Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

På vei til Mo i Rana. Har søkt opp informasjon, men er det noen kjekke ting å gjøre som er kjent i Mo i Rana? 

Ulike aktiviteter og liknende, sovesteder, spisesteder som anbefales? 

Anonymkode: 33be0...ead

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Shoppe på amfiet, ulike spisesteder har de også.

Tur på Appelsinhaugen, samt i marka ved Yttern.

Det var vel det.

Anonymkode: 7a99b...a4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Montere kjønnsorgan på Havmannen.

Anonymkode: 2cd7e...72a

Skrevet

Moheia bad. 

Gjest Poppelopp
Skrevet

Besøke marmorslottet. 

AnonymBruker
Skrevet

Tur til Marmorslottet. 

Grønligrotra eller Setergrotta. 

Anonymkode: c6229...c49

AnonymBruker
Skrevet

Komme seg videre raskest mulig, enten det er sørover eller nordover. 

Anonymkode: 9a5b6...0ed

• Liker 9
Gjest the1andonly
Skrevet

Moheia bad. Gå en tur nederst ved havmannen og bortover mot de gamle byggene moholmen, det er nyyydelig!!! Marmorslottet. Er endel strender, hauknesstranda, alteren stranda. klokkerhagen er nydelig og gå tur, bade, ballspill, grille. revelen er også flott for å bade og gå tur. 

Gjest the1andonly
Skrevet

Spisesteder: kreo, stenneset, no3, meyergården

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor akkurat Mo i Rana? Jeg bodde der et halvt år for noen år siden og det var den kjedeligste tiden i mitt liv.

Anonymkode: aae8e...8f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bodd her et år nå. Det morsomste jeg finner på er å handle på coop obs.

Anonymkode: 79ddf...2ff

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bodd her et år nå. Det morsomste jeg finner på er å handle på coop obs.

Anonymkode: 79ddf...2ff

Kjenner meg igjen 😂

Anonymkode: 54291...111

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: c1b5e...1c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Komme seg videre raskest mulig, enten det er sørover eller nordover. 

Anonymkode: 9a5b6...0ed

Nå får det være nok! En super by! Mye bedre enn f.eks Mosjøen, som er en liten møkkaplass!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! En super by! Mye bedre enn f.eks Mosjøen, som er en liten møkkaplass!

Da har det forandra seg, Mosjøen var nå mye bedre enn Mo for noen tiår siden.  Sett fra en "outsiders" side, har ikke lokal tilknytning til noen av stedene eller Helgeland forøverig.

Anonymkode: 39f8e...266

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er bra i Mosjøen da? 

Anonymkode: 1b2b0...ffc

AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Hvorfor akkurat Mo i Rana? Jeg bodde der et halvt år for noen år siden og det var den kjedeligste tiden i mitt liv.

Mo i Rana m/ omegn byr på mye fin natur , men det er en fordel å ha bil hvis du skal få sett noe særlig mer enn byen....  Du kan for eksempel ta en tur i Grønligrotta som nevnt https://www.visitnorway.no/listings/grottevandring-i-grønligrotta/180906/, eller du kan gå inn til Svartisen via Røssvoll og båt over vannet. Da kommer du til brearmen Austerdalsisen, og det er en kjempefin tur! https://visithelgeland.com/no/Svartisen  Du kan kjøre over fjellet og ut til Nesna, ta ferge over til Sandnessjøen og oppleve Alstahaug og Petter Dass-musèet, og du kan kjøre opp på Saltfjellet og polarsirkelen.  Hele nordlandskysten er så vakker, så egentlig burde du kjøre et stykke langs kystriksveien (jeg har kjørt den fra Brønnøysund til Bodø, og det var en fantastisk tur)  https://visithelgeland.com/no/Kystriksveien  

Anonymkode: ea5a0...94f

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bra i Mosjøen da? 

Anonymkode: 1b2b0...ffc

Sjøgata er fin, det er den ene fine tingen jeg kan si om Mosjøen 😄

Anonymkode: ea5a0...94f

• Liker 1
Skrevet
On 7/5/2020 at 12:42 PM, AnonymBruker said:

Folk er forskjellige, og det er litt hva man gjør det til selv. Jeg bodde der i åtte år, riktignok for noen tiår siden. Jeg ble ikke født der, men det var fantastisk å bo der. 

Det er litt hva man er vant med. Bosetter du deg på Ytteren er det altfor landlig for min del. Bosetter du deg på Gruben er det tett befolket, og mye å finne på. 

Når det kommer til aktiviteter... Jeg flytta derfra på 1990-tallet, og har ikke vært der siden midten av forrige tiår. Men det jeg husker er mye. Grønligrotta og Setergrotta, bading i badeland, Hauknes-stranda, Alteren-stranda og Klokkerhagen...i prioritert rekkefølge. Ellers var det flere fine spisesteder, Moholmen med sin sjarm, Polarsirkelen i nærheten, og for den saks skyld alle øyer i havgapet. 

• 2 år senere...
Skrevet

Er ranværing og her er det vel hva man gjør det selv til. Er ting å finne på, men kjedelig og ensformet! Men det er hjemplassen min og er glad i den. 

Som sakt man gjør det til det man vil selv😅 enten det er uteliv, ting å se og finne på. 

Anonymkode: 86f5c...811

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...