Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har mellom/mørkeblondt hår og har lyst å farge det lyst. Men jeg har null peiling på hårfarge. Noen som kan fortelle meg hvilken type hårfarge vi skal bruke, og må det eventuelt blekes først?

Anonymkode: 67bba...be8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken farge vil hun farge det til? Jeg har selv mellom/mørkeblondt hår, og har ikke måtte bleke det først (men igjen så spørs det hvilken farge hun vil ha). Jeg gikk til lilla, og det funket fint i håret mitt. Jeg har også gått mørkere. Jeg er usikker på hvordan det vil være å farge håret lysere. Noen ganger går det.

Anonymkode: dc799...27d

AnonymBruker
Skrevet

Hun sier hun vil ha det helt lyst....

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier hun vil ha det helt lyst....

Da anbefaler jeg å gjøre det hos frisør slik at det blir gjort riktig. Jeg tror nok det må blekes, uten at jeg skal være bastant på det. Jeg fikk en periode med mellomblondt hår og ville få helt til platina, da måtte jeg bruke Blondering (husker ikke hva merket var, men esken het det). Det sliter veldig på håret å bleke det, og kan i verste fall knekke. Jeg har kraftig og tykt hår, så mitt hår tålte en del runder med det om jeg var flink å kure det, og la håret få to ukers pause mellom hver bleking. Jeg tror noen av boksfargene kan løfte håret til å bli lysere uten blekemiddel (igjen, jeg har ikke brukt det selv og kan ikke gå god for at det funker). De hårfargene jeg brukte mest i mine yngre dager var Schwarzopf sine XXL live-farger. De lukter deilig, håret tok ikke skade av det og jeg fikk fin glans.

Men om man skal bli helt lys, så bør man virkelig gå til frisør. Igjen, håret kan bli gult eller oransje (det kan bli dyrere å rette opp feilen hos frisør enn å bare gjøre det der fra starten), eller rett og slett bli spaghetti og knekke. Du kan jo også gå til frisøren for å be om tips, mange frisører har jo også hårfarge på boks som de selger, så da vet de hvilket produkt som passer til datteren din.

Anonymkode: dc799...27d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...