Gå til innhold

Menn som velger dama si fremfor gode veninner med ektemann.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det slik? For eks. en barnsomvenn som man har hatt igjennom alle år plutselig forsvinner fra deg fordi han får seg ny dame som er så sjalu at hun tvinger han til å avslutte kontakt. Hvorfor godtar mannen dette? Synes det er så frekt!! Dette har hendt meg TO ganger i mitt liv. Ene var barnsomdvenn, andre var en god kompis som jeg hadde kjent i 6 år. Begge fikk seg dame og kuttet ut helt kontakten med meg. Jeg har mann, så skjønner ikke problemet? Hvor sjalu går det ann å være? Dette er damer som ikke har møtt meg kun få ganger. Synes det er så trist å miste gode kompiser bare fordi de får seg dame. Jeg er hyggelig og imøtekommende, ikke vært ufin eller noe som helst. Hva tenker dere om dette? Har dere opplevd det samme?

Anonymkode: 7bec0...ea7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ny dame som er så sjalu at hun tvinger han til å avslutte kontakt

Sikker på at det er problemet?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Sikker på at det er problemet?

Jeg aner ikke, men føler det er svaret. Hva tror du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er dessverre ganske vanlig. Det er synd at disse guttene har baller nok til å stå opp for seg selv, men legger seg paddeflate for damas sykelige sjalusi. Det de burde gjøre er å hjelpe henne med å jobbe med sjalusiproblemene. Sykelig sjalusi er ikke bra i et forhold, det er fryktelig slitsomt å leve sånn. 

Anonymkode: 0de11...7f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er dessverre ganske vanlig. Det er synd at disse guttene har baller nok til å stå opp for seg selv, men legger seg paddeflate for damas sykelige sjalusi. Det de burde gjøre er å hjelpe henne med å jobbe med sjalusiproblemene. Sykelig sjalusi er ikke bra i et forhold, det er fryktelig slitsomt å leve sånn. 

Anonymkode: 0de11...7f1

Synd det skal være sånn. Helt enig med deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det med et vennepar.

Han var en god kamerat av mannen min, og vi kjente hverandre og hadde kjempefin kjemi i mange år før dama dukket opp. Vi inviterte dem for å bli kjent med henne, og hun oppfattet at vi hadde en veldig god tone oss i mellom (uten at jeg noen gang har tenkt på ham på en romantisk måte, kun som en god venn), og så sluttet de plutselig å ta kontakt. Vi ble ikke invitert til dem, og det passet veldig dårlig når vi inviterte til oss. Har ikke hatt kontakt med dem på flere år, de har fått barn sammen, men er fremdeles kun samboere.

Jeg kan tenke meg at han savner kontakten med oss, og mistet jo også sin beste kamerat på grunn av den dama.

Anonymkode: 71bb8...68c

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det slik? For eks. en barnsomvenn som man har hatt igjennom alle år plutselig forsvinner fra deg fordi han får seg ny dame som er så sjalu at hun tvinger han til å avslutte kontakt. Hvorfor godtar mannen dette? Synes det er så frekt!! Dette har hendt meg TO ganger i mitt liv. Ene var barnsomdvenn, andre var en god kompis som jeg hadde kjent i 6 år. Begge fikk seg dame og kuttet ut helt kontakten med meg. Jeg har mann, så skjønner ikke problemet? Hvor sjalu går det ann å være? Dette er damer som ikke har møtt meg kun få ganger. Synes det er så trist å miste gode kompiser bare fordi de får seg dame. Jeg er hyggelig og imøtekommende, ikke vært ufin eller noe som helst. Hva tenker dere om dette? Har dere opplevd det samme?

Dette har jeg lurt på jeg også. Jeg vet at mange damer liker å bestemme der hjemme og der er mannen skikkelig tøffel. Det kan være slik. Har sett dette mange ganger.

Har i familien ett par som bare gjør ting med hennes familie. Hun er aldri med ham når han besøker sin mor på f.eks. bursdager. Motsatt er det full gass med hele familien. 

Rart.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd noe lignende og fikk vite av han at damå er sjalu av han. Har ikke hatt kontakt med han på 1år. Som regel så er det snakk om sjalusi. 

Anonymkode: e230a...804

AnonymBruker
Skrevet

Du føler at det er grunnen, men det er ikke nødvendigvis sikkert. Det kan være sånt som skjer med mange når de får seg ny partner. Da blir de veldig oppslukt av vedkommende og glemmer venner. Så går det en stund og da kanskje tar de kontakt igjen.

Eventuelt kan det være at de selv synes at det er upassende og derfor kutter kontakt. Kommer an på om det lå noen andre følelser bak osv.

Det kan selvfølgelig også være at kjæresten krever at de skal kutte kontakt, men ikke nødvendigvis.

Anonymkode: 9dabe...669

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Dette har jeg lurt på jeg også. Jeg vet at mange damer liker å bestemme der hjemme og der er mannen skikkelig tøffel. Det kan være slik. Har sett dette mange ganger.

Har i familien ett par som bare gjør ting med hennes familie. Hun er aldri med ham når han besøker sin mor på f.eks. bursdager. Motsatt er det full gass med hele familien. 

Rart.

Som regel så er det snakk om sjalusi. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som regel så er det snakk om sjalusi. 

Noe må det være. Jeg hadde ikke orket dette. Man må være der for begge parter. Det er nå min mening. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Rart.

Det kan ikke være at noe har skjedd mellom svigerdatter og svigermor? Det er jo ikke alltid forholdet mellom dem er det beste, mange svigermødre er dominerende (og mange svigerdøtre liker ikke innblanding). Har inntrykk av at forholdet mellom svigersønn og svigermor er mer ukomplisert, men det er nok av og til noe som ulmer under overflaten der, også...

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel det samme som venninner som "forsvinner" i nyforelsket rusen

• Liker 5
Skrevet

Mister totalt respekten for sånne folk. Hvis vennskapet ikke betydde mer enn at det var så lett å "ofre" når et kvinnfolk kom inn i bildet, så får han bare ha det så godt. 

Jeg er en sjalu person selv, men hadde aldri nektet kjæresten min å ha venninner. Jeg stoler jo på han.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke være at noe har skjedd mellom svigerdatter og svigermor? Det er jo ikke alltid forholdet mellom dem er det beste, mange svigermødre er dominerende (og mange svigerdøtre liker ikke innblanding). Har inntrykk av at forholdet mellom svigersønn og svigermor er mer ukomplisert, men det er nok av og til noe som ulmer under overflaten der, også...

Jeg har ikke spurt så det blir bare spekulasjoner. Men har som sagt registrert denne praksisen og den er ikke den eneste jeg har fått med meg. Vet av flere tilfeller der hennes side vartes opp, men ikke motsatt. Det hender jeg tenker hvilken dott den fyren er som finner seg i denne forkjellsbehandlingen. 

• Liker 1
Skrevet

Her er jeg den "nye" damen. Etter flere år med samboer kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger jeg har møtt barndomsvenninnen hans. Presentert til meg som veldig nær venn, han er fadder til hennes 3 barn, bor 5min unna etc. Men han vil rett å slett ikke tilbringe tid sammen med henne med familie... Har flere ganger etterlyst sosial relasjon til henne siden de var/er nær, men nå etter så mange år har jeg gitt opp. Føler ikke jeg kan tvinge han til å være sosial med dem heller, ses til jul/bursdag når gaver byttes🤷‍♀️

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg har ikke spurt så det blir bare spekulasjoner. Men har som sagt registrert denne praksisen og den er ikke den eneste jeg har fått med meg. Vet av flere tilfeller der hennes side vartes opp, men ikke motsatt. Det hender jeg tenker hvilken dott den fyren er som finner seg i denne forkjellsbehandlingen. 

Min "dott" tar sjelden initiativ til sosialt med sine venner, faller derfor helt naturlig at mine relasjoner er de vi er sammen med når det er jeg som tar initiativ til dette😊

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Lita_go skrev:

Min "dott" tar sjelden initiativ til sosialt med sine venner, faller derfor helt naturlig at mine relasjoner er de vi er sammen med når det er jeg som tar initiativ til dette😊

Jeg tenker at et spørsmål om hvorfor engasjerer du deg ikke slik at VI kan dra på besøk og gjøre ting sammen med din familie også?

Men ved nærmere ettertanke hadde jeg mest sanssynligvis ikke orket dette forholdet og dratt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lita_go skrev:

Ja, det er ikke alltid bildet er slik som det kan se ut utenfra. Jeg har også en venninne der hun og mannen tilbringer mye mer tid med familien på hennes side. Der handler det om at han liker seg mye bedre sammen med den familien enn med sin egen familie. Det hender jo at familieforhold ikke er av det beste, og da trives man kanskje bedre med svigerfamilien.

• Liker 8
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg tenker at et spørsmål om hvorfor engasjerer du deg ikke slik at VI kan dra på besøk og gjøre ting sammen med din familie også?

Men ved nærmere ettertanke hadde jeg mest sanssynligvis ikke orket dette forholdet og dratt.

Familien hans er en ting, de ser vi ukentlig både sammen og hver for oss. Men hans venner tenker jeg ene og alene er hans ansvar om han ønsker en relasjon :)

Edit: Om han ikke ønsker å tilbringe tid med sine venner, hvorfor skal jeg ønske det? Ikke god nok grunn til å dumpe for min del. 

Endret av Lita_go
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...