Ella Grisella Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Står mellom IKEA sin Tistedal og Jysk sin Wellpur Gold T65. Noen som har erfaringer de vil dele?:)
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 Jeg har ikea hjemme og jysk på hytta, fornøyd med begge. Ikke noe spesielt å bemerke Anonymkode: c79d2...2f6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Jysk! Bedre kvalitet enn ikea sine. Anonymkode: 2b0a6...428 1
Leo Skrevet 5. juli 2020 #5 Skrevet 5. juli 2020 Jeg ville ha valgt en overmadrass hvor trekket kan tas av og vaskes. Det kan det ikke på noen av disse så vidt jeg kan se. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #6 Skrevet 5. juli 2020 Wellpur-madrassene er utrolig gode! Har prøvd mange forskjellige av de😊 Anonymkode: 0fb12...144 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #7 Skrevet 5. juli 2020 12 minutter siden, Leo skrev: Jeg ville ha valgt en overmadrass hvor trekket kan tas av og vaskes. Det kan det ikke på noen av disse så vidt jeg kan se. Du kan det på jysk sine. Alle nyere overmadrasser kan vel trekket tas av på. Anonymkode: 2b0a6...428
Leo Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan det på jysk sine. Alle nyere overmadrasser kan vel trekket tas av på. Anonymkode: 2b0a6...428 Mulig du kan ta det av, men vitsen faller jo bort hvis det ikke kan vaskes. Hvilket det står i produktomtalen på Jysk sine hjemmesider at det ikke kan. På den varianten det henvises til fra IKEA her så kan ikke trekket tas av i det hele tatt. Så, nei, trekket kan ikke tas av på alle nyere overmadrasser. Vi har f.eks. valgt nettopp den vi har bl.a. fordi det er enkelt å ta av trekket og vaske det for selv på en del dyrere overmadrasser så er ikke det mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #9 Skrevet 5. juli 2020 2 minutter siden, Leo skrev: Mulig du kan ta det av, men vitsen faller jo bort hvis det ikke kan vaskes. Hvilket det står i produktomtalen på Jysk sine hjemmesider at det ikke kan. På den varianten det henvises til fra IKEA her så kan ikke trekket tas av i det hele tatt. Så, nei, trekket kan ikke tas av på alle nyere overmadrasser. Vi har f.eks. valgt nettopp den vi har bl.a. fordi det er enkelt å ta av trekket og vaske det for selv på en del dyrere overmadrasser så er ikke det mulig. Hensikten med at det kan tas av er vel for at det kan vaskes. Anonymkode: 2b0a6...428
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2020 #10 Skrevet 5. juli 2020 2 minutter siden, Leo skrev: Mulig du kan ta det av, men vitsen faller jo bort hvis det ikke kan vaskes. Hvilket det står i produktomtalen på Jysk sine hjemmesider at det ikke kan. På den varianten det henvises til fra IKEA her så kan ikke trekket tas av i det hele tatt. Så, nei, trekket kan ikke tas av på alle nyere overmadrasser. Vi har f.eks. valgt nettopp den vi har bl.a. fordi det er enkelt å ta av trekket og vaske det for selv på en del dyrere overmadrasser så er ikke det mulig. Bare for å støtte opp under det du sier.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #11 Skrevet 5. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hensikten med at det kan tas av er vel for at det kan vaskes. Anonymkode: 2b0a6...428 Du får fortelle det til de som har laget et avtagbart trekk som ikke kan vaskes. Anonymkode: b4722...d62 2
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2020 #12 Skrevet 5. juli 2020 Her hadde jeg valgt Jysk madrassen pga memory skum. Jeg har IKEA sin variant av det (husker ikke hva den heter) og har aldri angret på det.
Leo Skrevet 5. juli 2020 #13 Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hensikten med at det kan tas av er vel for at det kan vaskes. Anonymkode: 2b0a6...428 Ikke i følge produktomalen hos Jysk. Der står det at det ikke kan verken vaskes eller renses. Hvorfor trekket evt. kan tas av likevel må du nesten spørre dem om. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #14 Skrevet 5. juli 2020 24 minutter siden, Leo skrev: Ikke i følge produktomalen hos Jysk. Der står det at det ikke kan verken vaskes eller renses. Hvorfor trekket evt. kan tas av likevel må du nesten spørre dem om. Nei, jeg er ikke så interessert i det som deg, så har ingen planer å spørre om det. Anonymkode: 2b0a6...428
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #15 Skrevet 5. juli 2020 Jeg har vasket trekkene på Ikea sin og Jysk sin overmadrass. Greia er at trekket krymper litt i vask og passer ikke helt til overmadrassen lengre. Ikea sin kjerne måtte vi klippe litt etter å ha vasket trekket. Men jeg måtte vaske, og flere ganger, pga barn og katt som spyr i senga vår, hmm.. Beklager too much information.. Poenga, er at det gikk. Anonymkode: cfbc4...c57 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #16 Skrevet 5. juli 2020 Kjøp en madrassbeskytter. Jeg hadde 180-seng og trekket på overmadrassen kunne vaskes, men det gikk jo ikke inn i maskinen.... Endte opp med å skrubbe de verste flekkene for hånd. Anonymkode: c8a4f...9c3 1
Ella Grisella Skrevet 15. juli 2020 Forfatter #17 Skrevet 15. juli 2020 Tusen takk for svar! Tror jeg skal prøve/kjenne på begge før jeg velger. Virker som det blir et bra kjøp uansett :) jeg har madrassbeskytter!
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 Madrassbeskytteren på IKEA til ca 129 funker fjell. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hatt det på ALLE overmadrasser de siste 30 årene - men aldri for sent å lære, så nå har jeg det på alle sengene her i huset: Enkelt å rengjøre og er tørre igjen på et blunk! Anonymkode: 77e79...57f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #19 Skrevet 21. juli 2020 ved ryggsmerter; er jysk overmadrass ok? ikke råd til tempur(11000)😐 Anonymkode: cc615...94e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå