AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Vi tenker å bestille billetter til USA.. er det sannsynlig at dette vil gå i orden? Hva bør jeg tenke på? Anonymkode: 11761...235
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 Mye kan skje på et år, både på godt og vondt, både når det gjelder korona og den politiske situasjonen. Haster det sånn å bestille? Det blir neppe noen stor etterspørsel hverken etter flybilletter eller hotellrom med det første. Anonymkode: 018b9...347
stan Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 I øyeblikket er det vel returen som er utfordrende? Det er vel lite som tyder på at USA vil få kontroll? Selv ikke den mest kompetente ledelse kan klare det, og alternativene er Biden og Trump, så lykke til. Det beste de kan håpe på er en effektiv vaksine. (Som mange allikevel ikke vil ta.)
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Vi har en «bestemor» der borte som vi gjerne vil se igjen før det er for sent. Så derfor det «haster» litt om du vil. Men vi er alle friske og ikke redde for korona i den forstand. Hvorfor blir dette vanskelig hjemover? hi Anonymkode: 11761...235 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #5 Skrevet 5. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har en «bestemor» der borte som vi gjerne vil se igjen før det er for sent. Så derfor det «haster» litt om du vil. Men vi er alle friske og ikke redde for korona i den forstand. Hvorfor blir dette vanskelig hjemover? hi Anonymkode: 11761...235 Fordi flyavganger kanselleres og dere kan oppleve at retur-flyet deres ikke går, og det viser seg å være umulig å finne et nytt fly til Norge. Kanskje får dere ikke komme inn i Norge igjen etter å ha vært i et høyrisikoland hvis Norge skjerper innreisereglene? Anonymkode: 1b093...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #6 Skrevet 5. juli 2020 Se det an. Flyselskapene har vel knapt lagt ut billetter for neste år, gitt situasjonen. Og at de flyene går som de sier er høyst usikkert. Avhengig av hvordan situasjonen utvikler seg vil høyst sannsynlig alle flyruter bli endret. Samt at flybransjen mulig må gjennom en større restrukturering med oppkjøp og konkurser. Derfor ren idioti å legge ut tusenlapper for billetter i dag. Anonymkode: 56152...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #7 Skrevet 5. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en «bestemor» der borte som vi gjerne vil se igjen før det er for sent. Så derfor det «haster» litt om du vil. Men vi er alle friske og ikke redde for korona i den forstand. Hvorfor blir dette vanskelig hjemover? hi Anonymkode: 11761...235 Nå fordto jeg det slik at dere uansett ikke kom til å reise før neste år? Derfor mente jeg at det ikke var noen hast med å skaffe billetter før man har mer oversikt over hvordan situasjonen utvikler seg. Men hvis dere allikevel bestiller nå er det nok greit å sørge for at alt er refunderbart... 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi flyavganger kanselleres og dere kan oppleve at retur-flyet deres ikke går, og det viser seg å være umulig å finne et nytt fly til Norge. Kanskje får dere ikke komme inn i Norge igjen etter å ha vært i et høyrisikoland hvis Norge skjerper innreisereglene? Anonymkode: 1b093...1c9 Nå tviler jeg på at Norge under noen omstendighet vil nekte å ta imot norske statsborgere (men karantene må nok påregnes), men hvis de stenger for flytrafikk fra ISA så er det jo dårlig med alternativer, det er tross alt ikke bare å leie en bli og kjøre. En må i så fall håpe at det da fortsatt er mulig å fly via et annet land som fortsatt har flyforbindelse med Norge, evt landfast forbindelse slik at det er mulig å kjøre derfra, og ongen inn-/utreiseforbud i mellomliggende land. Anonymkode: 018b9...347
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 Det er ingenting som tyder på at smittesituasjonen blir bedre i USA i overskuelig framtid. Reiseforsikringen vil ikke være gyldig for korona og alle relaterte utgifter, så dere utsetter dere selv for fare for økonomisk ruin ved å reise. Anonymkode: 7594d...f8d 1
The Kitten Skrevet 5. juli 2020 #9 Skrevet 5. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi flyavganger kanselleres og dere kan oppleve at retur-flyet deres ikke går, og det viser seg å være umulig å finne et nytt fly til Norge. Kanskje får dere ikke komme inn i Norge igjen etter å ha vært i et høyrisikoland hvis Norge skjerper innreisereglene? Anonymkode: 1b093...1c9 Norske statsborgere kommer selvfølgelig inn i sitt eget land. Største problemet er at det ikke er sikkert USA har åpnet igjen.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #10 Skrevet 5. juli 2020 Tenker det nok går i orden til neste år, siden de fleste land som har hatt det virkelig ille er på vei ut av det allerede. USA mangler kompetent ledelse, men de oppnår vel flokkimmunitet før de fleste slik ståa er nå. Jeg ville dog aldri, ALDRI reist til USA så lenge reiseforsikringen ikke gjelder, koronatid eller ikke. Anonymkode: b3382...d88 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #11 Skrevet 5. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker det nok går i orden til neste år, siden de fleste land som har hatt det virkelig ille er på vei ut av det allerede. USA mangler kompetent ledelse, men de oppnår vel flokkimmunitet før de fleste slik ståa er nå. Jeg ville dog aldri, ALDRI reist til USA så lenge reiseforsikringen ikke gjelder, koronatid eller ikke. Anonymkode: b3382...d88 Godt poeng der, USA må vel være det dyreste landet å bli syk eller skadet i hvis du må betale ut av egen lomme. De høye prisene for helsetjenester selv for folk med forsikring har jo også bidratt til å gjøre koronautbruddet til den katastrofen det er der borte. Anonymkode: 018b9...347
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #12 Skrevet 5. juli 2020 Oi, kan det være jeg ikke kan forsikre oss hvis vi drar? Er klart vi må ha reiseforsikring i boks, men hvorfor skulle ikke den gjelde?? Kommer ikke til å bestille helt enda. hi Anonymkode: 11761...235
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #13 Skrevet 5. juli 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Vi har en «bestemor» der borte som vi gjerne vil se igjen før det er for sent. Så derfor det «haster» litt om du vil. Men vi er alle friske og ikke redde for korona i den forstand. Hvorfor blir dette vanskelig hjemover? hi Anonymkode: 11761...235 Ja, for all del, ta sjansen og levere corona til henne da. Jeg er amerikansk og vil helst se mine familien igjen, men ikke snakk om at jeg skal ta sjansen for at jeg tar med smitten hjem til de. Slutt å tenke på deg selv. Anonymkode: f813a...e17
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #14 Skrevet 5. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, for all del, ta sjansen og levere corona til henne da. Jeg er amerikansk og vil helst se mine familien igjen, men ikke snakk om at jeg skal ta sjansen for at jeg tar med smitten hjem til de. Slutt å tenke på deg selv. Anonymkode: f813a...e17 Er nok ikke bare med tanke på meg selv. Hun ønsker så gjerne å treffe oss.. vi snakker et år til altså. Hvor mange år skal du holde deg borte fra dine kjære egentlig? Er det i så fall verdt det? At du kanskje aldri får sett de igjen... hi Anonymkode: 11761...235 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #15 Skrevet 5. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok ikke bare med tanke på meg selv. Hun ønsker så gjerne å treffe oss.. vi snakker et år til altså. Hvor mange år skal du holde deg borte fra dine kjære egentlig? Er det i så fall verdt det? At du kanskje aldri får sett de igjen... hi Anonymkode: 11761...235 Det får anon...e17 gjøre som hun vil med, vi andre med slektninger i utlandet får bare dra og besøke familie så fort vi kan ❤ Anonymkode: 4372f...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #16 Skrevet 5. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, kan det være jeg ikke kan forsikre oss hvis vi drar? Er klart vi må ha reiseforsikring i boks, men hvorfor skulle ikke den gjelde?? Kommer ikke til å bestille helt enda. hi Anonymkode: 11761...235 En del forsikringsselskaper har (hatt) unntak slik at du ikke er dekket hvis du reiser til et land UD fraråder å reise til, eller den gjelder som normalt bortsett fra koronarelaterte hendelser. Har ikke undersøkt om noen av dem har endret dette i det siste, men du bør iallfall sjekke med ditt forsikringsselskap hva forsikringen dekker før du drar. Anonymkode: 018b9...347
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Skrevet 7. juli 2020 På 5.7.2020 den 16.00, AnonymBruker skrev: Det er ingenting som tyder på at smittesituasjonen blir bedre i USA i overskuelig framtid. Reiseforsikringen vil ikke være gyldig for korona og alle relaterte utgifter, så dere utsetter dere selv for fare for økonomisk ruin ved å reise. Anonymkode: 7594d...f8d Dette. USA er det absolutt verste landet å reise til uten reiseforsikring! Samt at ingen vet hvor lang tid det vil ta før USA i det hele tatt slipper inn utenlandske statsborgere uten oppholdstillatelse. Jeg ville absolutt ikke bestilt billett. Jeg ville ventet og sett. Bestiller du billetter nå, får du heller ingen ting på forsikringen hvis du ikke får dratt. Jeg har selv billetter til USA (bestilt før koronaen kom) i oktober, og det blir neppe noen tur. Med tanke på retur til Norge vil Norge alltid ta imot norske statsborgere. Man vil ikke bli avvist på grensa. Men om man kommer seg på et fly, er en helt annen sak... Anonymkode: 09572...7d6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Skrevet 7. juli 2020 På 6.7.2020 den 0.33, AnonymBruker skrev: En del forsikringsselskaper har (hatt) unntak slik at du ikke er dekket hvis du reiser til et land UD fraråder å reise til, eller den gjelder som normalt bortsett fra koronarelaterte hendelser. Har ikke undersøkt om noen av dem har endret dette i det siste, men du bør iallfall sjekke med ditt forsikringsselskap hva forsikringen dekker før du drar. Anonymkode: 018b9...347 Såvidt jeg vet har ALLE reiseforsikringer begrensinger knyttet til UDs reiseråd. Hvis man reiser til steder UD fraråder reiser til, gjelder ikke reiseforsikringen. Når det gjelder korona, er det noen selskap som dekker alle ikke-koronarelaterte skader/hendelser , mens andre selskap ikke dekker noe. Anonymkode: 09572...7d6 1
Anbefalte innlegg