AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Jeg fikk alt dette til 2000kr: - Regnsett - vinterdress - softshell dress - sydvest - regnvotter - fleece lue - Balaklava - 3 fleece sett (genser og bukse) - Vinterlue - vintervotter - fleece votter - hals Jeg hadde regnet med å bruke mye mer, er mitt første barn som skal begynne i barnehage til høsten. Har jeg bært heldig eller bør jeg regne med at tøyet har dårlig kvalitet? Vinterdress hadde 10 000 vannsøyle og teipede sømmer, det samme gjelder vinterlue og votter. Softshell dressen hadde vannsøyle på 3000. Vi bor på Østlandet. Anonymkode: a922e...bdc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #2 Skrevet 4. juli 2020 Helt greit det vel. Anonymkode: 9ecd0...fa9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 Er dette kjøpt nytt? I så fall høres det veldig billig ut med 2000 kr for alt, men det kommer jo an på hva slags tilbud det var. Hvis det f.eks var 70% på de dyreste tingene, er det jo mulig å komme innenfor 2000 kr med ålreite produkter. Anonymkode: f7e03...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #4 Skrevet 4. juli 2020 Hvorfor frykter du at du har blitt lurt? Ser alt ut til å være i elendig stand, klar for søppelkassa? Anonymkode: 101b0...2f7 14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #5 Skrevet 4. juli 2020 Høres helt greit ut. Vet ikke hvordan merker det er på klærne, men bare en vinterdress koster lett 1200 kr. Anonymkode: 2d6fa...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #6 Skrevet 4. juli 2020 Vil si det kommer litt an på merker, vannsøyle, stoff osv. Har du kjøpt nytt eller brukt? Her har vinterdressen i seg selv fullpris på over 1000,- (kjøper dog på salg), så vil si du har fått mye for pengene. Anonymkode: 42e00...2ce 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #8 Skrevet 4. juli 2020 Jeg hadde hørt av venninner med barn at jeg måtte regne med å bruke minst 4000-5000kr. Så begynte å lure om jeg har misforstått noe essensielt her. Anonymkode: a922e...bdc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #9 Skrevet 4. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er dette kjøpt nytt? I så fall høres det veldig billig ut med 2000 kr for alt, men det kommer jo an på hva slags tilbud det var. Hvis det f.eks var 70% på de dyreste tingene, er det jo mulig å komme innenfor 2000 kr med ålreite produkter. Anonymkode: f7e03...4e6 Alt er helt nytt Anonymkode: a922e...bdc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #10 Skrevet 4. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vil si det kommer litt an på merker, vannsøyle, stoff osv. Har du kjøpt nytt eller brukt? Her har vinterdressen i seg selv fullpris på over 1000,- (kjøper dog på salg), så vil si du har fått mye for pengene. Anonymkode: 42e00...2ce Alt er nytt. Vinterdressen hadde vannsøyle på 10 000 og teipede sømmer. Softshell dressen hadde vannsøyle på 3000 Anonymkode: a922e...bdc
Mistymya Skrevet 4. juli 2020 #11 Skrevet 4. juli 2020 Tja. Var ikke sååå godt kupp, men kommer an på merker og hvilken tilstand. Kommenterer ca. pris jeg pleier å kjøpe gode produkter til i sitatet under. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk alt dette til 2000kr: - Regnsett 399,- f.eks. reflex - vinterdress 500-900 reflex/reima - softshell dress 350 reflex har en god (Hitra) - sydvest 150 (alle duger, kjøper på tilbud) - regnvotter 100 (finner alltid tilbud) - fleece lue 50 (tilbud) - Balaklava 200 (tilbud på Pierre robert) - 3 fleece sett (genser og bukse) 100 per del - Vinterlue 100-250 gode luer kan kjøpes til kupppris innimellom kjøper - vintervotter 300-500 kjøper alltid veldig gode votter, gjerne hestra - fleece votter aner ikke pris/bruker ikke - hals 100 - tilbud Jeg hadde regnet med å bruke mye mer, er mitt første barn som skal begynne i barnehage til høsten. Har jeg bært heldig eller bør jeg regne med at tøyet har dårlig kvalitet? Vinterdress hadde 10 000 vannsøyle og teipede sømmer, det samme gjelder vinterlue og votter. Softshell dressen hadde vannsøyle på 3000. Vi bor på Østlandet. Anonymkode: a922e...bdc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #12 Skrevet 4. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil si det kommer litt an på merker, vannsøyle, stoff osv. Har du kjøpt nytt eller brukt? Her har vinterdressen i seg selv fullpris på over 1000,- (kjøper dog på salg), så vil si du har fått mye for pengene. Anonymkode: 42e00...2ce Ingen fine merker. Bare sett på vannsøyle og teipede sømmer når det kommer til vinterdress. Og pusteevne såkalte. Venninnen min sa DEE var viktigst. Anonymkode: a922e...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #13 Skrevet 4. juli 2020 1 minutt siden, Mistymya skrev: Tja. Var ikke sååå godt kupp, men kommer an på merker og hvilken tilstand. Kommenterer ca. pris jeg pleier å kjøpe gode produkter til i sitatet under. Alt er kjøpt helt nytt, men ikke fine merker. Softshell dress var fra name it. Anonymkode: a922e...bdc
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #14 Skrevet 4. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt er kjøpt helt nytt, men ikke fine merker. Softshell dress var fra name it. Anonymkode: a922e...bdc Name it har veldig gode softshell dresser. Brukt dem mye til mine barn. Anonymkode: 2d6fa...f2d 8
Pinkpashion Skrevet 4. juli 2020 #15 Skrevet 4. juli 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fine merker. Bare sett på vannsøyle og teipede sømmer når det kommer til vinterdress. Og pusteevne såkalte. Venninnen min sa DEE var viktigst. Anonymkode: a922e...bdc Som småbarnsmor til 2, ei på 7 og en på 4, samt førskolelærer med flere års erfaring i barnehage - har jeg et moment å komme med: At vannsøylen må være så høy på en vinterdress til en ettåring (antar det er ettåringen du handler til siden det er barnehagestart) er jeg ikke enig i. En vinterdress, uansett vannsøyle, vil aldri kunne erstatte et skikkelig regntøy, og i skikkelig slaps på vinterstid brukes gjerne regnbuksa utenpå vinterdressen. En ettåring vil heller ikke være ute i mange timer i strekk på en kald og våt vinterdag. Jeg er mer opptatt av bevegeligheten i vinterdressen for ettåringen. En tung og stiv vinterdress gjør en ustødig ettåring passiv, passiv = kald uansett hvilken dress barnet har. Tapede sømmer til regntøy er viktig ja, men en vinterdress er en vinterdress, og et godt gammeldags «oljehyr» til skikkelig våte dager er noe annet. En vinterdress behøver ikke å erstatte egenskapene i et regntøy. Synes du har fått gode priser, og god pris behøver ikke å bety dårlige produkter. Endret 4. juli 2020 av Pinkpashion 9
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #16 Skrevet 4. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk alt dette til 2000kr: - Regnsett - vinterdress - softshell dress - sydvest - regnvotter - fleece lue - Balaklava - 3 fleece sett (genser og bukse) - Vinterlue - vintervotter - fleece votter - hals Jeg hadde regnet med å bruke mye mer, er mitt første barn som skal begynne i barnehage til høsten. Har jeg bært heldig eller bør jeg regne med at tøyet har dårlig kvalitet? Vinterdress hadde 10 000 vannsøyle og teipede sømmer, det samme gjelder vinterlue og votter. Softshell dressen hadde vannsøyle på 3000. Vi bor på Østlandet. Anonymkode: a922e...bdc Regntøy betalte jeg 200,- for, hittil holdt to sesonger og ser ut til å passe over høsten også. Vinterdress har jeg fått i gave. Softshell dressen betalte jeg også 200,- for. Varer ut neste sesong og, den ble litt for stor i år og brettes opp. Lue, votter - 600,- nytt. Lue med uv beskyttelse og solskjerming 350,- ny. Ullsett nytt 199,- per sett. 4 stk 796,- Har kun vinterlue og vintervotter. Lua er så med hals. Det har fungert uten å ha dobbelt opp av alt hos oss. Gummistøvler har vi arvet. Joggesko på salg 299,- vintersko på salg 100,- Regner med å måtte handle ny runde med ull og gummistøvler til høsten. 1 år med barnehagetøy ble likevel ca din pris. Anonymkode: 58f92...88a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #17 Skrevet 4. juli 2020 Hørtes da billig ut, betalte 1600 kr for vinterdress, og 300 for votter bare... Anonymkode: 0636f...a37
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #18 Skrevet 4. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk alt dette til 2000kr: - Regnsett - vinterdress - softshell dress - sydvest - regnvotter - fleece lue - Balaklava - 3 fleece sett (genser og bukse) - Vinterlue - vintervotter - fleece votter - hals Jeg hadde regnet med å bruke mye mer, er mitt første barn som skal begynne i barnehage til høsten. Har jeg bært heldig eller bør jeg regne med at tøyet har dårlig kvalitet? Vinterdress hadde 10 000 vannsøyle og teipede sømmer, det samme gjelder vinterlue og votter. Softshell dressen hadde vannsøyle på 3000. Vi bor på Østlandet. Anonymkode: a922e...bdc Hvor kjøpte du dette? Har barnehagebarn selv til høsten, og trenger mye 🙈 Anonymkode: 4e3e9...254 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #19 Skrevet 4. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk alt dette til 2000kr: - Regnsett - vinterdress - softshell dress - sydvest - regnvotter - fleece lue - Balaklava - 3 fleece sett (genser og bukse) - Vinterlue - vintervotter - fleece votter - hals Jeg hadde regnet med å bruke mye mer, er mitt første barn som skal begynne i barnehage til høsten. Har jeg bært heldig eller bør jeg regne med at tøyet har dårlig kvalitet? Vinterdress hadde 10 000 vannsøyle og teipede sømmer, det samme gjelder vinterlue og votter. Softshell dressen hadde vannsøyle på 3000. Vi bor på Østlandet. Anonymkode: a922e...bdc Ja her bør du nok anmelde med en gang for svindel . Anonymkode: 458eb...513 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #20 Skrevet 4. juli 2020 12 minutter siden, Pinkpashion skrev: Som småbarnsmor til 2, ei på 7 og en på 4, samt førskolelærer med flere års erfaring i barnehage - har jeg et moment å komme med: At vannsøylen må være så høy på en vinterdress til en ettåring (antar det er ettåringen du handler til siden det er barnehagestart) er jeg ikke enig i. En vinterdress, uansett vannsøyle, vil aldri kunne erstatte et skikkelig regntøy, og i skikkelig slaps på vinterstid brukes gjerne regnbuksa utenpå vinterdressen. En ettåring vil heller ikke være ute i mange timer i strekk på en kald og våt vinterdag. Jeg er mer opptatt av bevegeligheten i vinterdressen for ettåringen. En tung og stiv vinterdress gjør en ustødig ettåring passiv, passiv = kald uansett hvilken dress barnet har. Tapede sømmer til regntøy er viktig ja, men en vinterdress er en vinterdress, og et godt gammeldags «oljehyr» til skikkelig våte dager er noe annet. En vinterdress behøver ikke å erstatte egenskapene i et regntøy. Synes du har fått gode priser, og god pris behøver ikke å bety dårlige produkter. Jobber også i bhg og er uenig med deg. Vi har aldri brukt regntøy. Høy vannsøylr er derfor viktig Anonymkode: 4cb8f...fbf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå