Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet frisør, men forlot alt som hadde med hår å gjøre for snart 10 år siden. Jeg fikk bismak, og jeg har ikke orket å styre med produkter og merker. Så jeg har levd på gamle vaner fra merkene vi hadde i salongen da, i 2010; Tigi, Redken, Loreal, Kerastase... Mye har endret seg på 10 år, og nå føler jeg nesten at jeg er i en jungel av økologiske og miljøvennlige produkter. Salongene vil, selvsagt, fronte sine merker og det blir vanskelig å få et objektivt input på hva som er verdt å se på. Men hvilke merker er det som er i vinden nå, som er verdt å teste ut? Gjelder et blondt, stripet hår, i normal sunn og frisk tilstand. Er gjennomsnittlig opptatt av miljøvennlighet, ønsker ikke merker som tester på dyr. 

Anonymkode: 7e0a7...612

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at Kerastase har holdt seg godt:) Mitt favorittmerke. Frisøren min og mange venninner er enige. Opplever Kerastase som ett hakk over Redken.

Anonymkode: 6be0e...d43

• Liker 2
Skrevet

Problemstillingen er litt fremmed for meg; tenker sjelden på hva som er «inn» eller «i vinden» når det gjelder pleieprodukter for hår. Fokuserer på hva jeg synes virker best.

Jeg bruker Kerastase, som jeg har fått anbefalt av frisøren min hos Adam & Eva. Har også god erfaring med hårmasker fra Kevin Murphy, og alt jeg har prøvd fra Christophe Robin. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker system profesjonell. I tillegg liker jeg produkter fra lush,  men dette er ikke frisørprodukter.

Anonymkode: cf1be...559

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Miss-Grey skrev:

Problemstillingen er litt fremmed for meg; tenker sjelden på hva som er «inn» eller «i vinden» når det gjelder pleieprodukter for hår. Fokuserer på hva jeg synes virker best.

Jeg bruker Kerastase, som jeg har fått anbefalt av frisøren min hos Adam & Eva. Har også god erfaring med hårmasker fra Kevin Murphy, og alt jeg har prøvd fra Christophe Robin. 

Jeg tenker på at i min tid var Tigi er populært merke, nå selges det vel knapt i salonger....? Merket inneholder jo en del parfyme, er ikke vennlig for miljø eller hud. Jeg jobbet med disse produktene selv, men var aldri spesielt imponert over shampoo eller balsamene deres. Til styling var det dog noen gode produkter. Likevel vet jeg jo at mine kollegaer anbefalte kundene sine Tigi-produkter. 

Jeg har tviholdt på Redken og Loreal siden jeg forlot frisørbransjen, men føler meg helt blank når jeg nå blir anbefalt produkter for mitt hår som er av merker jeg aldri har hørt om.  

Anonymkode: 7e0a7...612

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykket av at Oribe har vært det mest populære frisørmerket de siste årene. Elsker produktene, men ikke prisene. 

Anonymkode: c1d6b...55a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her går det i Joico og KMS dersom det er frisør. Redken var oppskrytt og Keratase virker....overpriset? Har ikke prøvd, jeg bare synes det blir litt Dior opplegg. Mye parfyme, mye penger for oppskrytte produkter.

Anonymkode: 97d6f...e98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker sjampo og balsam fra Eleni & Chris og SP, og stylingprodukter fra Keratase og Sebastian. 

Anonymkode: 81920...078

AnonymBruker
Skrevet

Kevin Murphy, Sebastian feks virker veldig populært hos min frisør. Jeg bruker ikke Kevin Murphy siden jeg ikke liker prisen. Oribe er også VELDIG populært, men herregud den PRISEN!

Anonymkode: cf44f...d76

Skrevet

Pureology. Tester ikke på dyr (noe som er det viktigste for meg) og er fritt for sulfater. Har brukt merket i årevis og kombinerer seriene for fukt, protein og volum. Bruker f.eks ofte strenght-kuren mellom Hydrate shampo og balsam. Hempz også bra, dyrevennlig og miljøvennlig, men syns den gjør håret litt tungt, ihvertfall den serien jeg har testet. Bruker også Fudge lillashampo en dag i uka, men er ikke så fornøyd med de andre hårproduktene jeg har prøvd fra Fudge. 

• Liker 1
Skrevet

Kevin Murphy, Oribe, Olaplex, Kerastase og Amika. 

AnonymBruker
Skrevet

Davines, Kevin Murphy, R&Co, Aveda.

Anonymkode: 1a4ef...db4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble aldri imponert over Redken sine produkter. Skjønner ikke hva greia er? Hverken Extreme eller All soft - gjør ikke noe særlig for håret mitt og lukter høgg. Jeg liker best Joico og Kerastase.

Anonymkode: ea1f3...964

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg heller ikke på Redken, håret mitt blir livløst av det, og flasser. 

Anonymkode: 8f5ed...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...