AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Hei! Samboer og jeg har akkurat kjøpt ny familiebil til babyen vår kommer neste måned. Vi er i gang med å kjøpe babysete, men vi oppdager at vi ikke finner isofix i volvoen. Selger sa at det var isofix der, og det står i annonsen også. Men vi finner den ikke, uansett hvor mye vi graver nedi der. Trodde den skulle være ganske enkel å finne. Er det noen som vet om det er en annen måte å finne isofixen på i enkelte biler? Det er snakk om en Volvo v50 2008 modell. Anonymkode: 0694c...ada
Skogkløver Skrevet 4. juli 2020 #2 Skrevet 4. juli 2020 Dere finner bilde av plassering i manualen og på nett. Søk på YouTube "isofix Volvo v50 2008" Det kan være litt vanskelig å finne festene siden de er gjemt mellom sete og pute.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 18 minutter siden, Skogkløver skrev: Dere finner bilde av plassering i manualen og på nett. Søk på YouTube "isofix Volvo v50 2008" Det kan være litt vanskelig å finne festene siden de er gjemt mellom sete og pute. Tro meg, vi har omtrent demontert hele setet for å finne det, men det er der rett og slett ikke. Ts Anonymkode: 0694c...ada
Skogkløver Skrevet 4. juli 2020 #4 Skrevet 4. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, vi har omtrent demontert hele setet for å finne det, men det er der rett og slett ikke. Ts Anonymkode: 0694c...ada Jeg søkte litt på nett, det er noen som skriver at isofix var tilvalg på volvo v50 i 2008, og at setene skal være merket. Vi hadde en annen 2008 volvo, der var ikke setene merket, men den hadde isofix. Dersom de ikke er der ville jeg undersøk muligheten for ettermontering og bedt selger stå for utgiften. 1
Skogkløver Skrevet 4. juli 2020 #5 Skrevet 4. juli 2020 https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140479302-noen-som-har-isofix-feste-i-bilen-sin-her/
Hr. Aktiv Skrevet 4. juli 2020 #6 Skrevet 4. juli 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Samboer og jeg har akkurat kjøpt ny familiebil til babyen vår kommer neste måned. Vi er i gang med å kjøpe babysete, men vi oppdager at vi ikke finner isofix i volvoen. Selger sa at det var isofix der, og det står i annonsen også. Men vi finner den ikke, uansett hvor mye vi graver nedi der. Trodde den skulle være ganske enkel å finne. Er det noen som vet om det er en annen måte å finne isofixen på i enkelte biler? Det er snakk om en Volvo v50 2008 modell. Anonymkode: 0694c...ada Har dere prøvd å demontere sitteputa fort å se om brakettene er der? Ikke sikkert plasthylsene/føringene er på seteryggen/setet lenger. De pleier å løsne etter en tid. Så når ting løsner forsvinner det lett erfaringsmessig. Det er rart om det ikke er der. Jeg vet det var noen modeller som ikke kom med det, men trodde det var noe før. Men du får ettermontert isofix. Uansett får du kjøpt braketter som er relativt enkle å montere selv. Skruehull er det/skal det være der fra orig. Plug and play.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #7 Skrevet 4. juli 2020 3 minutter siden, Skogkløver skrev: Jeg søkte litt på nett, det er noen som skriver at isofix var tilvalg på volvo v50 i 2008, og at setene skal være merket. Vi hadde en annen 2008 volvo, der var ikke setene merket, men den hadde isofix. Dersom de ikke er der ville jeg undersøk muligheten for ettermontering og bedt selger stå for utgiften. Jeg tok en titt i brukermanualen til bilen nå, og det står at isofix er tilvalg. Setene våres er heller ikke merket. Irriterende at det da stod klart og tydelig i annonsen at bilen hadde isofix😫 Og da vi spurte han så kunne han bekrefte det. Og vi som var så klare på at vi har baby på vei og at dette var veldig viktig for oss. Hvem kan vi kontakte for å få dette ettermontert? Volvo? Anonymkode: 0694c...ada
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #8 Skrevet 4. juli 2020 Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev: Har dere prøvd å demontere sitteputa fort å se om brakettene er der? Ikke sikkert plasthylsene/føringene er på seteryggen/setet lenger. De pleier å løsne etter en tid. Så når ting løsner forsvinner det lett erfaringsmessig. Det er rart om det ikke er der. Jeg vet det var noen modeller som ikke kom med det, men trodde det var noe før. Men du får ettermontert isofix. Uansett får du kjøpt braketter som er relativt enkle å montere selv. Skruehull er det/skal det være der fra orig. Plug and play. Ja, vi har demontert både sitteputa og ryggen. Undersøkte grundig både setet og selve underlaget der den burde være festet. Ikke noe tegn til isofix i det hele tatt😖 Anonymkode: 0694c...ada
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #9 Skrevet 4. juli 2020 Heldigvis finnes det gode barnestoler som festes med belter. Dette går fint, ts. Anonymkode: 0f97a...381 1
Hr. Aktiv Skrevet 4. juli 2020 #10 Skrevet 4. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi har demontert både sitteputa og ryggen. Undersøkte grundig både setet og selve underlaget der den burde være festet. Ikke noe tegn til isofix i det hele tatt😖 Anonymkode: 0694c...ada
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #11 Skrevet 4. juli 2020 4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg så denne videoen i stad og demonterte setet slik som på videoen. Likevel var det ikke der😐 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heldigvis finnes det gode barnestoler som festes med belter. Dette går fint, ts. Anonymkode: 0f97a...381 Ja, det gjør vel det. Men det er så praktisk med isofix, enkelt å ta setet ut og inn når vi er på farta.. Anonymkode: 0694c...ada
Skogkløver Skrevet 4. juli 2020 #12 Skrevet 4. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok en titt i brukermanualen til bilen nå, og det står at isofix er tilvalg. Setene våres er heller ikke merket. Irriterende at det da stod klart og tydelig i annonsen at bilen hadde isofix😫 Og da vi spurte han så kunne han bekrefte det. Og vi som var så klare på at vi har baby på vei og at dette var veldig viktig for oss. Hvem kan vi kontakte for å få dette ettermontert? Volvo? Anonymkode: 0694c...ada Du må nok ringe en volvoforhandler og spørre om de kan ettermontere og pris. Selger skal i såfall dekke kostnadene, dersom dere kjøpte bil hos forhandler blir det nok lettere enn med en privatperson. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #13 Skrevet 4. juli 2020 Vi ettermonterte Isofix i vår Volvo V50, og det kostet ca 1000 kr. Vår er fra 2009, og det var ikke Isofix i den da, det ble standardutstyr på V50 fra 2010. Anonymkode: 54e73...826
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #14 Skrevet 4. juli 2020 Er en 12 år gammel bil sikker for baby, da? Anonymkode: d1d7b...6d4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #15 Skrevet 4. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er en 12 år gammel bil sikker for baby, da? Anonymkode: d1d7b...6d4 Dette må være et av de dummeste svarene jeg har lest på kg på en god, god stund. Anonymkode: 6d68b...0eb 3
Hr. Aktiv Skrevet 4. juli 2020 #16 Skrevet 4. juli 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så denne videoen i stad og demonterte setet slik som på videoen. Likevel var det ikke der😐 Ja, det gjør vel det. Men det er så praktisk med isofix, enkelt å ta setet ut og inn når vi er på farta.. Anonymkode: 0694c...ada Du får kjøpt ettermonteringssett orig. til Volvo. Klarer du å ta av setet og bruke en fastnøkkel eller skralle med kopp klarer du å montere det også.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #17 Skrevet 4. juli 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må være et av de dummeste svarene jeg har lest på kg på en god, god stund. Anonymkode: 6d68b...0eb Alle er så opptatt av at bilstolen skal være sikker og ha rett helning, de færreste tenker på om bilen er sikker 😅 Anonymkode: d1d7b...6d4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #18 Skrevet 4. juli 2020 Vi har Volvo v50 2008 modell og den hadde ikke isofix. Vi ettermonterte det før mini kom. 500kr, og veldig fort gjort 👍🏻 Anonymkode: f7806...c9b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #19 Skrevet 5. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg så denne videoen i stad og demonterte setet slik som på videoen. Likevel var det ikke der😐 Ja, det gjør vel det. Men det er så praktisk med isofix, enkelt å ta setet ut og inn når vi er på farta.. Anonymkode: 0694c...ada Hmm, vi har ikke isofix i bilen vår, men kunne allikevel bare ta setet inn og ut av bilen når vi er på farta 🤷🏻♀️ Du monterer basen med bilbeltet, så er det bare å kneppe setet av og på, enkelt og fint. Savnet ikke isofix en eneste gang 😅 Når du skal bytte sete, er det uansett anbefalt med et beltemontert sete, da isofix ikke kan brukes ut bakovervendt-perioden 😊 Anonymkode: efaba...02b 1
Anne-Mari Skrevet 21. mai 2023 #20 Skrevet 21. mai 2023 Vi ettermontert i vår volvo. Ingen problem. En volvo 2008 er trygg både for barn og voksne. Man har god råd vis man ikke kan kjøre en bil som er 12 år gammel. De fleste biler går sammen som et trekkspill. Det var i riktig gamle dager at de ikke gjorde det for å minske skaden på bilen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå