Gå til innhold

Blir veldig hoven av myggstikk

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hver gang jeg får myggstikk, får jeg digre hovne kuler. Nå har jeg en på leggen som er så stor som en femmer i diameter, og såpass hoven at den vises godt, uten at jeg har klødd så mye på stikket.

Er det noen som har noen råd for hvordan jeg kan unngå dette(bortsett fra å holde seg unna mygg)? Det er ganske plagsomt selv om det sikkert er ufarlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en allergireaksjon du har. Prøv med en reseptfri zyrtex el.

Gjest Gjesta
Skrevet
Det kan være en allergireaksjon du har. Prøv med en reseptfri zyrtex el.

Jeg har tenkt tanken på allergi, ja. Jeg må vel forsøke Zyrtec e.l. og se om det blir bedre. Men må ikke de tas konstant for å ha effekt?

Skrevet

Hvordan reagerer du på andre stikk da? Har du f.eks blitt stukket av veps noen gang?

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvordan reagerer du på andre stikk da? Har du f.eks blitt stukket av veps noen gang?

Jeg har blitt stukket av veps i barndommen, men husker ikke hvordan jeg reagerte annet enn at det var veldig vondt.

Forresten, jeg ble stukket av klegg på fjelltur for to dager siden, og det er akkurat like hovent som myggstikket.

Skrevet

Jeg har det samme. Reagerer mye mer enn andre jeg kjenner. Men vet ikke om jeg er allergisk, for mamma er det og det ser ganske ille ut i forhold. Stikket sprer seg mer og blir mer hovent.

Sambo får nesten ikke bitt og de er kjempesmå. Jeg får masse og blir rød og hoven. Selv om vi har vært ute samme sted (syden, fjellet)

Tiltrekker meg også klegg (au, hater dem) og veps... :oops:

Vet ikke hva det kan være som gjør dette... Blir det for ille tar jeg Zyrtec, men det beste hadde vært å unngå å bli bitt i utgangspunktet. Kjøpte noe spray i Hellas som virket, men den fjernet samtidig skriften på flaska så det er kanskje ikke så rart...

Men jeg er da i det minste populær hos noen :ler: ..

Gjest gjest1
Skrevet

Som de andre sier, prøv en allergitablett.

Men du kan også smøre på en lett kortison-krem for å dempe immunforsvarsreaksjonen.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Jeg er akkurat likedan, det eneste som jeg har fått til å funke er å smøre på Eurax, da slutter det å klø (for en stund, må smøre på igjen etter noen timer) og da går hevelsen etter hvert ned også. Men det tar noen dager.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg er akkurat likedan' date=' det eneste som jeg har fått til å funke er å smøre på Eurax, da slutter det å klø (for en stund, må smøre på igjen etter noen timer) og da går hevelsen etter hvert ned også. Men det tar noen dager.[/quote']

Jeg er ikke hoven fordi jeg har klødd, for jeg har oppdaget at Tigerbalsam er en gudegave mot kløe. Men stikkene hovner uansett :(

Jeg skal prøve Zyrtec, tror jeg. Og så får jeg bare leve med problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...