AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Han henter barnet på søndag men drikker på noen lørdager, dagen før samvær. Og jeg får noen ganger disse «Hei jeg er (syk), så jeg kan ikke hente han i dag» uansett om det er rent bullshit, Vi har felles venner så jeg ser at han er ute og drikker. Er kanskje litt dramatisk nå men synes det er syk uansvarlig av han og drikke dagen før og si at han er «syk» når jeg vet at det er bare tull.. Noen som vet hva jeg kan svare han så han er litt mer obs? Er dritlei av at han kan være så uansvarlig så han vill uten at noen sier noe til han.. Siden de forventer mer av meg.. Anonymkode: 2844e...0c5
Hr. Aktiv Skrevet 4. juli 2020 #2 Skrevet 4. juli 2020 Kan du ikke bare gi beskjed om at det er ikke han dette dreier seg om, men om et barn som han er påstått far til? Slutt å sy puter under armene deres. Få de til å ta ansvar. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 5 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Kan du ikke bare gi beskjed om at det er ikke han dette dreier seg om, men om et barn som han er påstått far til? Slutt å sy puter under armene deres. Få de til å ta ansvar. Kremt.. det å «få noen til å ta ansvar» er lettere sagt enn gjort.. man kan ikke endre andre enn seg selv. Kanskje samværet bør være andre tidspunkt/dager om dette er et gjennomgående tema? Anonymkode: 04b24...311 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Start med å registrere alle søndager han er fyllesyk. Så skriver du at du vil omgjøre samværet fordi han avlyser så ofte Anonymkode: 2c5b0...924 18
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #5 Skrevet 5. juli 2020 Er det kun en søndag her og der dette er et problem? Er han ellers en god og tilstedeværende far, som ikke fester når han har samvær? I så tilfelle ville jeg løst det ved å endre byttedag til mandag etter barnehage/skole, eller tilsvarende. Anonymkode: 16e06...ef9 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #6 Skrevet 5. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Start med å registrere alle søndager han er fyllesyk. Så skriver du at du vil omgjøre samværet fordi han avlyser så ofte Anonymkode: 2c5b0...924 Jeg er enig i dette. Ta vare på meldingene og printscreen fra Facebook. Anonymkode: 85863...96c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #7 Skrevet 5. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det kun en søndag her og der dette er et problem? Er han ellers en god og tilstedeværende far, som ikke fester når han har samvær? I så tilfelle ville jeg løst det ved å endre byttedag til mandag etter barnehage/skole, eller tilsvarende. Anonymkode: 16e06...ef9 Han ville ha vær søndag. Men nå opplever jeg det som uansvarlig tanken på at han tenker mest på sine egne behov en barnet. Og overnattingene fikk han ikke lenger da han overlatet barnet ofte hos foreldrene sine istedet for og ha barnet selv så han kunne gå ut og kose seg. Anonymkode: 2844e...0c5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han ville ha vær søndag. Men nå opplever jeg det som uansvarlig tanken på at han tenker mest på sine egne behov en barnet. Og overnattingene fikk han ikke lenger da han overlatet barnet ofte hos foreldrene sine istedet for og ha barnet selv så han kunne gå ut og kose seg. Anonymkode: 2844e...0c5 Så han har samvær her søndag, kun på dagtid? I så tilfelle har du tre valg; - akseptert at slik er det, og tatt barnet selv de dagene han melder avbud. - dokumentert, og krevd endring i samvær. Ny dag, eller ikke noe samvær, eller det du mener er best for barnet. - tatt en prat med foreldrene hans. Er de oppegående og gode samværspersoner kan dere ha et fint samarbeid om at de har samvær når far svikter. Anonymkode: 16e06...ef9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #9 Skrevet 5. juli 2020 La nå far få drikke litt. Det er ikke lett å være helgepappa. Kanskje han er deprimert. Anonymkode: aa17e...200 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #10 Skrevet 5. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: La nå far få drikke litt. Det er ikke lett å være helgepappa. Kanskje han er deprimert. Anonymkode: aa17e...200 Bakfull og deprimert altså? Høres ut som opplegg for velfungerende samvær. Hvorfor stakkarsliggjøres fedre? Hadde noen unnskyldt en mor som gjorde det samme? Anonymkode: 34b48...143 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #11 Skrevet 5. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bakfull og deprimert altså? Høres ut som opplegg for velfungerende samvær. Hvorfor stakkarsliggjøres fedre? Hadde noen unnskyldt en mor som gjorde det samme? Anonymkode: 34b48...143 Dessverre så hadde de ikke det. jeg synes ikke det er noe unnskyldning siden far er like mye far som mor er mor og begge har ansvar for barnet (likt) uansett om barnet er mest hos mor gjelder ansvaret likt! Anonymkode: 2844e...0c5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 Jeg hadde svart "jeg har planer idag, så du er nødt til å komme og hente. Om du ikke vil ha søndager likevel, så får vi endre samværsplan". Anonymkode: ffee8...864 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå