Gå til innhold

Dattera vil at jeg skal ta lappen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen kommer sikkert til å "sue" meg for dette idiotiske innlegget men..

Mannen min har lappen og eier bil og det har han alltid hatt, så vi er vant til å bruke bil når vi reiser rundt i landet eller på roadtrips osv.. dattera vår (13 år) har ønsket at mamma (meg) også skal få  lappen de siste årene fordi hun har blitt eldre og har lyst til å dra på jenteturer osv.. vi aldri har fått Dra på sånn lange turer bare vi to som vi gjør når vi er hele familien- og ja jeg vet at det finnes buss og tog, Men på lange turer foretrekker vi bil. Vi har alltid sagt at hun kan selv snart kan ta lappen om rundt 5-6 år, Men det mener hun at er lenge til og at vi fortsatt ikke kommer til å dra på jenteturer osv fram til det. Jeg har diskutert dette med mannen min og han sa at vi kan å få til at jeg tar førerkortet om dette er noe jeg ønsker. 

Jeg har jo selvfølgelig lyst, Men det koster jo veldig mye og krever tid, så om jeg gjør det er det for min datters skyld.

burde jeg ta lappen?

Anonymkode: 18b49...7cb

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ikke for datteren din skyld, men for din egen skyld. Utrolig kjekt å ha den. Hva om noe skjer som gjør at mannen din ikke kan kjøre lenger eller over en lengre periode? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er fornuftig å ha lappen, men du vet selv om du klarer deg med kollektivtransport resten av livet. Her har verken svigermor eller svigerinne lappen og de må til tider kjøres rundt på. Jeg ville aldri satt meg i en posisjon der jeg er avhengig av andre for å komme meg rundt. 

Anonymkode: 2f132...c0b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Ikke for datteren din skyld, men for din egen skyld. Utrolig kjekt å ha den. Hva om noe skjer som gjør at mannen din ikke kan kjøre lenger eller over en lengre periode? 

Ts her

Ja.. det er også sant, mannen min var ganske gammel da vi fikk dattera så det er jo ikke alt for lang tid til det kanskje ikke er så lurt å kjøre lenger

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fornuftig å ha lappen, men du vet selv om du klarer deg med kollektivtransport resten av livet. Her har verken svigermor eller svigerinne lappen og de må til tider kjøres rundt på. Jeg ville aldri satt meg i en posisjon der jeg er avhengig av andre for å komme meg rundt. 

Anonymkode: 2f132...c0b

Ts

Ja, når vi skal dra langt så er vi alltid avhengig av mannen min.. og har han fått i seg glass vin, så har det skjedd flere ganger at noen andre har kjørt oss hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Ja!

Anonymkode: 666ae...c52

AnonymBruker
Skrevet

Du sier jo selv at du har lyst og ser at det er fornuftig og kan hjelpe dere. Jeg sier kjør på - bokstavlig talt! 😉

Anonymkode: a9c59...30a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Ja.. det er også sant, mannen min var ganske gammel da vi fikk dattera så det er jo ikke alt for lang tid til det kanskje ikke er så lurt å kjøre lenger

Så han var typ 70 år når dere fikk datteren deres....?

Anonymkode: 5a8bb...efe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke å koste sååå mye om du kan øvelseskjøre privat! Kjør mye privat før du begynner på en skole! Jeg holder på nå, kjører bare med lærer da jeg ikke har mulighet på privaten. Har brukt ca 35.tusen nå og har kun oppkjøringen igjen.

Anonymkode: 9cced...f6d

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

takk for alle som kom med argumenter og gadd å svare😅 Jeg har bestemt meg for å ta lappen!🥰🎊 gleder meg til å fortelle det til dattera på middagsbordet:)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å dra på sykkeltur sammen med datteren din? 

Jeg tok lappen da jeg var 18, men har egentlig aldri hatt bruk for det. Bruker sykkel eller buss og tog. Og nei, jeg bor ikke midt i Oslo. Men klarer meg fint med sykkel likevel. Slipper også unna å betale for dyre treningssenter når jeg trimmer i hverdagen. 

Anonymkode: f724c...76c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig godt å ha lappen og være fri til å kjøre hvor og når en vil. Slippe å være avhengig av andre.

Ser på foreldrene mine nå også. Min far kan ikke lenger kjøre bil pga helse. Men det kunne min mor ha gjort, men hun har ikke sertifikat. Hun synest hun er litt for gammel til å ta det når hun nærmer seg 80. 

Anonymkode: 714d1...d0e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å dra på sykkeltur sammen med datteren din? 

Jeg tok lappen da jeg var 18, men har egentlig aldri hatt bruk for det. Bruker sykkel eller buss og tog. Og nei, jeg bor ikke midt i Oslo. Men klarer meg fint med sykkel likevel. Slipper også unna å betale for dyre treningssenter når jeg trimmer i hverdagen. 

Anonymkode: f724c...76c

Har du barn?

Anonymkode: 356a4...a77

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

takk for alle som kom med argumenter og gadd å svare😅 Jeg har bestemt meg for å ta lappen!🥰🎊 gleder meg til å fortelle det til dattera på middagsbordet:)

Fornuftig valg. Lykke til! 😄

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! 🙂 støtter at det er riktig valg. Min farmor sier er det en ting hun angrer på her i livet så er det at hun ikke tok lappen. Da farfar ble dårlig, så ble de plutselig avhengig av andre på en helt annen måte.

Anonymkode: 8896e...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...