Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså hvilken som helst jobb innen administrasjon og eller saksbehandling om man ikke er særlig kresen? Noen som vet? 

Anonymkode: e7776...97b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en master i jus og synes det er ganske vanskelig å få jobb. 

Anonymkode: 536fe...090

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bachelor i jus er vel som bachelor i psykologi. Verken fugl eller fisk, og kvalifiserer ikke til noe særlig 

Anonymkode: ea757...a4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet på bachelor i jus, men tok bare første året, og tok heller en bachelorgrad innen helse. Og vi fikk fortalt at de fleste endte opp hos forsikringsselskap, noen inkassoselskap, noen som assistent for jurister, og en hadde fått jobb hos politiet. 

Anonymkode: 193ac...27f

Skrevet (endret)

Jeg har inntrykk av at den bacheloren i jus er en temmelig ubrukelig utdanning, som ikke står seg alene, da de derre "hvilken som helst saksbehandlerjobb i det offentlige" ikke finnes. Det er derfor en av de utdannelsene hvor det er vanskeligst å få seg relevant jobb etterpå, rett og slett fordi man ikke er spesielt kvalifisert til noe som helst, og man konkurrerer ofte med kandidater med mer spesifikk utdanning innen et hvilket som helst fagfelt der man søker jobb. 

Endret av Ullvott
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså hvilken som helst jobb innen administrasjon og eller saksbehandling om man ikke er særlig kresen? Noen som vet? 

Anonymkode: e7776...97b

bach i jus gir deg ingen tittel, du er liksom ingenting. Det kan være vanskelig å få jobb, men det finnes saksbehandlingsarbeid som kan være aktuelt

Anonymkode: 3d412...664

AnonymBruker
Skrevet

Sier som de over. Det er vanskelig nok å få jobb med master, bachelor er ikke et studie som egentlig gir deg noe som helst. Jeg måtte flytte langt for å jobb som jurist etter å ha søkt på "alt", 50 søknader på noen måneder. 

Anonymkode: 931d1...eb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...