AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #21 Skrevet 5. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg synes dere er egoistiske. Det er liksom så mye som står på spill her for å ikke sabotere gjenåpningen av samfunnet. Jeg har kulturarbeidere i familien som har mistet hele inntektsgrunnlaget sitt, og en sønn som ikke har fått delta i idretten sin. Dersom smitten holder seg lav i landet og ikke eksploderer igjen fordi alle må ut og reise og bringe ny oppblomstring inn igjen til landet, så har vi en mulighet til å redde så mye næring i landet, og fritidstilbud som barneidretten. Hva tror du vil skje når alle dere som må reise kommer hjem igjen og potensielt skaper en ny bølge til høsten? Da vil det komme ytterligere restriksjoner som det vi har sett ellers i Europa når det blomstrer opp igjen. Ugg, jeg blir så irritert. Én sommer må da folk klare å holde seg i ro! Anonymkode: ae298...9e3 Er egentlig enig, men samtidig så tenker jeg at er det Noe «bedre» at alle reiser Norge rundt? Anonymkode: 38732...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #22 Skrevet 5. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er egentlig enig, men samtidig så tenker jeg at er det Noe «bedre» at alle reiser Norge rundt? Anonymkode: 38732...4dd I et område med lite (registrert) smitte er bevegelse mindre farlig. Men all bevegelse er risiko. Anonymkode: 09960...f01 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #23 Skrevet 5. juli 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Så fasinerende at KG og bygdedyret vet bedre enn myndigheter og helsedirektorat i Norge og i de fleste EU land. I min omgangskrets, både venner og kollegaer, reises det. Vi har allerede vært ute av landet en gang, og nå når det åpnes opp mer etter 15.juli går turen til sentral-Europa. Anonymkode: 8d147...d72 Hvis det var et annet sted enn Danmark har dere trosset rådene til myndighetene og helsedirektoratet. Anonymkode: 08197...27f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #24 Skrevet 5. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis det var et annet sted enn Danmark har dere trosset rådene til myndighetene og helsedirektoratet. Anonymkode: 08197...27f Vi har forholdt oss til alle regler, hele tiden. Og skulle gjerne fått 100 kroner hver gang noen har kritisert meg for reiseaktivitet, restaurantbesøk, joggeturer, hyttetur, med mer, her inne 😂Utrolig hvor mange som lager sine personlige Korona-regler, som er strengere enn myndighetene. Anonymkode: 8d147...d72 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #25 Skrevet 5. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis det var et annet sted enn Danmark har dere trosset rådene til myndighetene og helsedirektoratet. Anonymkode: 08197...27f Det er sant, men regjeringen har trosset faglige råd flere ganger når de følte for det. Dermed trosser jeg de rådene jeg selv føler for å trosse... Anonymkode: e255e...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #26 Skrevet 5. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har forholdt oss til alle regler, hele tiden. Og skulle gjerne fått 100 kroner hver gang noen har kritisert meg for reiseaktivitet, restaurantbesøk, joggeturer, hyttetur, med mer, her inne 😂Utrolig hvor mange som lager sine personlige Korona-regler, som er strengere enn myndighetene. Anonymkode: 8d147...d72 Jeg snakker om rådene de har gitt, ikke lovverket. Det er mye idiotisk som er lov å gjøre selv om det er gitt svært klare råd om å unngå det. De som ikke er egoister bryr seg om rådene også. Anonymkode: 08197...27f 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #27 Skrevet 5. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om rådene de har gitt, ikke lovverket. Det er mye idiotisk som er lov å gjøre selv om det er gitt svært klare råd om å unngå det. De som ikke er egoister bryr seg om rådene også. Anonymkode: 08197...27f Og jeg bekrefter. Vi har fulgt alle råd og retningslinjer, hele tiden. Men mange har jo bestemt seg for å tolke rådene dit at man skal sitte isolert hjemme måned på måned. Anonymkode: 8d147...d72 5
stan Skrevet 5. juli 2020 #28 Skrevet 5. juli 2020 Jeg skjønner godt at de rundt dere ønsker å holde avstand den første tiden. Det er jo enkel risikovurdering. Ved reiser treffer man jo mange mennesker, og det gir i seg selv en økt risiko. Så reis gjerne, men ikke bli fornærmet på mennesker rundt dere som ønsker å føle seg så trygge som mulig. 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #29 Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Og jeg bekrefter. Vi har fulgt alle råd og retningslinjer, hele tiden. Men mange har jo bestemt seg for å tolke rådene dit at man skal sitte isolert hjemme måned på måned. Anonymkode: 8d147...d72 Når du dikter opp stråmenn om hva folk sier man skal gjøre må du i hvert fall si hva du snakker om. Det er ingen her som har sagt at man skal sitte isolert hjemme i måned etter måned. Anonymkode: 08197...27f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #30 Skrevet 5. juli 2020 Jeg tenker at folk må se litt annerledes på dette enn helt svart-hvitt. For eksempel er det 100% forståelig at folk vil reise for å møte kjærester, familiemedlemmer osv. Går ikke an å synse noe om det. Og så er det noe med at skal en synse mye om alle andre så får en gå inn i seg selv og tenke over hvor mye en gjør som er etter boka av alle andre ting selv. Ellers er jeg enig i at en bør tenke grundig igjennom om en virkelig MÅ reise. Er det for ren turisme ville jeg droppet det, men jeg går ikke rundt og er sinna på alt og alle som ikke gjør som jeg synes og mener, for jeg er ikke perfekt selv, så det gidder jeg bare ikke å bruke energi på. Folk får velge selv, jeg har ikke kontroll over det uansett. Anonymkode: 8a54f...23b 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #31 Skrevet 5. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når du dikter opp stråmenn om hva folk sier man skal gjøre må du i hvert fall si hva du snakker om. Det er ingen her som har sagt at man skal sitte isolert hjemme i måned etter måned. Anonymkode: 08197...27f Vi var ute og spiste to uker etter at Norge stengte - det ble slått ned på her inne da jeg nevnte det (man skulle holde seg hjemme) Vi dro på hytta etter at hytteforbudet ble opphevet - da fikk jeg høre om "unødvendige fritidsreiser". Vi møtte venner ute, rundt bålpanne, allerede i april - da fikk jeg høre om å unngå kontakt med andre. Vi fløy til en annen by i Norge i Juni - da fikk jeg igjen høre om unødvendige fritidsreiser. Vi er ute og løper i naturen - da fikk jeg høre om svettedråper som visstnok kan hoppe 1-2 meter, at det kun var rolige rusleturer som var anbefalt. Jeg var innom diverse butikker et-par uker etter at landet stengte, for å fylle på litt til hjemmekontor og diverse prosjekter - da fikk jeg igjen høre at jeg eksponerte andre for smitte. Og det at jeg var i Danmark forrige uke. Og planlegger en tur til sentral-europa mot slutten av Juli (gitt at rådene de kommer med 10Juli blir som forventet)... da trenger du ikke å gå lengre enn denne tråden for å se hvor dømt man blir. Anonymkode: 8d147...d72 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #32 Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi var ute og spiste to uker etter at Norge stengte - det ble slått ned på her inne da jeg nevnte det (man skulle holde seg hjemme) Vi dro på hytta etter at hytteforbudet ble opphevet - da fikk jeg høre om "unødvendige fritidsreiser". Vi møtte venner ute, rundt bålpanne, allerede i april - da fikk jeg høre om å unngå kontakt med andre. Vi fløy til en annen by i Norge i Juni - da fikk jeg igjen høre om unødvendige fritidsreiser. Vi er ute og løper i naturen - da fikk jeg høre om svettedråper som visstnok kan hoppe 1-2 meter, at det kun var rolige rusleturer som var anbefalt. Jeg var innom diverse butikker et-par uker etter at landet stengte, for å fylle på litt til hjemmekontor og diverse prosjekter - da fikk jeg igjen høre at jeg eksponerte andre for smitte. Og det at jeg var i Danmark forrige uke. Og planlegger en tur til sentral-europa mot slutten av Juli (gitt at rådene de kommer med 10Juli blir som forventet)... da trenger du ikke å gå lengre enn denne tråden for å se hvor dømt man blir. Anonymkode: 8d147...d72 Hva har noe som helst av dette å gjøre med påstanden din at man skal isolere seg inne i flere måneder? Det er trivielt å gå ut uten å utsette seg for så mange smittesituasjoner som du gjør, ikke minst mens det var høyest risiko. Når man tar bort den usaklige latterliggjøringen og stråmennene dine er det lett å skjønne at smittestuasjonen ville vart mye lenger hvis alle oppførte seg som deg. Du er helt klart blandt de som skaper høyest risiko i samfunnet. Anonymkode: 08197...27f 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #33 Skrevet 5. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har noe som helst av dette å gjøre med påstanden din at man skal isolere seg inne i flere måneder? Det er trivielt å gå ut uten å utsette seg for så mange smittesituasjoner som du gjør, ikke minst mens det var høyest risiko. Når man tar bort den usaklige latterliggjøringen og stråmennene dine er det lett å skjønne at smittestuasjonen ville vart mye lenger hvis alle oppførte seg som deg. Du er helt klart blandt de som skaper høyest risiko i samfunnet. Anonymkode: 08197...27f Jeg lå langt under aktivitetsnivået for de fleste i omgangskretsen. For ikke å snakke om 17.mai, omgang med besteforeldre, protestaksjoner, og mye annet som media har vist, som jeg selvfølgelig styrte unna. Så om alle hadde oppført seg som meg ville nok smittesituasjonen vært ikke-eksisterende i dag Anonymkode: 8d147...d72 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #34 Skrevet 5. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så om alle hadde oppført seg som meg ville nok smittesituasjonen vært ikke-eksisterende i dag Anonymkode: 8d147...d72 Så flink du er 🙂 Alle burde være som deg 🙂 Anonymkode: e255e...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #35 Skrevet 5. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har noe som helst av dette å gjøre med påstanden din at man skal isolere seg inne i flere måneder? Det er trivielt å gå ut uten å utsette seg for så mange smittesituasjoner som du gjør, ikke minst mens det var høyest risiko. Når man tar bort den usaklige latterliggjøringen og stråmennene dine er det lett å skjønne at smittestuasjonen ville vart mye lenger hvis alle oppførte seg som deg. Du er helt klart blandt de som skaper høyest risiko i samfunnet. Anonymkode: 08197...27f Ikke meg du svarte, men... Selv om det kanskje ikke er så mange som har sagt i rene ord at man skal isolere seg hjemme i månedsvis, så er jo dette den logiske slutningen man må trekke av at omtrent alt man måtte finne på å foreta seg utenfor hjemmets fire vegger blir galt. Unntatt kanskje, som nevnt, rolige rusleturer, men da forutsatt at man ikke bor i en by slik at det kan bli vanskelig å holde flere meters avstand til alle andre hele tiden. Anonymkode: aa692...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #36 Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du svarte, men... Selv om det kanskje ikke er så mange som har sagt i rene ord at man skal isolere seg hjemme i månedsvis, så er jo dette den logiske slutningen man må trekke av at omtrent alt man måtte finne på å foreta seg utenfor hjemmets fire vegger blir galt. Unntatt kanskje, som nevnt, rolige rusleturer, men da forutsatt at man ikke bor i en by slik at det kan bli vanskelig å holde flere meters avstand til alle andre hele tiden. Anonymkode: aa692...e0a Offisielle råd var to meters avstand veldig lenge, så å holde seg til det er ikke "å lage sine egne koronatiltak". De fleste (mange nok i hvert fall) holdt seg til dette og smittetallet gikk ned raskt. Anonymkode: 3a7f6...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #37 Skrevet 5. juli 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Her jeg bor har alle de siste smittetilfellene siden april vært importerte. (...) Er vi egoistiske som velger å reise? Ja. 🙂 Sånne som deg, altså. "Det er ikke forbudt, så da gjør vi det." Du skjønner selvfølgelig at du bidrar til økt risiko for smittespredning ved å holde på sånn som du gjør. Men det er jo deg. Du må jo få reise litt. 🙂 God tur da! 🙂 Anonymkode: 776f1...3e6 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #38 Skrevet 5. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. 🙂 Sånne som deg, altså. "Det er ikke forbudt, så da gjør vi det." Du skjønner selvfølgelig at du bidrar til økt risiko for smittespredning ved å holde på sånn som du gjør. Men det er jo deg. Du må jo få reise litt. 🙂 God tur da! 🙂 Anonymkode: 776f1...3e6 Selvfølgelig reiser man hvis man vil. Ingen bryr seg om de som dør av influensa hvert eneste år. Og de aller fleste foretrekker å ha litt bedre råd enn å redde noen barneliv i U-land. Mennesker er stort sett seg selv og sine egne nærmest... Anonymkode: e255e...bdf
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #39 Skrevet 5. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: 21| Hva har noe som helst av dette å gjøre med påstanden din at man skal isolere seg inne i flere måneder? Det er trivielt å gå ut uten å utsette seg for så mange smittesituasjoner som du gjør, ikke minst mens det var høyest risiko. Når man tar bort den usaklige latterliggjøringen og stråmennene dine er det lett å skjønne at smittestuasjonen ville vart mye lenger hvis alle oppførte seg som deg. Du er helt klart blandt de som skaper høyest risiko i samfunnet. Anonymkode: 08197...27f Nei, for når et tiltak ikke lenger er anbefalt, så bygger det på faglig smittevernkunnskap og ikke synsing. Folk kan fint leve i tråd med tiltakene bare man faktisk følger dem. Anonymkode: a9228...df5 1
Anbefalte innlegg