Gå til innhold

Øyeplager og isotretinoin, har du opplevd det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva slags plager hadde du? Ble du sendt til øyelege? Har selv stått på iso en elger periode og sliter veldig med øyne om dagen og slørete syn. Blitt veldig engstelig nå for varige skader:( Har vært hos lege og venter på time hos øyelege nå.

Anonymkode: efd89...396

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørre øyne. Bruker linser

AnonymBruker
Skrevet

Tørre øyne er en ganske vanlig bivirkning. Hvilken dose bruker du? Har du øyedråper? 

Anonymkode: 0ec71...3e2

AnonymBruker
Skrevet

40 MG daglig. Bruker øyedråper ja. Men redd jeg hr fått permanente skadet på øyne. Sliter med tåkesyn, kan ikke kjenne igjen ansikter på 15-20 meters avstand. Veldig anstrengende med sterk belysning. Jeg opplever ikke øynene som tørre. Jeg jeg har utviklet uklar hornhinne feks. Noen kan få permanent skade på øyne:;( TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Tørre øyne. Bruker linser

Får du slørete syn når du har tørre øyne?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg fikk dessverre det. Føler ikke at hudlegen ga meg tilstrekkelig med info om hvor skadelig Iso akn være, og alle risikoen man utsetter seg selv for. Har fremdeles plager med synet nå, over ti år etter. 

Anonymkode: 56269...de3

AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det å gråte. Jeg strevde ikke med synet, men at jeg følte meg vond og tørr i og rundt øyet. Når tårene rant, lindret det veldig. "Heldigvis" ikke så vanskelig for meg, når det å være emosjonell ble en sterk bivirkning. Ut over det, har jeg bare det å råde deg til å snakke med legen din om dette, ts. Lykke til! 

Anonymkode: df6f3...60a

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg fikk dessverre det. Føler ikke at hudlegen ga meg tilstrekkelig med info om hvor skadelig Iso akn være, og alle risikoen man utsetter seg selv for. Har fremdeles plager med synet nå, over ti år etter. 

Anonymkode: 56269...de3

Uff da:( Hvilke plager har du? Sammen her, legen sa bare at at det er vanlig med øyeplager og at man kunne få permanente skader, men dette ble bare sagt uten noe mere info. Hvordan går det å jobbe for deg med plagene dine?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også plaget med veldig tørre øyne, lyssensitivitet og til tider litt slørete syn - men kanskje ikke så ille som du beskriver det. Har gått på iso 3 ganger, og alle bivirkningene har forsvunnet i ettertid. Har også vært hos spesialist grunnet andre øyeplager(ikke relatert til iso), og fått bekreftet at alt er i orden. Hjelper deg kanskje ikke, men ville bare fortelle at alt gikk bra i mitt tilfelle. Har forresten prøvd nesten alt på markedet av øyedråper, men de eneste som funker for meg er Theloz Duo. Ville sjekket de ut hvis du ikke har helt optimal effekt av de du bruker nå.

Anonymkode: 19063...9cf

AnonymBruker
Skrevet
På 4.7.2020 den 23.34, AnonymBruker skrev:

40 MG daglig. Bruker øyedråper ja. Men redd jeg hr fått permanente skadet på øyne. Sliter med tåkesyn, kan ikke kjenne igjen ansikter på 15-20 meters avstand. Veldig anstrengende med sterk belysning. Jeg opplever ikke øynene som tørre. Jeg jeg har utviklet uklar hornhinne feks. Noen kan få permanent skade på øyne:;( TS

Kunne det vært en ide å diskutere med behandleren din om du burde trappe ned til 20 mg og heller forlenge kuren? 

Anonymkode: 0ec71...3e2

• 4 år senere...
Gjest Anonym200427
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2020 den 23.34):

Hei, ble det bedre noen gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...