Gå til innhold

Fortsatt redusert åpningstid i barnehagene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen barnehager som enda har redusert åpningstid? Hos oss åpner det ikke før kl 08.00 og stenger 16.00. Til vanlig åpner de 07.00 og stenger 16.30. Utrolig tungvint for meg som har ME og er avhengig av å levere barnet med en gang han står opp. Når kan man vente seg at åpningstiden blir til normalen igjen?

Anonymkode: 074df...47d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, her er åpningstiden 07:30-15:30, mot normalt 06:45-17:15. Blir ikke normalt før tidligst midten av august. 

Anonymkode: 1f5c9...ffc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så rart, her i kommunen har alle kommunale barnehager vanlige åpningstider igjen. Jeg tror de private, eller i alle fall noen av de, har redusert åpningstid fortsatt. Hvis man har særskilte grunner for å levere til andre tidspunkt kan man søke om det. Slik er det i alle fall her hvor jeg bor. Det er forventet å starte opp barnehagen på samme nivå som det er nå til høsten også, altså gult lys.

Har du ingen andre til å hjelpe deg til å levere barnet til andre tider om du ikke får innvilget å levere tidligere?

Anonymkode: 8c46d...5c1

AnonymBruker
Skrevet

Her er det forskjell på de private og de kommunale. De kommune er oppe fra 7-17, og har vært det siden starten av juni. De private har det visst ikke slik. 

Men hvordan gjør du det da i helger og når bhg er stengt? 

Anonymkode: 05377...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt full åpningstid i 3 uker. Men ukene de har åpent i juli vil åpningstiden være fra 8-16 på grunn av veldig få barn. 

De har ble også stengt de to midterste ukene av juli fordi mindre enn 5 unger skulle komme 😅 

Fra første uke i august blir åpningstiden fra 6.45-16.45

Anonymkode: 18ea1...7ef

AnonymBruker
Skrevet

Vi har privat og de har 7-16.30, mot vanlig 6.45-16.15. 

De tror det blir normale åpningstider fra etter ferien 

Anonymkode: 23ed0...416

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har privat og de har 7-16.30, mot vanlig 6.45-16.15. 

De tror det blir normale åpningstider fra etter ferien 

Anonymkode: 23ed0...416

Da har de jo bare forskjøvet et kvarter?

AnonymBruker
Skrevet

Her er det vanlig åpningstid, nå er det stengt i tre uker da.

Spørsmålet mitt er heller; hvordan gjør du det når det er helg, ferier, planleggingsdager og sykdom om du MÅ levere så fort barnet våkner?

Anonymkode: 429dd...73b

AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage har det vært normal åpningstid siden slutten av mai og ellers relativt normalt, eneste er at de er ikke blander avdelinger utendørs og foreldre har ikke lov å komme helt inn på avdelingen. Nå begynner de imidlertid ferieavvikling, så da blir det mer blanding av avdelinger de neste ukene, men da med redusert antall barn. Middels stor privat barnehage.

Har en kommunal barnehage i nabolaget her og de har fortsatt redusert åpningstid og praktiserer mindre "kohorter" gjennom hele dagen. Det er mange som ikke helt skjønner hvorfor, for de har nok bemanning til å drive som normalt.

Bor i et område med lite smitte.

Anonymkode: 68573...370

• Opprett ny...