Gå til innhold

Hva slags insekt er dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags insekt er dette? Har sett 6 stk nå på ei uke. Funnet 3 i vinduskarmen, så de må ha kommet uten ifra. Vinduene er oppe 24/7. og 2 ble funnet på gulvmatten under det åpne vinduet, slik som den på bilde og en lengre utpå gulvet. Tror de må komme utenifra. De er bittesmå, kanskje like stort som hullet i ei synål. 
 907528700_2020-07-0500_09.12Kopi.thumb.jpg.1ec765fadbb9bf644279439daa5dafd4.jpg

876585686_2020-07-0500_09.22Kopi.thumb.jpg.e45cc2e1f85a9f5b56d97dcabdb4af19.jpg
Disse to bildene over er veldig zoomet inn i redigering, og selve bilde er også tatt heeelt inntil dyret. Under har du uredigert, men er fortsatt tatt rett oppi dyret. Glemte å ta noe som referanse for å vise hvor liten den er, men der er veldig lite. 
743595295_2020-07-05_00_09.22__Kopi_(2).thumb.jpg.a6057f2663cadbafe887a25c09606b32.jpg

Anonymkode: 9e65e...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borebille? 

AnonymBruker
Skrevet

Majorstubille

Anonymkode: 9c3f1...490

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Majorstubille

Håper ikke det er den, men ser sånn ut 😭 
Aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg støvsuger hver dag!

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk i sokkeskuffer, bak møbler osv. 

Vi hadde en koloni der vi har ullsokker, fant også noen larver under noen tegneserier som lå i en skuff, tror de hadde lagt egg på noen hundehår, passer på å støvsuge og dra frem senger, rydde skuffer osv annenhver mnd. Har ikke sett biller på over ett år nå. 

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk i sokkeskuffer, bak møbler osv. 

Vi hadde en koloni der vi har ullsokker, fant også noen larver under noen tegneserier som lå i en skuff, tror de hadde lagt egg på noen hundehår, passer på å støvsuge og dra frem senger, rydde skuffer osv annenhver mnd. Har ikke sett biller på over ett år nå. 

Jeg frykter for at jeg så en larve i vinter... men var bare en og den ble kastet. Har funnet de fleste i vinduskarmen. Så finner ikke helt ut hvor de kan være! Får ikke til å dra frem kjøleskapet, så er de under der så er jeg fucked. Må demontere et kjøkkenskap for å få den frem, for det tok 3 voksne menn som dyttet det inn med makt for 11 år siden. Så det får jeg ikke rikket på! Men jeg har ikke sett de på kjøkkenet. Soverommet er litt støvete i klesskapet helt bakerst og ytterst, men skal dra frem alt nå for å støvsuge skikkelig. Men har ikke sett de der heller, men så henger jeg ikke på soverommet på dagen heller da. 

Vises koloniene/klyngene godt? 
Oppdaget enda en i dag nå, men kan være fordi jeg sitter å leter dag inn og dag ut nå 🤣
Kan de komme uten ifra eller er de utelukket inne-insekter? 

AnonymBruker
Skrevet

Grundig støvsuging er det som skal til, og har du skinn- eller pelsplagg, må du ta en ekstra sjekk der. Se også over tørrvarene på kjøkkenet (melposer osv), og kast om noe er angrepet. Ha tørrvarer i tette og lukkete beholdere, eller sett en plastpose utenpå papiremballasje, med en poseklype.

Brun pelsbille flyr rundt overalt der den finnes, så du må nesten regne med at den kommer inn i huset iblant, via åpne vinduer.

Anonymkode: 5a03b...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...