Klarapetronella Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Som overskriften sier; hvorfor siterer man hovedinnlegget, særlig hvis man er første som svarer? Det er da åpenlyst at det er det man svarer på. Hvis hovedinnlegget er veldig langt, blir det en skrekkelig lang tråd når alle skal sitere. Jeg bare lurer 🤷♀️ Hvis noen har en god grunn, skal jeg slå meg til ro med det! 2
Cata Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 For egen del gjør jeg det innimellom hvis jeg svarer langt uti en tråd. Da er grunnen at det kan være kommet så mange avsporinger og sidediskusjoner mellom mitt svar og det opprinnelige innlegget at jeg vil det skal være klart hva jeg faktisk svarer på. 5
Klarapetronella Skrevet 5. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2020 Ja, det kan jeg forstå, hvis det er langt uti tråden. Men som første som svarer!?
Frida Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Hvis jeg svarer langt ute i tråden, så siterer jeg bare litt av hovedinnlegget for å få frem at det er det jeg svarer på. Det er fort gjort å slette mesteparten. Hvis det er første som svarer så kan det godt være at det bare er gammel vane. 1
vintage Skrevet 5. juli 2020 #5 Skrevet 5. juli 2020 44 minutter siden, Klarapetronella skrev: Som overskriften sier; hvorfor siterer man hovedinnlegget, særlig hvis man er første som svarer? Det er da åpenlyst at det er det man svarer på. Hvis hovedinnlegget er veldig langt, blir det en skrekkelig lang tråd når alle skal sitere. Jeg bare lurer 🤷♀️ Hvis noen har en god grunn, skal jeg slå meg til ro med det! Den gode grunnen jeg kommer på, er at noen ganger så endres innholdet i hovedinnlegget. Da hender det at resten av svarene ikke "passer" lenger. Men det holder jo at kun èn siterer. Men hvis hovedinnlegget er skrevet som AB, så får man jo ikke endret på noe. Da er det unødvendig med sitering. 1
youcancallmejune Skrevet 5. juli 2020 #6 Skrevet 5. juli 2020 Jeg gjør det noen ganger hvis HI er langt. Jeg gidder ikke å scrolle tilbake for å finne ut hva det egentlig stod der og siterer for å ha det nærmere til hånds. Jeg pleier å fjerne sitatet, men det hender at jeg glemmer meg og får det med i svaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå