AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Etter hva jeg har forstått kan man være hetero-, bi- og homo- -fil/-seksuell. Det som slutter på -fil har visstnok noe med hvem man forelsker seg i, for eksempel en bifil kan forelske seg i begge kjønn. Det som slutter på -seksuell har visstnok noe med hvem man finner seksuelt tiltrekkende, for eksempel en heteroseksuell er kun seksuelt tiltrukket av en av samme kjønn. Kan en person være motstridende -fil og -seksuell, med det tenker jeg enten homofil og heteroseksuell, eller heterofil og homoseksuell? Hilsen frk. nysgjerrig og uvitende Anonymkode: 8672d...85a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #2 Skrevet 4. juli 2020 Homofil: Forelsker seg i det samme kjønnet. Homoseksuell: Opplever seksuell tiltrekning til det samme kjønnet. Heterofil: Samme, bare med motsatt kjønn. Bifil: Forelsker seg i mer enn ett kjønn. Biseksuell: Opplever seksuell tiltrekning til mer enn ett kjønn. Panfil: Forelsker seg uavhengig av kjønn. Panseksuell: Opplever seksuell tiltrekning uavhengig av kjønn. F.eks en mann kan fint kun forelske seg i andre menn, men kun tenne på kvinner. Hvor vanlig det er, er en annen sak. Homofil/heterofil/bifil/panfil brukes ofte som et slags paraplybegrep om folk som både forelsker seg og tenner seksuelt på det definisjonen av de sier da det er såpass sjeldent med en sånn "kombo" som du nevner. De fleste vennene jeg har som f.eks er homofile er også homoseksuelle, de sier bare at de er homofile for enkelhets skyld. Anonymkode: a34be...96c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 Ja, man kan være motstridende -fil og -seksuell, men jeg vet ikke hvor vanlig det er. Hører oftere om folk som er heterofile, men biseksuelle f.eks., altså at de forelsker seg i kun ett kjønn, men er seksuelt tiltrukket av begge. Men man kan være alle mulige versjoner av dette. Anonymkode: f2df1...073
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå