Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snuste litt i svangerskapet og nå snuser jeg imens jeg ammer.... vet det ikke er Ok! Men noen som har gjort det samme? Klarer ikke slutte...

Anonymkode: ec2a3...75c

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg var redd krybbedød pga snus. Derfor klarte jeg å holde meg unna! Usikker på hvor risikabelt det er, men bare ordet krybbedød var nok motivasjon for meg.

Anonymkode: ba13a...d06

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snuste litt i svangerskapet og nå snuser jeg imens jeg ammer.... vet det ikke er Ok! Men noen som har gjort det samme? Klarer ikke slutte...

Hvis du tenker på at det ikke er bra for baby at du snuser, klarer du å slutte da?

Anonymkode: 01658...c43

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Husker jeg var redd krybbedød pga snus. Derfor klarte jeg å holde meg unna! Usikker på hvor risikabelt det er, men bare ordet krybbedød var nok motivasjon for meg.

Snuste bittelitt i sv.skapet. Kanskje 10 stk snusposer... flaut🙈

Skrevet

Du kan jo prøve nikotinfri snus så lenge 😊

Skrevet

Og forresten så er det ekstremt tøft av deg å spørre her inne om det, i en side med massevis av hormoner 🙈😅 håper folk klarer å skrive ordentlig her til deg😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du absolutt må snuse, gjør det rett etter amming😊 Sånn det går lengst mulig tid mellom snus og amming.

AnonymBruker
Skrevet

Nå når barnet er ute av magen føler jeg meg «fri» til og snuse 🥺 grusomt egoistisk men.. men hvor mye nikotin kommer eventuelt i melka? Jeg snuser nr 2 snus. Ikke noe sterk, men er jo nok nikotin k den snusen.. 

Skrevet

Kan du ikke gå over til mme ? Så kan du snuse uten dårlig samvittighet :)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Prelunia skrev:

Kan du ikke gå over til mme ? Så kan du snuse uten dårlig samvittighet :)

Mener å ha lest at fordelene ved amming er så mange, at det er mer gunstig å amme samtidig som man røyker/snuser, enn å gå over til MME. 

Fra ammehjelpen.no: "Om du ikke klarer å stumpe røyken helt, viser forskningen at det likevel er bedre for barnet å fortsette å amme fremfor å gå over til morsmelkerstatning. Morsmelk har en beskyttende effekt på barn som ammes av røykende mødre"

Anonymkode: 58d4c...745

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener å ha lest at fordelene ved amming er så mange, at det er mer gunstig å amme samtidig som man røyker/snuser, enn å gå over til MME. 

Fra ammehjelpen.no: "Om du ikke klarer å stumpe røyken helt, viser forskningen at det likevel er bedre for barnet å fortsette å amme fremfor å gå over til morsmelkerstatning. Morsmelk har en beskyttende effekt på barn som ammes av røykende mødre"

Anonymkode: 58d4c...745

My bad,  skulle ha googlet før jeg svarte. 

AnonymBruker
Skrevet

Det aller beste både for baby, for din helse og lommebok ikke minst er uten tvil at man dropper snus, men det vet du som de fleste andre. 

prøv å begrense det, en boks om dagen er litt vel mye. Det anbefales at man gjerne snuser rett etter en amme økt men så er det kanskje ikke sp lett å kontrollere suget etter snus slik at det inntreffer akkurat da. 

mtp nikotinens halveringstid så tar det 7,5time før all nikotinen er ute av melken. Dersom du er avhengig av snus å ikke klarer å kutte helt ville jeg heller fokusert på antallet snus i løpet sv dagen mtp mengde nikotin. Da halveringstid er såpass lang vil det antagelig aldri være fritt for nikotin men det er vesentlig forskjell om du snuser 7 om dagen eller 14 mtp hvor mye nikotin du har i omløp til en hver tid. 

Anonymkode: da939...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Dette burde vere nok til at du klarer å holde deg unna snus til du er ferdig å amme. Hvertfall om du ønsker det beste for barnet ditt. Jeg er «snuser» selv og kommer sikkert til å begynne igjen når jeg er FERDIG å amme, så jeg forstår trangen, men å ønske barnets beste burde være nok til å stoppe mens man er gravid og ammer. Legger ved link om du vil lese mer: https://helsenorge.no/etter-fodsel/amming

DF95AFE7-BB3F-42B7-AA67-D2031D0F2C4B.jpeg

Anonymkode: 96784...338

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...