Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ekstrapoeng for å komme inn på et spesielt studie. Dette er et guttedominert studihvor jenter får ekstrapoeng.

Kan jeg si at jeg identifiserer meg som kvinne, melde inn dette via altinn, søke og (forhåpentligvis) komme inn og så etter en liten stund skifte tilbake til mann? Kommer jeg til å få problemer i ettertid?

Anonymkode: e4b43...e52

AnonymBruker
Skrevet

Ja, god idé. Akkurat så enkelt er det å skifte kjønn juridisk! 🙄

Anonymkode: e94b3...efc

• Liker 5
Skrevet

Det første svaret har en litt underlig tone som jeg ikke vet hvordan jeg skal tolke, men svaret er ganske riktig at ja, så enkelt er det å skifte kjønn juridisk (det var strengere før, men vi fikk en ny lov i 2016). Du kan hente søknadsskjema her. Du må regne med litt behandlingstid, så søk i god tid før opptaket begynner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem det. Vet om en som har gjort det 👍

Anonymkode: c03c5...8f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha genialt!! 😂

Anonymkode: 2355a...e59

Skrevet

Ikke bare kan du studere. Du kan også gå i damegarderoben og studere pupper, rumper og lår så mye du vil, eller stille i dameklassen i en idrett du interesserer deg for. Lenge leve mangfoldet, du. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, god idé. Akkurat så enkelt er det å skifte kjønn juridisk! 🙄

Anonymkode: e94b3...efc

Det er faktisk så enkel i dag.

Anonymkode: 52fc0...ee0

AnonymBruker
Skrevet

Det tar over et år, så på den tida har du alt mottatt ekstra alderspoeng. Så du kommer like langt med vente. Men uoriginalt troll forsøke.. Har våre liknende tråder tidligere 

Anonymkode: 56bf3...a23

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å bytte det, men da må du skaffe deg nye id-papirer også. Og du får vel et nytt personnummer vil jeg anta? Siden jenter har partall som tall nummer 3, mens gutter har oddetall. Det kan jo kanskje by på noen utfordringer? Jeg vet ikke 🤷🏼‍♀️, men verdt å tenke gjennom.

Anonymkode: e32a2...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...