernen) ned til rygg, bekken, beina og til skuldrene og ut i armene. Dårlig holdning legger klem på disse nervene og skaper problemer for lungene, vevet og musklene rundt . Anonymkode: 16258...289
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Men jeg har ikke dårlig holdning tror jeg, men er helt stiv og låst pga mye psykisk stress siste måneder. Syns faktisk det er lettere å puste om jeg krommer ryggen litt. Anonymkode: 14d15...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 Har ubehag mellom skulderbladene og rundt skuldrene og litt lenger ned midt i ryggen og opp langs sidene. Av og Til rundt/under brystene. Anonymkode: 14d15...5f6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå