AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Jeg sminker sjelden huden, men til spesielle anledninger skulle jeg ønske og prøver stadig for å jevne ut rødhet i kinn og nese og ja.. Se litt mer presentabel ut. Har normal-fet hud, og vasker fjeset og legger på litt fuktighetskrem først. Problemet mitt er at alle typer foundation virker å skli rundt oppå huden, det samme med concealer. Jeg har sånn dråpeformet sponge, masse koster, men det ender alltid med et hjertesukk også legger jeg bittelitt foundation pudder og sier meg fornøyd med det. En annen vanlig effekt hos meg er at det kaker seg i usynlige hudflak og får det til å se ut som om huden min flasser veldig. Noe som ikke synes selv med forstørrelsesspeil uten sminke, og peeling dagen før har heller ikke hjulpet. Hva gjør jeg feil..? Toturials på nett viser bare at de enkelt smører/dytter og koster og blender. Jeg prøver det samme og virker å flytte pigmentene rundt. Har prøvd de fleste merker i mellompris klassen fra vanlig Kicks og Vita (NYX, Max factor, Isadora, L'Oréal osv) Anonymkode: fa57b...af1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #2 Skrevet 4. juli 2020 Bruker du primer da? Setting spray? Anonymkode: 8450e...d9e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 Ikke jeg heller. Har gått over til fuktighetskrem først og så bb krem. Blir ikke helt det samme, men jeg ser i det minste normal ut. Anonymkode: f4ae2...1c1 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #4 Skrevet 4. juli 2020 Har prøvd primer, men ikke setting spray. Har transparent setting powder. Følte primer gav meg "maske" og det glattet ut porer men hjalp ikke på at det ikke virker som om pigmenter fordeles likt (sklir rundt) eller "flass forstørrelsen". Det er helt sikkert noe jeg gjør helt galt, for jeg er ikke erfaren! Anonymkode: fa57b...af1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #5 Skrevet 4. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sminker sjelden huden, men til spesielle anledninger skulle jeg ønske og prøver stadig for å jevne ut rødhet i kinn og nese og ja.. Se litt mer presentabel ut. Har normal-fet hud, og vasker fjeset og legger på litt fuktighetskrem først. Problemet mitt er at alle typer foundation virker å skli rundt oppå huden, det samme med concealer. Jeg har sånn dråpeformet sponge, masse koster, men det ender alltid med et hjertesukk også legger jeg bittelitt foundation pudder og sier meg fornøyd med det. En annen vanlig effekt hos meg er at det kaker seg i usynlige hudflak og får det til å se ut som om huden min flasser veldig. Noe som ikke synes selv med forstørrelsesspeil uten sminke, og peeling dagen før har heller ikke hjulpet. Hva gjør jeg feil..? Toturials på nett viser bare at de enkelt smører/dytter og koster og blender. Jeg prøver det samme og virker å flytte pigmentene rundt. Har prøvd de fleste merker i mellompris klassen fra vanlig Kicks og Vita (NYX, Max factor, Isadora, L'Oréal osv) Anonymkode: fa57b...af1 Prøv dyrere merker. Anonymkode: 687fe...09f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #6 Skrevet 4. juli 2020 Forsøk bb eller cc krem. Underlaget må være helt tørt. Dersom ikke fuktighetskremen er skikkelig tørr klabber sminken seg. Ser du har svamper, bruker du å fukte de først? 😊 Anonymkode: 8a940...d94 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #7 Skrevet 4. juli 2020 Prøv pudder foundation fra bare minerals og kjøp kosten som hører til 😊 Anonymkode: a1f6e...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #8 Skrevet 4. juli 2020 Jeg mistenker at fuktighetskremen er problemet. Kanskje den ikke gir deg nok fukt? Beautyblender redda min sminkerutine! Bruker du den originale? Og fukter du den først? Det viktigste når det gjelder både fuktighetskrem og foundation er at den er tilpasset hudtypen din. De dyreste er ikke nødvendigvis de aller beste. Anonymkode: 2f6e8...456 1
Crema Skrevet 4. juli 2020 #9 Skrevet 4. juli 2020 Ikke bruk for mye produkt. Sminke som er kakete kommer ofte av at man har brukt for mye. Legg på litt og litt av gangen. Forøvrig er Lisa Eldridge helt rå! https://www.google.com/amp/s/thehauterfly.com/beauty/how-to-highlight-oily-skin-lisa-eldridge/amp/
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #10 Skrevet 4. juli 2020 Svamper og koster funker ikke for meg. Jeg bruker hender og fingre. Da smelter foundation inn i huden. Jeg har normal til tørr hud, bruker ikke primer da huden min er fin i utgangspunktet. Anbefaler deg TS å dra på et skikkelig parfymeri og få prøvd. Vet Fredrick&Lovisa har muligheter for å booke time for å prøve. Ingen kjøpetvang, men de er dyktige. Anonymkode: 213e0...870 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #11 Skrevet 4. juli 2020 Har du prøvd å smøre inn foundation med fingrene? Det er det eneste som fungerer på meg. Tror den trenger litt varme for å smelte ordentlig inn i huden. Ellers foretrekker jeg egentlig foundation-pudder. Synes det er enklere å få et pent resultat med det. Det med at du føler at ansiktet ditt blir som en maske er fordi du jo egentlig sminker på deg en maske. Prøv litt rouge i kinnene, så ser det ikke like kunstig ut. Anonymkode: 75de7...854 4
GlitterGuri Skrevet 4. juli 2020 #12 Skrevet 4. juli 2020 Jeg har litt samme problemet, men har funnet ut at å bruke fingrene fungerer best for meg 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #13 Skrevet 4. juli 2020 Om man har feil eller dårlig hudkrem så kan det gjøre at sminken ikke legger seg godt. Av hudkrem bruker jeg PCA skin sin Rebalance. Da jeg brukte Biotherm ble huden min veldig fet selv om jeg ikke har fet hud, og sminken la seg dårlig. Bruker så litt primer. Jeg bruker foundation med litt bedre kvalitet, slik som bobbi brown og dior. Legger på med en svamp, og bruker et tynt lag og smører det godt ut over hele huden. Klatter absolutt ikke på. Bruker så settingpudder oppå det. Da sitter det hele dagen. Anonymkode: 05057...2a5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #14 Skrevet 5. juli 2020 Jeg må bruke pudderfoundation da ingen flytende ser fin ut på meg, uansett hva jeg gjør. Har prøvd mye forskjellig og er 34 år nå. Bruker mineralpudder til fest og Clinique pudderfoundation til hverdags. Anonymkode: ebb61...8e2
Roci Skrevet 5. juli 2020 #15 Skrevet 5. juli 2020 Det er vanskelig å få til fin foundation når underlaget ikke er bra. Begynn å bruke hudpleieprodukter som balanserer huden og gjør den mindre fet, så ordner det seg nok.
Gjest Fallabella Skrevet 5. juli 2020 #16 Skrevet 5. juli 2020 Dra på Mac i Oslo å få hjelp. Der får du tips om hva som trengs i forhold til hudpleie, hjelp med valg av evt primer, Foundation og settingspray. Kjøp børste der så du får lagt sminken uten å kline med fingrene. Innfør peeling et par dager i uken, tørr død hud gjør det vanskelig å få et godt resultat. Du vil synes dette er gøy så fort du slutter å på på parfymeri og div steder som kun selger og ikke tenker merke/kvalitet.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #17 Skrevet 5. juli 2020 double wear foundation, eneste som blir fin på meg. men den dekker EKSTREMT godt/mye, og huden får ikke puste så godt.. Anonymkode: 11459...fd6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #18 Skrevet 5. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: double wear foundation, eneste som blir fin på meg. men den dekker EKSTREMT godt/mye, og huden får ikke puste så godt.. Anonymkode: 11459...fd6 Enig i denne! Jeg løser det med å blande dw foundation med en lettere krem/balm eller serum, og smører det på med fingrene. Da blir det mer naturlig resultat og ikke så dekkende. Litt dyr, men veldig drøy i bruk! Anonymkode: c33d8...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå