Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Pusser opp badet og vurderer svart «interiør« (blandebatteri, kanter på dusjdør, dorullholder, knagger osv.). Jeg er imidlertid redd for at det fort vil bli fingermerker og se skittent ut. Er det noen som har erfaringer/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med svarte kanter/blandebatteri, men gjør meg noen tanker om det.  Bad er et av de dyreste rommene å pusse opp, og ting som blir brukt på bad blir gjerne værende de neste 20-30 årene.  Det er derfor ekstremt viktig at man velger klassiske og nøytrale ting som er greit å leve med så lenge.  Blir det for moteriktig er det lett for at du om noen år hater det.  Tror derfor det er lurt å gjøre bad så nøytralt som mulig, og heller velger litt spreke pynteting og håndduker.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dra til et sted hvor de selger det og sjekk om det blir fingermerker. Svart er såååå fint på bad. Sølv er grusomt 😅  

så velg noe du liker! Og ikke hva andre liker om 10 år 

Anonymkode: bc2ee...a05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har svart, ikke stygge merker. 

MEN, enig med @Pillarguri. Skulle jeg valgt igjen, ville jeg tenkt tidløst. 

Anonymkode: 0d77e...4b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk de grusomme brune badekarene som var in før 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra til et sted hvor de selger det og sjekk om det blir fingermerker. Svart er såååå fint på bad. Sølv er grusomt 😅  

så velg noe du liker! Og ikke hva andre liker om 10 år 

Anonymkode: bc2ee...a05

Jada, men man skal gjerne selge en gang i tiden og da kan det ikke være altfor "individuell" stil.

Anonymkode: 94721...e91

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og rosa og grønne toalett 😂

Anonymkode: 5eca4...86c

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da nesten tilbake i motebildet igjen nå? I likhet med furupanel?

Men jeg er nok enig med @Pillarguri. Det er ikke noe som er så ut som noe som nylig har vært veldig in. Selv om bytte av blandebatterier og sånt ikke er det som drar avgårde med så mange av de store sedlene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså sort er jo noe av det mest tidløse du får - det kan ikke sammenlignes med brun, rosa og grønn som andre nevner her. Og det er mye finere enn sølv. Gå for sort.

Anonymkode: 2787c...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo veldig enkelt å bytte ut blandebatteri og knagger, så det er ikke noe å tenke på. Har sort selv, veldig formøyd. Ikke fingermerker. 

Anonymkode: 54790...44c

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og lyseblå fliser på badeveggene med "maritime" motiver som ankere og seilbåter....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svart, og det holder seg veldig bra. Har det både på kjøkkenet og badet. 

Anonymkode: 60a09...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Har matt sort blandebatteri på kjøkkenet, og elsker den. Har sølv på badet, og er drittlei. Blandebatteriet og dusjen i sølv ser alltid skitten ut. Om jeg en gang skal bytte, så bytter jeg til matt sort, slik som på kjøkkenet. Det er like nøytralt og tidløst som sølv, selv om jeg synes det som oftest ser mer elegant ut med sort. Men kjøp trygge merker! 

Anonymkode: a00ca...6c9

• Liker 1
Skrevet

Vi har matt sort på bad og kjøkken, lite fingermerker men hvis vannet er kalkholdig er det litt hvite merker etter dråper. Men vi har også en microfiberklut liggende i umiddelbar nærhet, og tørker over det et par ganger i uken. Tar et halvt minutt, mens jeg pusser tennene og vips er det rent. Velg et godt merke, Tapwell er annerkjent og bra. 

Også er det enkelt å bytte ut blandebatterier og knagger, fliser derimot! Så velg tidløse fliser og spe på med det du vil av armaturer. Og svart er knapt mote, det er tidløst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...